Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.10.24, 23:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Klepání v motoru Favorit 135Le 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Díky za dotaz a má omluva za trochu pozdní odpověď :D

Jo, jo, pořád bojuje. Bylo to takhle:

Protože jsem si stále nebyl jistej (slyšel jsem spíš pístní čep, ale nešlo mi do kebule, jak by se tak rychle mohlo vysypat pouzdro, navíc mám poruchu sluchu, jak už jsem myslim psal...) zajeli jsme do autorizovaného servisu s tím, že technik těch motorů za taléta musel slyšet - ten nám řekl, že je to tutově klika. Tak jsem koupil origo šály (s hrůzou jsem doma zjistil, že čínské...ale třeba).

Shodil jsem vanu, lomcuju s ojnicema, div Fávo nepřevrátim, točim klikou a ...nic. Vylezu, čučím do vany a najednou vidím jakési střípky tenkého načervenalého plechu (odborníci už tuší). Přemýšlím, co jiného je uvnitř v motoru z bronzu či z mědi - než pouzdro pístního čepu. Na nic (jiného) jsem nepřišel.

Tak se potopím pod Fávo, pomaličku pootáčim klikou, civim na čepy ...chvíli nic nevidim.... až najednou vidim na druhém válci "čvachtat" olej kolem čepu - a v mezeře mezi pístem a okem ojnice vidím po obou stranách kousky pouzdra (pouzdro čepu bych zespodu vůbec vidět neměl) Viz foto (nedaří se mi to vložit, tak jen odkaz, doufám, že bude fungovat)
https://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharing
Vlevo od oka ojnice je vidět, jak kus pouzdra mimo oka překrývá pístní čep. Kus pouzdra jsem viděl k mému údivu i vpravo - na obrázku to není moc zřetelné.

Takže jsem hodil vanu zpátky, nalil místo znehodnoceného 5W-40 připravené (kvůli klice...) "lepidlo" 15W-50 a čínské šály hodil do šuplíku.
A Fávo klepe vesele dál. Zmínil jsem se technikovi, co to poslouchal, divil se a pak mi řekl, že jeden čas se montovala pouzdra pístního čepu ne v celku, ale dvě poloviny s mezerou uprostřed. "Fajn" zlepšovák.

No, v současné době už tam ty zbytky pouzdra asi nejsou, protože už to dělá docela solidní rámus, ale jede to úplně v pohodě stejně, jako před tím - přesně jak tu před tím někdo psal.

Co by řekli na emisích nebo STK, to nevím... :D

Opravit to umim (já osobně bych nechal vyměnit a vystružit pouzdra na všech ojnicích + nové čepy + eventuelně výměna té jedné, zbytek motoru je dle mého názoru jinak OK), ale nemám na to zázemí (kecy jistých příbuzných).

Jinak Henk neni shnilej a na ty léta docela v kupě - původní lak, samozřejmně tu a tam škrábance, pečlivě opravené spodní nátěry, dutiny směs barva Konkor/olej - takže ho teď nabízíme ke koupi - jeden zájemce je, ale čeká na peníze, ale zas nějak už dlouho... Takže kdyby měl někdo zájem... :wink:
https://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharing

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


2.12.14, 20:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jo, tak v tomto stavu to prodáš. Já osobně bych ten motor neopravoval, nahodil bych jinej a jezdil bych....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


2.12.14, 21:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Ekotronik? A ještě s motorem co klepe? Od toho bych utekl co nejdál :D

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


2.12.14, 22:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
:D Tak utíkej

Dal jsem to do inzerátů i sdalšími podrobnostmi viewtopic.php?f=2&t=33517&p=583862#p583862

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


2.12.14, 22:32
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
No jo, jsem si nevsiml, že je to elektronik... No, tak to prodej možná trochu přibrzdí....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.12.14, 05:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
No já s tim problémy nikdy neměl... (a uměl bych to v nejhorším i překopat na obyč)

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


3.12.14, 19:19
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4134
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Kluci z Paky píše:
No jo, jsem si nevsiml, že je to elektronik... No, tak to prodej možná trochu přibrzdí....



Nadruhou stranu je to celkem raritka a jednou bude mít i jakousi historickou cenu, pokud už ji nemá ;)

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk
OctaviaII 1,9tdi 459tk


3.12.14, 19:39
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Já jsem s tím nikdy do kontaktu nepřišel, jen vím, že je to komplikovaný systém... Kamarád to měl ve formanu a celkem brzy se toho zbavoval. Nějak mu to zlobilo a nikdo si s tím nevěděl rady. Obávám se, že pokud se to překope na obyč., pak může být problém při emisích ohledně nesplnění systému přípravy směsi.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


3.12.14, 22:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Mám zato, že ve své době (výroba 12/92) to bylo spolehlivější, než mnohé tehdejší stříkačky. Samozřejmě to má svá léta... Nám akorát zpočátku občas se rozsvítila kontrolka TEST - ale jelo to normálně stejně. Vyčistil a prostříkl jsem kontakty svorkovnic a byl klid. Horký i v -15°C to chytalo bez problémů. Je pravda, že jsem k tomu neobjevil vůbec žádnej manuál. V chytré knížce mám jen stručnou zmínku - karburátor a stříkačka je tam přitom rozebírán podrobněji. Co jsem to pro zajímavost zkoumal - funguje to tak, že přívěra sytiče je elektronicky ovládaná a reguluje bohatost směsi - od startu, přes volnoběh po jízdní režim. A nemá to akcelerační pumpičku - místo ní sebou vždy ta přívěra "mrskne", aby nebyla "díra" ve směsi.

Jinak ty emise - ptal jsem se jednou technika na emisích, jestli "s timhle nebejvají problémy" a on na to "s timhle jsou vždycky problémy", víc neřekl, vylepil známku a jel jsem. Takže bych se to asi překopat nebál... ale na co, funguje to dobře.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


3.12.14, 22:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6325
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Suhlasim s Jarkom.Tento system je dosť haklivy na prechodove odpory v konektoroch.Postrach všetkych autoelektrikarov a servisov,ale akonahle človek vie ako tento systém funguje,tak sa to dá sfunkčniť vždy.Opravoval som ich už pár,a niektore išli ešte lepšie ako bmmka,za cenu +- rovnakej spotreby.Ak je všetko nastavené jak má,a vymenené tie kilometre podtlakových hadičiek,tak nebol problém ani na emisnej..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


3.12.14, 22:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
no právě, kokottronik je dobrej, dokud se neposere... dokumentace žádná, díly žádný, diagnostika obtížná, a když se vymění za karbec nebo BMM, tak je problém na STK a emisích...Stejně to byla pro škodováky znouzectnost pro splnění emisních limitů a hned jak to bylo možné, nahradili ho BMM...
Pokud vím, dávalo se to jenom v 92 a ještě snad jen na auta co šly do DE a podobné devizové ciziny (+ vozy co vyrobili pro zahraničí, ale nakonec prodali tady). Trochu menší exot než karbecová felda...

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


4.12.14, 00:20
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9434
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
v 91 se to uz montovalo
meli sme ho taky vyvoz do holandska

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


5.12.14, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jj, platily tam přísnější normy - u nás se s obyč. karbecem vyráběly ještě v roce 93 - byly to i ty modely, co už měly novej interiér, přístrojovku, brzdy, kola VW ale ještě pořád obyč. karbec. S jedním takovým jsem se tehdy povozil. Stříkačky dostaly tuším od 94-ky, elektrokarbece byly určeny jen na vývoz (pokud náhodou neskončily u nás).

Ten náš je takovej napůl - německá barva (fakt držák), interiér postaru (vyjma přístrojovky - to jsem ale předělal já), hlavní brzdovej válec novej typ, kola, brzdy ještě starej. Mám ale knížku, kde je to pěkně rozepsaný, takže jsem při nákupu dílů nebloudil.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


6.12.14, 12:41
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Stříkačky od r.1993, který byl přelomový... Ještě se v tomto roce dělaly karbce...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


6.12.14, 12:47
Profil

Příspěvky: 42
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
\Ecotronik měl kamarád, jelo to jak píchlá svině a žralo hrozně málo. Nedávno jsem to vymontoval z Peugeota takže ve škodovce nebyli jediní kdo tenhle systém používal.

_________________
Škoda 125L rok 1989
Ford Sierra 1.8 rok 1985


14.12.14, 21:36
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz