Nějaký trik jak sundat hlavu na 120?
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Martin píše: Na 120 jich je 15!!! Na 130 13. Nezapomněl si na šrouby co drží vahadla? Koukni do Andrta, ať víš, kde všehny ty šrouby jsou.
Kdepak jsi vzal že stotříca jim má 13? A neřikej že tam nejsou krajní kozlíky s inbusama
|
4.3.07, 12:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
JO 120 11 šroubu a 4 matky.... hlava šla dolu pěkně vůbec nebyla přilepená.... už tam je zpátky, jen teď co s těmi ventily.....ještě jsem je nenastavoval....
|
4.3.07, 12:51 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Napsal jsem to blbě: Š135 a Š136 s hliníkovou hlavou má 10 šroubů a 4 matky.
Na ventily potřebuješ spárové měrky, velký ostrý šroubovák, 11-ku a 30 nebo 32 očko klíč. Otáčíš motorem, a díváš se, na kterým válci se střídají ventily (jeden jde nahoru a hned druhý dolu). Na protějším válci můžeš nastavovat. Povolíš matku 11 a mezi ventil a vahadlo vsuneš měrku (pokud nebude mezera, povol šroub) a utahuj šroub, dokud půjde měrka posunovat v mezeře. Potom šroub přidrž šroubovákem a matku dotáhni. To samé uděláš na druhém ventilu (výfukový 0,20 a sací 0,15) a postupně na všech válcích.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.3.07, 13:53 |
|
|
jindra
Příspěvky: 478 Bydliště: hodonínsko,zarazice
|
Martin píše: Napsal jsem to blbě: Š135 a Š136 s hliníkovou hlavou má 10 šroubů a 4 matky.
Na ventily potřebuješ spárové měrky, velký ostrý šroubovák, 11-ku a 30 nebo 32 očko klíč. Otáčíš motorem, a díváš se, na kterým válci se střídají ventily (jeden jde nahoru a hned druhý dolu). Na protějším válci můžeš nastavovat. Povolíš matku 11 a mezi ventil a vahadlo vsuneš měrku (pokud nebude mezera, povol šroub) a utahuj šroub, dokud půjde měrka posunovat v mezeře. Potom šroub přidrž šroubovákem a matku dotáhni. To samé uděláš na druhém ventilu (výfukový 0,20 a sací 0,15) a postupně na všech válcích.
jen upřesnění
když se střídají ventily na 1 válci seřizuješ 4válec
když se střídají ventily na 3 válci seřizuješ 2válec
když se střídají ventily na 4 válci seřizuješ 1válec
když se střídají ventily na 2 válci seřizuješ 3válec
jinak vše jak psal martin
_________________ ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450
|
4.3.07, 14:22 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...
|
4.3.07, 17:38 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
škoda 105 na 120 píše: Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...
Tak pokud máš posuvku tak třeba změř kus eska pásky kolik má tloušťku a inprovizuj...Nějaký ty setiny nemusíš mít přesně...Abys zítra dojel...klíďo 0,30-0,40 v nouzi...Neboj No a pak si je kup a seřiď to pořádně stojí snad třicet kaček
|
4.3.07, 18:57 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
škoda 105 na 120 píše: Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...
Poradim: pri "spravny" vuli asi tech 0.2-0.25mm kdyz vemes dvema prsty vahadlo a jemne s nim zahejbes, tak nevydava kovovej zvuk, ale takovy "mlasknuti" olejem. Kdyz to kovove klepe, tak mas velkou vuli. Samozrejme zalezi na oleji, ale delam ventily uz leta od oka. Overoval jsem to i tema merkama a trefit se to da. Zamozrejme to ovlivnuje kvalita oleje. Kdyz mas hustej, tak to "mlaska" i pri vetsi vuli.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
4.3.07, 19:14 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Viky píše: škoda 105 na 120 píše: Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde... Poradim: pri "spravny" vuli asi tech 0.2-0.25mm kdyz vemes dvema prsty vahadlo a jemne s nim zahejbes, tak nevydava kovovej zvuk, ale takovy "mlasknuti" olejem. Kdyz to kovove klepe, tak mas velkou vuli. Samozrejme zalezi na oleji, ale delam ventily uz leta od oka. Overoval jsem to i tema merkama a trefit se to da. Zamozrejme to ovlivnuje kvalita oleje. Kdyz mas hustej, tak to "mlaska" i pri vetsi vuli.
Kdyby jsi řekl že nastavuješ rozdělovač nebo karbec od oka když motor běží tak to chápu občas nic jinýho se nedá dělat ale ventily? je mě jasný že na vyplým motoru ale to je na mě moc počkej až tě někdy nějakej ventil nebo pružina za tohle trefěj do oka
|
4.3.07, 19:18 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Viky píše: škoda 105 na 120 píše: Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde... Poradim: pri "spravny" vuli asi tech 0.2-0.25mm kdyz vemes dvema prsty vahadlo a jemne s nim zahejbes, tak nevydava kovovej zvuk, ale takovy "mlasknuti" olejem. Kdyz to kovove klepe, tak mas velkou vuli. Samozrejme zalezi na oleji, ale delam ventily uz leta od oka. Overoval jsem to i tema merkama a trefit se to da. Zamozrejme to ovlivnuje kvalita oleje. Kdyz mas hustej, tak to "mlaska" i pri vetsi vuli.
seš machr...člověče Ale pokud si neměl nikdy měrku,tak ses to naučil asi jako partizán co chytil šrapnel do oka rozebírat a skládat lahký gulomet poslepu P.S.dyť ty měrky nestojí tolik,aby i ventily si musel od oka...Ale stejně si dobrej
|
4.3.07, 19:23 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Táta to taky dělá od oka, způsobem jak popisuje Viky. Měrky máme, ale takto je to rychlejší. A když jsem to po něm zkoušel měřit, tak to opravdu trefil. Já jsem si na to ještě netroufnul.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.3.07, 19:53 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Od oka jsem to taky zkoušel a vypadá to no težko říct zitra koupim měrky a budu měřit...Já to určitě od oka netrefim....až to budu dělat po milionté tak možná i jo....diky za rady...
|
4.3.07, 20:20 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Není to zas tak těžký dostat to do ruky, ale je tu eště finta, jak dostat z motoru trošku víc koníků, sice za cenu kratší životnosti ventilů a častějšího seřizování, ale zadarmo, a to, že na sacím ventilu se nastaví vůle 2-3x větší, než doporučovaná, v průměru 0,5 mm. Funkci to má takovou, že se ventil normálně nezatlačí, ale klaviatura do něho klepne, ventil se otevře víc a klade menší odpor nasávané směsi, válec si vezme víc a motor je mírně živější.
|
4.3.07, 20:49 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Drak píše: Není to zas tak těžký dostat to do ruky, ale je tu eště finta, jak dostat z motoru trošku víc koníků, sice za cenu kratší životnosti ventilů a častějšího seřizování, ale zadarmo, a to, že na sacím ventilu se nastaví vůle 2-3x větší, než doporučovaná, v průměru 0,5 mm. Funkci to má takovou, že se ventil normálně nezatlačí, ale klaviatura do něho klepne, ventil se otevře víc a klade menší odpor nasávané směsi, válec si vezme víc a motor je mírně živější.
a taky víc papá
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
4.3.07, 20:52 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
víc konikui z toho dostat nepotřebuji....jen ať si jezdí a papá co nejméně.....doufám že v želežarství ty měrky budou.
|
5.3.07, 07:56 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Takhle to vypadá:
http://www.aukro.cz/item171351295_sparo ... 100mm.html
nebo jsou ještě s menším počtem měrek, hlavně je potřeba 0,15, 0,20 a ještě myslím 0,35 na odtrh.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
5.3.07, 10:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|