Autor |
Zpráva |
narak
Příspěvky: 2
|
varok píše: Ten konečný olej, který tam už nechám, už mám rozhodnuto. Mě se jen jednalo spíše o ten olej na vyčištění. Pokud tam naleju minerál 15W40 a najedu třeba 3000km, pak vyměním a zase asi 3000km. Pak ho vypustím a neleju olej, který chci jako konečný na používání. Nepokazím ale něco, když tam mám teď polosyntetiku a budu tam lít minerál? Po vyčištění bych tam samozřejmě vrátil polosyntetiku.
Muzes uz zustat na mineralu, do Facka je to jedno, je to levnejsi a urcite bude lepsi castejsi vymena mineralu nez polosyntetika s delsimi intervaly. Vylozene cerny olej by byt nemel, mas tam nejake usady. Kup si co nejlevnejsi, ujed na nej cca 500 km a vymen, opakuj dokud to nebude lepsi. Samozrejme i s olejovym filtrem. Nebo alespon vymenit samotny filtr, aby se neucpal. Na kvalitu znacky oleje moc nehled, u nasich aut je to zbytecne oleje jsou vetsinou lepsi nez potrebujeme. Hlavni je dodrzovat specifikaci API a SAE.
Obecne - u aut s LPG se doporucuje snizit interval vymeny na 8-10 tis km v dusledku rychlejsi degradace (i kdyz na pohled je cistejsi nez pri provozu na benzin).
Doporuciji si o tom neco malo precist, napr. pekny clanek na ladaforu: http://forum.ladaklub.com/download.php?id=14496
Tak at ti to jezdi
|
10.8.09, 03:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
NARAK: Přesně tak..
VAROK: Vím,že máš své fávo rád,ale opravdu postačí 15w-40..třebas MOGUL EXTREME nebo 'Milošovo' SUPERTURBO..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
10.8.09, 08:48 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Ja kupuju do favorita M7ADSIII rozlivanej za 50kc/l, facko ma najetejch 123 tis, motor je OK, olej nezere. Myslim, ze davat nejakej super hyper kvalitni olej za 300kc/l do techhle stroju jsou zbytecne vyhozeny prachy. Jak psali kluci - radsi dobrej mineral s castejsima vymenama (8-10tis), nez polosyntetiku po 15tis.
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
10.8.09, 09:48 |
|
|
narak
Příspěvky: 2
|
Citace: kluci mam dotaz, do auta (facko 1994 BMM 135 40kW + LPG najeto cca 160tis km) davam tenhle olej http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=554 valvoline max life 10w 40 a zajima me, jak casto menit olej? co 10tis nebo co 15tis km? olej auto nezere, nebo zere ale minimalne - po 10tis km ubytek oleje mozna 4deci nebo tak nejak... Viz predchozi prispevky.... Idealne v rozmezi 8-10 tis km nebo 1 rok, podle toho co prijde drive. LPG je chemicky agresivnejsi nez benzin a vzlast pri startech se tesnicimi krouzky spousta castecne spaleneho plynu (a to az do provozni teploty motoru, muzete to citit z vyfuku po nastartovani) dostava primo do oleje ktery tak meni sve chemicke a tudiz i mazaci vlastnosti. Opticky to videt neni, je pomerne cisty, ale jeho mazaci schoponosti jsou brzy daleko za "spinavymi" oleji pri provozu na benzin. Proto ta drivejsi vymena.
|
10.8.09, 13:54 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Už to tu bylo zodpovězeno,ale budiž..Jezdíš na lpg,tak že vyměňuj olej max po 8-10 tis.km nebo každý rok..Já to takhle dělám u všech aut a motor se krásně vyčistí..Klidně používej MAX LIFE 15W-40,motor to nepozná a je levnější..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
10.8.09, 13:56 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja by som tu ešte podotkol, ze 10W-4O lepsie maze pri studenych startoch, takže ak niekto jeazdi prevazne kratke trasy /co ale pri lPG zasa nepredpokladam/, tak je lepsie 10W-4O...ale zasa ho motor viac za studena spapa...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.8.09, 06:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Jak jste mi tady radili, tak jsem sundal vanu a vše vyčistil. Pak jsem sundal víko ventilů a taky vyčistil. Vyměnil jsem filtr a nalil olej nějaký český Cinol 10W40. Prý je to stejné jako Trysk paramo. Když jsem sundal vanu, tak jsem se nestačil divit Na dně bylo tak 1/4 vany zasraná nějakou sraškou. Něco jako řidší asfalt. Tak jsem to vyčistil technickým benzínem. Je to vůbec možné? Tu vanu od výroby asi nikdo ještě nesundával. Potřeboval jsem ji stejně přetěsnit, takže bych ji sundával i tak. Nebo ten olej vážně dostává tak zabrat, protože mám upravovaný motor? Volal jsem panu Čepkovi z fy Excel, ale nebere mi telefon a na maily neodpovídá, smůla.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.8.09, 10:08 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Já vanu sundával před týdnem a přesně vím o čem mluvíš Čučel jsem jak puk, co je to za bahno... Taky mi od té doby přestaly problémy s mazáním, bílý bordel z víčka oleje zmizel a olej se taky určitě lépe chladí Nemyslím ale, že by úprava motoru dávala víc zabrat oleji... Každopádně bych ale preventivně zvolil nějaký kvalitní minerál, po tom, co to vyčistíš
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
15.8.09, 10:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já to hlavně rozebíral kvůli tomu špinavému oleji už po pár dnech po výměně. Když jsem vyměnil vždycky olej, tak už po asi 14 dnech byl černý jak buty. Navíc už mi trošku prosakovalo těsnění vany, tak jsem to přetěsnil. Vyčistil jsem vanu, sundal jsem sací trubku čerpadla se sítkem a pořádně propral technickým benzínem. Co šlo tak i trošku spodek bloku. Potom vše poskládat a trošku vyčistit i pod víkem ventilů. Už je pozdě, dal jsem polosyntetiku. Já mám motor na fáčku dost razantně překopaný, tak jsem myslel, jestli olej netrpí, jak pořád tvrdí můj tatík. Už jsem to tak koupil: Motor převrtán na obsah 1340, upravená a snížená hlava, přitvrzené ventily, ostřejší vačka a chip v jednotce. Podrobnosti nevím, neboť mi pan Čepek neodpovídá na maily ani nezvedá telefon. Na jediný mail mi odpověděl, jestli byl motor u nich vůbec předěláván a to co jsem popsal. Budu zkoušet dál. Motor ale letí jak čert, tak asi něco na tom bude.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.8.09, 15:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|