Autor |
Zpráva |
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
6.1.07, 13:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Viky píše: JohnDeere píše: Ja moju 125-ku vytočím do 6000 viac už neide.. asi je v rozdeľovači nejaká fajn poistka. Môžem kľudne položiť tehlu na plyn pri neutrále, otáčkomer vyskočí na 6000 a drží... zdá sa mi že je to fajn, ale bojím sa ho tu podržať dlhšie, tých 10s mi stačilo... a myslím že aj jemu:))) Pri jazde ak to tlačím tak točím normálne do tých 5000 potom to ozaj nemá ťah. Na neutral plnej plyn? To jsi teda odvaznej. Jinak pro srovnani, motory 110R nebo 130 (ty s vysokou kompresi) bys timhle testem snadno zdemoloval, protoze by sly i na 7000. Jinak se staci podivat do literatury na krivky prubehu tocivyho momentu a vykonu. Otacky maximalniho vykonu by se nemely prekracovat. Nekde jsem se docetl (ale to je fakt neovereny info), ze se seriovym vyvazenim motoru by se nemelo prekracovat 6200, protoze nekde na 6500 ma blok rezonancni frekvenci a pri blbje vyvazenym motoru se muze i nejak poskodit.
Hm, ja som na voľnobeh dal 8000, ale klasická Š120 nechcela ísť ani na voľnobeh viac kao cca 6800...a neprekračovať otáčky max výkonu...110LS maá písané otáčka max výkonu 4650!!!a s radoťou (= citeľne ťahala) išla točit odhadovane do 6500 ot (80 km/h dvojka, 120 km/h trojka)...btw, moje motory niekedy pekne dostanú "na papulu" ale to je ozaj niekedy...zasa aby nezleniveli...hi-hi...treba dobrý olej...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
7.1.07, 17:03 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
kdyz se o motor pekne staras a je pekne zabehlej, proc ho nepotocit
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
7.1.07, 18:08 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Jak je mozny ze duchodce utaha motor v malych otackach ( - 2500 je pro nej maximum ) a motor pak neni uz schopen dosahovat vyssich otacek? Jak muze tak zlenivet? Znam nekolik takovych aut a roztahnout je zas do normalniho vykonu je dlouhodoba zalezitost.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
7.1.07, 19:04 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Skôr by som typoval, že to má súvis s mazaciou sústavou.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
7.1.07, 19:06 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
pri vyrobe starsich motorov neboli pouzivane tak presne stroje a material nebol opracovany na taku uroven ako dnes. preto bol zabeh dolezity. proste si si valec "vysmirgloval" podla svojej jazdy a motor si zvykol na to pasmo otacok v ktorom si sa pohyboval najcastejsie.
dnes je uz opracovanie na takej urovni ze ten zabeh uz nie je zdaleka taky dolezity
kedysi to bolo o tom ako auto zabehnes, ale musim priznat ze aj to nase Clio je proste lenive ked mi ho varti otec po 300km jeho jazdy (mozno sa mi to len zda ale skor nie)
tak ze by to bolo predsalen aj nieco ine?....
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
7.1.07, 19:21 |
|
|
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
když už ste tady zmínili to 136x, co znamená 136b? mam to na bloku na favoritovi 136 z 89 roku, karbec
|
7.1.07, 20:17 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Belial píše: když už ste tady zmínili to 136x, co znamená 136b? mam to na bloku na favoritovi 136 z 89 roku, karbec
v 89 uz boli 136B??? ty vole, co sa clovek nedozvie
ale mozno to nie je origo motor
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
7.1.07, 20:20 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
136B neni náhodou BMM alebo niečo podobné??
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
7.1.07, 21:54 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
elegant píše: 136B neni náhodou BMM alebo niečo podobné??
nie nie, myslim ze to s tym nema nic spolocne
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
7.1.07, 21:55 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Pretože viem, že škodovka nesúhlasy, aby sa dávali motory typu B a M do š120. Ten M je BMM, ale čo je to ten B??
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
7.1.07, 21:59 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Matthes píše: Jak je mozny ze duchodce utaha motor v malych otackach ( - 2500 je pro nej maximum ) a motor pak neni uz schopen dosahovat vyssich otacek? Jak muze tak zlenivet? Znam nekolik takovych aut a roztahnout je zas do normalniho vykonu je dlouhodoba zalezitost.
Jj.Zní to podivně ale je to tak...I stroj má duši
|
7.1.07, 22:01 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
patrik-hp píše: Jj.Zní to podivně ale je to tak...I stroj má duši
Lze to i nejak racionalne vysvetlit ? Prece se musi neco dit s motorem ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
7.1.07, 22:05 |
|
|
Ritchma
Příspěvky: 322
|
No je to fakt že se to o starých autech říká že jak se zajede tak jezdí. My měli stodvácu, táta jí dával kapky od začátku a jela luxusně na to že to byla stodváca, pak sme si pučili jednou od strejdy kterej jezdí jak ponocnej, zhruba ta samá (jenom ta naše byla z tuzexu ) protože ta jeho měla tažný a byl to lenoch línej, co hůř nebrzdila a měla dokonce nějakou vyjímku v TP
_________________ Škoda favorit 136LS 50kw - prodáno
Citroen saxo VTS 1,6 16v 88kw+ 900kg Schořelo
Audi A4 B5 1,8T
|
8.1.07, 00:23 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Matthes píše: patrik-hp píše: Jj.Zní to podivně ale je to tak...I stroj má duši Lze to i nejak racionalne vysvetlit ? Prece se musi neco dit s motorem ...
Je to tak, ako to tu niekto písal....jednoducho ak motor chodí často v určitom spektre otáčok, vyderú sa plochy charakteristické pre tieto otáčky (je to dynamika motora) - a ten zábeh je ozaj veľmi dôležitý, ale nielen zábeh, ale aj dlhodobé slimačie jazdenie po dobrom zábehu zlenivie motor...ťažko povedať, po koľko km, ale je to tak....a či to tak bolo len na starších autách...neviem, nepovedal by som...predsa aj pred 30 timi rokmi vedeli veľmi presne brúsiť plochy - keĎ chceli...a prečo hlavne pri dieseloch po zábehu klesne spotreba oleja, nafty a motor lepšie ťahá...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.1.07, 20:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|