Klepání v motoru Favorit 135Le
Autor |
Zpráva |
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Díky za dotaz a má omluva za trochu pozdní odpověď Jo, jo, pořád bojuje. Bylo to takhle: Protože jsem si stále nebyl jistej (slyšel jsem spíš pístní čep, ale nešlo mi do kebule, jak by se tak rychle mohlo vysypat pouzdro, navíc mám poruchu sluchu, jak už jsem myslim psal...) zajeli jsme do autorizovaného servisu s tím, že technik těch motorů za taléta musel slyšet - ten nám řekl, že je to tutově klika. Tak jsem koupil origo šály (s hrůzou jsem doma zjistil, že čínské...ale třeba). Shodil jsem vanu, lomcuju s ojnicema, div Fávo nepřevrátim, točim klikou a ...nic. Vylezu, čučím do vany a najednou vidím jakési střípky tenkého načervenalého plechu (odborníci už tuší). Přemýšlím, co jiného je uvnitř v motoru z bronzu či z mědi - než pouzdro pístního čepu. Na nic (jiného) jsem nepřišel. Tak se potopím pod Fávo, pomaličku pootáčim klikou, civim na čepy ...chvíli nic nevidim.... až najednou vidim na druhém válci "čvachtat" olej kolem čepu - a v mezeře mezi pístem a okem ojnice vidím po obou stranách kousky pouzdra (pouzdro čepu bych zespodu vůbec vidět neměl) Viz foto (nedaří se mi to vložit, tak jen odkaz, doufám, že bude fungovat) https://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharingVlevo od oka ojnice je vidět, jak kus pouzdra mimo oka překrývá pístní čep. Kus pouzdra jsem viděl k mému údivu i vpravo - na obrázku to není moc zřetelné. Takže jsem hodil vanu zpátky, nalil místo znehodnoceného 5W-40 připravené (kvůli klice...) "lepidlo" 15W-50 a čínské šály hodil do šuplíku. A Fávo klepe vesele dál. Zmínil jsem se technikovi, co to poslouchal, divil se a pak mi řekl, že jeden čas se montovala pouzdra pístního čepu ne v celku, ale dvě poloviny s mezerou uprostřed. "Fajn" zlepšovák. No, v současné době už tam ty zbytky pouzdra asi nejsou, protože už to dělá docela solidní rámus, ale jede to úplně v pohodě stejně, jako před tím - přesně jak tu před tím někdo psal. Co by řekli na emisích nebo STK, to nevím... Opravit to umim (já osobně bych nechal vyměnit a vystružit pouzdra na všech ojnicích + nové čepy + eventuelně výměna té jedné, zbytek motoru je dle mého názoru jinak OK), ale nemám na to zázemí (kecy jistých příbuzných). Jinak Henk neni shnilej a na ty léta docela v kupě - původní lak, samozřejmně tu a tam škrábance, pečlivě opravené spodní nátěry, dutiny směs barva Konkor/olej - takže ho teď nabízíme ke koupi - jeden zájemce je, ale čeká na peníze, ale zas nějak už dlouho... Takže kdyby měl někdo zájem... https://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B3jxZh ... sp=sharing
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
2.12.14, 20:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jo, tak v tomto stavu to prodáš. Já osobně bych ten motor neopravoval, nahodil bych jinej a jezdil bych....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
2.12.14, 21:49 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10229 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Ekotronik? A ještě s motorem co klepe? Od toho bych utekl co nejdál
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
2.12.14, 22:27 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Tak utíkej Dal jsem to do inzerátů i sdalšími podrobnostmi viewtopic.php?f=2&t=33517&p=583862#p583862
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
2.12.14, 22:32 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
No jo, jsem si nevsiml, že je to elektronik... No, tak to prodej možná trochu přibrzdí....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
3.12.14, 05:43 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
No já s tim problémy nikdy neměl... (a uměl bych to v nejhorším i překopat na obyč)
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
3.12.14, 19:19 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4134 Bydliště: Havirov
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Kluci z Paky píše: No jo, jsem si nevsiml, že je to elektronik... No, tak to prodej možná trochu přibrzdí.... Nadruhou stranu je to celkem raritka a jednou bude mít i jakousi historickou cenu, pokud už ji nemá
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 437 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 252tk+1.3 MPi Kombi LPG 432tk OctaviaII 1,9tdi 459tk
|
3.12.14, 19:39 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Já jsem s tím nikdy do kontaktu nepřišel, jen vím, že je to komplikovaný systém... Kamarád to měl ve formanu a celkem brzy se toho zbavoval. Nějak mu to zlobilo a nikdo si s tím nevěděl rady. Obávám se, že pokud se to překope na obyč., pak může být problém při emisích ohledně nesplnění systému přípravy směsi.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
3.12.14, 22:06 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Mám zato, že ve své době (výroba 12/92) to bylo spolehlivější, než mnohé tehdejší stříkačky. Samozřejmě to má svá léta... Nám akorát zpočátku občas se rozsvítila kontrolka TEST - ale jelo to normálně stejně. Vyčistil a prostříkl jsem kontakty svorkovnic a byl klid. Horký i v -15°C to chytalo bez problémů. Je pravda, že jsem k tomu neobjevil vůbec žádnej manuál. V chytré knížce mám jen stručnou zmínku - karburátor a stříkačka je tam přitom rozebírán podrobněji. Co jsem to pro zajímavost zkoumal - funguje to tak, že přívěra sytiče je elektronicky ovládaná a reguluje bohatost směsi - od startu, přes volnoběh po jízdní režim. A nemá to akcelerační pumpičku - místo ní sebou vždy ta přívěra "mrskne", aby nebyla "díra" ve směsi.
Jinak ty emise - ptal jsem se jednou technika na emisích, jestli "s timhle nebejvají problémy" a on na to "s timhle jsou vždycky problémy", víc neřekl, vylepil známku a jel jsem. Takže bych se to asi překopat nebál... ale na co, funguje to dobře.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
3.12.14, 22:42 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6325 Bydliště: Snina
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Suhlasim s Jarkom.Tento system je dosť haklivy na prechodove odpory v konektoroch.Postrach všetkych autoelektrikarov a servisov,ale akonahle človek vie ako tento systém funguje,tak sa to dá sfunkčniť vždy.Opravoval som ich už pár,a niektore išli ešte lepšie ako bmmka,za cenu +- rovnakej spotreby.Ak je všetko nastavené jak má,a vymenené tie kilometre podtlakových hadičiek,tak nebol problém ani na emisnej..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
3.12.14, 22:49 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10229 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
no právě, kokottronik je dobrej, dokud se neposere... dokumentace žádná, díly žádný, diagnostika obtížná, a když se vymění za karbec nebo BMM, tak je problém na STK a emisích...Stejně to byla pro škodováky znouzectnost pro splnění emisních limitů a hned jak to bylo možné, nahradili ho BMM... Pokud vím, dávalo se to jenom v 92 a ještě snad jen na auta co šly do DE a podobné devizové ciziny (+ vozy co vyrobili pro zahraničí, ale nakonec prodali tady). Trochu menší exot než karbecová felda...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
4.12.14, 00:20 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9434 Bydliště: Kolín
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
v 91 se to uz montovalo meli sme ho taky vyvoz do holandska
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
5.12.14, 16:58 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jj, platily tam přísnější normy - u nás se s obyč. karbecem vyráběly ještě v roce 93 - byly to i ty modely, co už měly novej interiér, přístrojovku, brzdy, kola VW ale ještě pořád obyč. karbec. S jedním takovým jsem se tehdy povozil. Stříkačky dostaly tuším od 94-ky, elektrokarbece byly určeny jen na vývoz (pokud náhodou neskončily u nás).
Ten náš je takovej napůl - německá barva (fakt držák), interiér postaru (vyjma přístrojovky - to jsem ale předělal já), hlavní brzdovej válec novej typ, kola, brzdy ještě starej. Mám ale knížku, kde je to pěkně rozepsaný, takže jsem při nákupu dílů nebloudil.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
6.12.14, 12:41 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Stříkačky od r.1993, který byl přelomový... Ještě se v tomto roce dělaly karbce...
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
6.12.14, 12:47 |
|
|
Peckin
Příspěvky: 42 Bydliště: Světlá nad Sázavou
|
Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
\Ecotronik měl kamarád, jelo to jak píchlá svině a žralo hrozně málo. Nedávno jsem to vymontoval z Peugeota takže ve škodovce nebyli jediní kdo tenhle systém používal.
_________________ Škoda 125L rok 1989 Ford Sierra 1.8 rok 1985
|
14.12.14, 21:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|