Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
No a když zmenšíš teplotu motorovýho prostoru a i teplotu nasávanýho vzduchu tak by měla i klesnout teplota motoru jako taková
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
9.8.09, 09:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
fatal píše: IMHO je blbost řešit přehřívání motoru větráním motorového prostoru, pokud to přímo nesouvisí s náporem vzduchu na chladič (jako u zmiňovaných MB a 100/110) a přívodem vzduchu k filtrboxu. Větrání motoru odebere teplo převážně z částí, které jsou na chlazení téměř nezávislé (výfukové potrubí, svody, sání, karbec, filtrbox, alternátor apod.). Takže i kdyby byl motor uzavřen ve vzduchotěsném boxu, musí se standardní vodní cestou uchladit (nepočítám vanu, která je k chlazezní určená), problém by byl akorát v přehřátí prostoru kolem motoru od výfuku a výfukových svodů. Takže za jediné správné řešení považuju zjištění slabého článku současného vodního chlazení a odpovídající úpravu k zvýšení účinnosti chlazení. Odvětrání motoru považuju za vhodné jen z důvodu zmenšení teploty v motorovém prostoru a tedy i teploty nasávaného vzduchu. Tak a do mě.
Fatale jestli sis nevšil právě tenhle problém řešila automobilka buď se vrtalo pod spojlerem,dříve nebyly proražený-prolisovaný otvory v kapotě motoru nebo čele,nebo se dávalo děravý čelo,i to se vrtalo,pokud nebylo origo....právě z tohoto důvodu přehřívání,kdy voda sic cirkuluje za jízdy dostatečně a chladič dostatečně chladí,vzduch proudí i kolem trubek pod vozidlem ale pokud se proudění zastaví a to všude,něž-li voda doputuje od chladiče k motoru,má motor už zase víc,proto se to eliminovalo pouhým odvětráním motorovýho prostoru....Škoda 100 měla uplně jinej systém,tam bylo potřeba od někud brát,větrák by šel na prdlačku a motor by se hodně rychle zatavil,zastavil Kdybys chtěl zvýšit účinnost chlazení,musel bys dát chladič dozadu,aby bleskově reagoval na změnu teploty,nebo dal velmi silné čerpadlo,né tu vířivku co je v motoru...pak by se určitě změna dostavila,ale příkon čerpadla nebo další laborování s něčim co se dá lehko obejít pár dírama v plechu,je zbytečný.
Naposledy upravil patrik-hp dne 9.8.09, 20:05, celkově upraveno 1
|
9.8.09, 10:19 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
A nepomohlo by, kdyby se udělaly díry do toho plechu za chladič, který je zároveň i stěnou kufru v předu? Kamarád to tak měl kdysy na upraveném rapidu 130 a prý to trošku pomáhá. Prostě tam navrtal hodně dírek asi 4mm, prostě takové sítko. Pak udělal odvádění toho horkého vzduchu ven z předního kufru. Tím je lepší průvan přes chladič a konečně má chladič lepší výkon. Takhle se všechen teplý vzduch odráží jakoby od toho plechu zpátky do chladiče.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.8.09, 11:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
patrik-hp píše: ...něž-li voda doputuje od chladiče k motoru,má motor už zase víc,proto se to eliminovalo pouhým odvětráním motorovýho prostoru... To nemyslíš vážně, že ne? Ochlazená voda je k dispozici už před čerpadlem, takže v okamžiku otevření termostatu se na žádné putování nečeká. A eliminovat nedostatek chlazení vodou větráním motorového prostoru je dobré pro vzduchem chlazené agregáty. varok píše: Takhle se všechen teplý vzduch odráží jakoby od toho plechu zpátky do chladiče.
Doporučuju si lehnout pod předek a podívat se, jak je stěna za chladičem tvarovaná.
|
9.8.09, 22:25 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
se nam diskuze strhava jinam, to sem nechtel..predni stena je nejak tvarovana, to ano,ale nedostatky ma, to je nesporne, uz kdyz se jukneme na okruhovky a podibny zihadla, ktery to mely uplne jinak vpredu..takze stena by sla jeste vide sesikmit, ovsem na ukor kufru, takze pro cestovni vuz spatne. takze jedine slabe misto je prurez otvoru termostatu, ktery by chtel zvetsit..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
9.8.09, 23:40 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Možná je to ptákovina, ale zkoušels ten termostat, zda se otvírá naplno?
|
10.8.09, 17:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A po té výměně hlavy jsi přeseřídil směs a předstih?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
10.8.09, 19:17 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
chlazeni motoru
na jedné stodváce, co jsem nedávno zrušil, měl bývalý majitel "upravený" pravý krycí plech pod motorem ( ve směru jízdy ).
původně je plech uchycený zadní stěně kabiny, měl ho spuštěný dolů pod auto a přichyceny k té stěně asi 20 cm plocháčem.
za jízdy mu k motoru krásně foukal studený vzduch.
( plech mám schovaný, pro zájemce můžu vyfotit )
|
10.8.09, 20:30 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9436 Bydliště: Kolín
|
Re: chlazeni motoru
john simple píše: na jedné stodváce, co jsem nedávno zrušil, měl bývalý majitel "upravený" pravý krycí plech pod motorem ( ve směru jízdy ). původně je plech uchycený zadní stěně kabiny, měl ho spuštěný dolů pod auto a přichyceny k té stěně asi 20 cm plocháčem. za jízdy mu k motoru krásně foukal studený vzduch. ( plech mám schovaný, pro zájemce můžu vyfotit )
vyfot vyfot hodne lidi je zvedavych
|
10.8.09, 21:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|