Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 23:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 teplota za tepla 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
No a když zmenšíš teplotu motorovýho prostoru a i teplotu nasávanýho vzduchu tak by měla i klesnout teplota motoru jako taková

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


9.8.09, 09:28
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
fatal píše:
IMHO je blbost řešit přehřívání motoru větráním motorového prostoru, pokud to přímo nesouvisí s náporem vzduchu na chladič (jako u zmiňovaných MB a 100/110) a přívodem vzduchu k filtrboxu. Větrání motoru odebere teplo převážně z částí, které jsou na chlazení téměř nezávislé (výfukové potrubí, svody, sání, karbec, filtrbox, alternátor apod.). Takže i kdyby byl motor uzavřen ve vzduchotěsném boxu, musí se standardní vodní cestou uchladit (nepočítám vanu, která je k chlazezní určená), problém by byl akorát v přehřátí prostoru kolem motoru od výfuku a výfukových svodů. Takže za jediné správné řešení považuju zjištění slabého článku současného vodního chlazení a odpovídající úpravu k zvýšení účinnosti chlazení. Odvětrání motoru považuju za vhodné jen z důvodu zmenšení teploty v motorovém prostoru a tedy i teploty nasávaného vzduchu.

Tak a do mě. :lol:


Fatale jestli sis nevšil právě tenhle problém řešila automobilka :wink: :) buď se vrtalo pod spojlerem,dříve nebyly proražený-prolisovaný otvory v kapotě motoru nebo čele,nebo se dávalo děravý čelo,i to se vrtalo,pokud nebylo origo....právě z tohoto důvodu přehřívání,kdy voda sic cirkuluje za jízdy dostatečně a chladič dostatečně chladí,vzduch proudí i kolem trubek pod vozidlem ale pokud se proudění zastaví a to všude,něž-li voda doputuje od chladiče k motoru,má motor už zase víc,proto se to eliminovalo pouhým odvětráním motorovýho prostoru....Škoda 100 měla uplně jinej systém,tam bylo potřeba od někud brát,větrák by šel na prdlačku a motor by se hodně rychle zatavil,zastavil :lol: Kdybys chtěl zvýšit účinnost chlazení,musel bys dát chladič dozadu,aby bleskově reagoval na změnu teploty,nebo dal velmi silné čerpadlo,né tu vířivku co je v motoru...pak by se určitě změna dostavila,ale příkon čerpadla nebo další laborování s něčim co se dá lehko obejít pár dírama v plechu,je zbytečný. :)


Naposledy upravil patrik-hp dne 9.8.09, 20:05, celkově upraveno 1



9.8.09, 10:19
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
A nepomohlo by, kdyby se udělaly díry do toho plechu za chladič, který je zároveň i stěnou kufru v předu? Kamarád to tak měl kdysy na upraveném rapidu 130 a prý to trošku pomáhá. Prostě tam navrtal hodně dírek asi 4mm, prostě takové sítko. Pak udělal odvádění toho horkého vzduchu ven z předního kufru. Tím je lepší průvan přes chladič a konečně má chladič lepší výkon. Takhle se všechen teplý vzduch odráží jakoby od toho plechu zpátky do chladiče.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.8.09, 11:34
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
patrik-hp píše:
...něž-li voda doputuje od chladiče k motoru,má motor už zase víc,proto se to eliminovalo pouhým odvětráním motorovýho prostoru...

To nemyslíš vážně, že ne? Ochlazená voda je k dispozici už před čerpadlem, takže v okamžiku otevření termostatu se na žádné putování nečeká. A eliminovat nedostatek chlazení vodou větráním motorového prostoru je dobré pro vzduchem chlazené agregáty.

varok píše:
Takhle se všechen teplý vzduch odráží jakoby od toho plechu zpátky do chladiče.

Doporučuju si lehnout pod předek a podívat se, jak je stěna za chladičem tvarovaná. :wink:


9.8.09, 22:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
se nam diskuze strhava jinam, to sem nechtel..predni stena je nejak tvarovana, to ano,ale nedostatky ma, to je nesporne, uz kdyz se jukneme na okruhovky a podibny zihadla, ktery to mely uplne jinak vpredu..takze stena by sla jeste vide sesikmit, ovsem na ukor kufru, takze pro cestovni vuz spatne. :-( takze jedine slabe misto je prurez otvoru termostatu, ktery by chtel zvetsit..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


9.8.09, 23:40
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Možná je to ptákovina, ale zkoušels ten termostat, zda se otvírá naplno?


10.8.09, 17:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A po té výměně hlavy jsi přeseřídil směs a předstih?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


10.8.09, 19:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek chlazeni motoru
na jedné stodváce, co jsem nedávno zrušil, měl bývalý majitel "upravený" pravý krycí plech pod motorem ( ve směru jízdy ).
původně je plech uchycený zadní stěně kabiny, měl ho spuštěný dolů pod auto a přichyceny k té stěně asi 20 cm plocháčem.
za jízdy mu k motoru krásně foukal studený vzduch.
( plech mám schovaný, pro zájemce můžu vyfotit )


10.8.09, 20:30
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9436
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: chlazeni motoru
john simple píše:
na jedné stodváce, co jsem nedávno zrušil, měl bývalý majitel "upravený" pravý krycí plech pod motorem ( ve směru jízdy ).
původně je plech uchycený zadní stěně kabiny, měl ho spuštěný dolů pod auto a přichyceny k té stěně asi 20 cm plocháčem.
za jízdy mu k motoru krásně foukal studený vzduch.
( plech mám schovaný, pro zájemce můžu vyfotit )


vyfot vyfot hodne lidi je zvedavych


10.8.09, 21:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz