Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 18:16



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Nějaký trik jak sundat hlavu na 120? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Martin píše:
Na 120 jich je 15!!! Na 130 13. Nezapomněl si na šrouby co drží vahadla? Koukni do Andrta, ať víš, kde všehny ty šrouby jsou.


Kdepak jsi vzal že stotříca jim má 13? A neřikej že tam nejsou krajní kozlíky s inbusama :lol:


4.3.07, 12:11
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
JO 120 11 šroubu a 4 matky.... hlava šla dolu pěkně vůbec nebyla přilepená.... už tam je zpátky, jen teď co s těmi ventily.....ještě jsem je nenastavoval....


4.3.07, 12:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Napsal jsem to blbě: Š135 a Š136 s hliníkovou hlavou má 10 šroubů a 4 matky.

Na ventily potřebuješ spárové měrky, velký ostrý šroubovák, 11-ku a 30 nebo 32 očko klíč. Otáčíš motorem, a díváš se, na kterým válci se střídají ventily (jeden jde nahoru a hned druhý dolu). Na protějším válci můžeš nastavovat. Povolíš matku 11 a mezi ventil a vahadlo vsuneš měrku (pokud nebude mezera, povol šroub) a utahuj šroub, dokud půjde měrka posunovat v mezeře. Potom šroub přidrž šroubovákem a matku dotáhni. To samé uděláš na druhém ventilu (výfukový 0,20 a sací 0,15) a postupně na všech válcích.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


4.3.07, 13:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
Martin píše:
Napsal jsem to blbě: Š135 a Š136 s hliníkovou hlavou má 10 šroubů a 4 matky.

Na ventily potřebuješ spárové měrky, velký ostrý šroubovák, 11-ku a 30 nebo 32 očko klíč. Otáčíš motorem, a díváš se, na kterým válci se střídají ventily (jeden jde nahoru a hned druhý dolu). Na protějším válci můžeš nastavovat. Povolíš matku 11 a mezi ventil a vahadlo vsuneš měrku (pokud nebude mezera, povol šroub) a utahuj šroub, dokud půjde měrka posunovat v mezeře. Potom šroub přidrž šroubovákem a matku dotáhni. To samé uděláš na druhém ventilu (výfukový 0,20 a sací 0,15) a postupně na všech válcích.

jen upřesnění
když se střídají ventily na 1 válci seřizuješ 4válec
když se střídají ventily na 3 válci seřizuješ 2válec
když se střídají ventily na 4 válci seřizuješ 1válec
když se střídají ventily na 2 válci seřizuješ 3válec
jinak vše jak psal martin

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


4.3.07, 14:22
Profil

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...


4.3.07, 17:38
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
škoda 105 na 120 píše:
Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...


Tak pokud máš posuvku tak třeba změř kus eska pásky kolik má tloušťku a inprovizuj...Nějaký ty setiny nemusíš mít přesně...Abys zítra dojel...klíďo 0,30-0,40 v nouzi...Neboj :wink: No a pak si je kup a seřiď to pořádně :D :wink: stojí snad třicet kaček :wink:


4.3.07, 18:57
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
škoda 105 na 120 píše:
Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...


Poradim: pri "spravny" vuli asi tech 0.2-0.25mm kdyz vemes dvema prsty vahadlo a jemne s nim zahejbes, tak nevydava kovovej zvuk, ale takovy "mlasknuti" olejem. Kdyz to kovove klepe, tak mas velkou vuli. :-) Samozrejme zalezi na oleji, ale delam ventily uz leta od oka. :-) Overoval jsem to i tema merkama a trefit se to da. Zamozrejme to ovlivnuje kvalita oleje. Kdyz mas hustej, tak to "mlaska" i pri vetsi vuli.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.3.07, 19:14
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Viky píše:
škoda 105 na 120 píše:
Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...


Poradim: pri "spravny" vuli asi tech 0.2-0.25mm kdyz vemes dvema prsty vahadlo a jemne s nim zahejbes, tak nevydava kovovej zvuk, ale takovy "mlasknuti" olejem. Kdyz to kovove klepe, tak mas velkou vuli. :-) Samozrejme zalezi na oleji, ale delam ventily uz leta od oka. :-) Overoval jsem to i tema merkama a trefit se to da. Zamozrejme to ovlivnuje kvalita oleje. Kdyz mas hustej, tak to "mlaska" i pri vetsi vuli.



Kdyby jsi řekl že nastavuješ rozdělovač nebo karbec od oka když motor běží tak to chápu občas nic jinýho se nedá dělat ale ventily? je mě jasný že na vyplým motoru :lol: ale to je na mě moc počkej až tě někdy nějakej ventil nebo pružina za tohle trefěj do oka :lol:


4.3.07, 19:18
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Viky píše:
škoda 105 na 120 píše:
Tak to zvládnu......jenom nemužu sehnat ty měrky nikde...


Poradim: pri "spravny" vuli asi tech 0.2-0.25mm kdyz vemes dvema prsty vahadlo a jemne s nim zahejbes, tak nevydava kovovej zvuk, ale takovy "mlasknuti" olejem. Kdyz to kovove klepe, tak mas velkou vuli. :-) Samozrejme zalezi na oleji, ale delam ventily uz leta od oka. :-) Overoval jsem to i tema merkama a trefit se to da. Zamozrejme to ovlivnuje kvalita oleje. Kdyz mas hustej, tak to "mlaska" i pri vetsi vuli.


seš machr...člověče :shock: :wink: Ale pokud si neměl nikdy měrku,tak ses to naučil asi jako partizán co chytil šrapnel do oka rozebírat a skládat lahký gulomet poslepu :D :D :D P.S.dyť ty měrky nestojí tolik,aby i ventily si musel od oka...Ale stejně si dobrej :wink:


4.3.07, 19:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Táta to taky dělá od oka, způsobem jak popisuje Viky. Měrky máme, ale takto je to rychlejší. A když jsem to po něm zkoušel měřit, tak to opravdu trefil. Já jsem si na to ještě netroufnul.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


4.3.07, 19:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Od oka jsem to taky zkoušel a vypadá to no težko říct zitra koupim měrky a budu měřit...Já to určitě od oka netrefim....až to budu dělat po milionté tak možná i jo....diky za rady...


4.3.07, 20:20
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Není to zas tak těžký dostat to do ruky, ale je tu eště finta, jak dostat z motoru trošku víc koníků, sice za cenu kratší životnosti ventilů a častějšího seřizování, ale zadarmo, a to, že na sacím ventilu se nastaví vůle 2-3x větší, než doporučovaná, v průměru 0,5 mm. Funkci to má takovou, že se ventil normálně nezatlačí, ale klaviatura do něho klepne, ventil se otevře víc a klade menší odpor nasávané směsi, válec si vezme víc a motor je mírně živější.


4.3.07, 20:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Drak píše:
Není to zas tak těžký dostat to do ruky, ale je tu eště finta, jak dostat z motoru trošku víc koníků, sice za cenu kratší životnosti ventilů a častějšího seřizování, ale zadarmo, a to, že na sacím ventilu se nastaví vůle 2-3x větší, než doporučovaná, v průměru 0,5 mm. Funkci to má takovou, že se ventil normálně nezatlačí, ale klaviatura do něho klepne, ventil se otevře víc a klade menší odpor nasávané směsi, válec si vezme víc a motor je mírně živější.


a taky víc papá :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


4.3.07, 20:52
Profil ICQ

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
víc konikui z toho dostat nepotřebuji....jen ať si jezdí a papá co nejméně.....doufám že v želežarství ty měrky budou.


5.3.07, 07:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Takhle to vypadá:

http://www.aukro.cz/item171351295_sparo ... 100mm.html

nebo jsou ještě s menším počtem měrek, hlavně je potřeba 0,15, 0,20 a ještě myslím 0,35 na odtrh.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


5.3.07, 10:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz