tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti
Autor |
Zpráva |
epto
Příspěvky: 123
|
tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti
Zdravim.
Nevi niekto aky je tlak palivoveho cerpadla (FA, BMM)? Mam v umysle postavit palubny pocitac a okrem inych veci by mal merat aj spotrebu paliva, dlzky vstreku viem merat priamo na kontaktoch vstrekovacej jednotky len mi treba te tlak resp. prietok palivoveho cerpadla. Je konstantny???
A este jedna vec. Ako je u Felicii snimana rychlost vozidla ( tie ktore maju palubny pocotac to musia snimat ) - lebo aj to mi treba na FA snimat.
Co sa tyka elektroniky to neni premna problem ostava len vyriesit meranie rychlosti a toho prietoku resp. cas vstrekovania.
Dik za vsetky odpovede.
_________________ Favorit Black Line, 50kW, r.94
|
20.6.06, 16:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12111 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti
epto píše: Zdravim. Nevi niekto aky je tlak palivoveho cerpadla (FA, BMM)? Mam v umysle postavit palubny pocitac a okrem inych veci by mal merat aj spotrebu paliva, dlzky vstreku viem merat priamo na kontaktoch vstrekovacej jednotky len mi treba te tlak resp. prietok palivoveho cerpadla. Je konstantny??? A este jedna vec. Ako je u Felicii snimana rychlost vozidla ( tie ktore maju palubny pocotac to musia snimat ) - lebo aj to mi treba na FA snimat. Co sa tyka elektroniky to neni premna problem ostava len vyriesit meranie rychlosti a toho prietoku resp. cas vstrekovania. Dik za vsetky odpovede.
Velmi vazne uvazuju o montazi induktivniho cidla na unasec hnaciho hridele na prevodovce, 3 signaly za otacku by mohly byt OK. Mam Rapid 120 a taky by mne presny tachometr zajimal, hlavne s nastavitelnym obvodem kola podle obuti.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
20.6.06, 20:02 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Na fáčku mám jeden magnet na homokloubu a jazýčkový kontakt na plechu, co mi drží za šroubek dole u náhonu tachometru, nemám to ale kvůli palubnímu počítači, ale kvůli rádiu, řídí mi to volume, podle rychlosti...
Někde jsem také viděl předmět, který se našroubuje mezi náhon tachometru a tachometr a vedou z něj dva dráty...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
20.6.06, 22:08 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Já mám ve škodovce palubní počítač a rychlost je snímána takovým mezikusem mezi tachometrem a náhonem tachometru. Je tam clona, která přerušuje paprsek infračerveného záření. Lze to zjednodušit, že se provrtá příruba tachometru asi 1,5 vrtákem (i s hřídelkou) a z jedné strany se dá dioda a z druhé fototranzistor (to jsem nedělal nebezpečí poškození tachometru).
Pokud má někdo zájem pošlu bližší info
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.6.06, 07:22 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A podle počtu otvorů ve cloně je počet impulzů na jednu otáčku kola (já mám 4 pro snadné zpracování mikroprocesorem)
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.6.06, 07:24 |
|
|
epto
Příspěvky: 123
|
Obavam sa, ze si tiez budem musiet urobit nejake to "udelatko"
Ma este iekto nieco podobne?
_________________ Favorit Black Line, 50kW, r.94
|
21.6.06, 11:20 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Snímač na dráhu byl popsán v AR 90/4 A
Způsob provrtání příruby (z AR)
"Byl vyzkoušen i další typ snímače dráhy, který však vyžaduje mechanický zásah do tachometru automobilu, při němž se vystavujeme riziku zničení tachometru. Princip spočívá v provrtání příruby se závitem společně s pouzdrem i hřídelkou jak ukazuje obr. 25. Fototranzistor i "infradioda" byly do příruby tachometru zalepeny. Rozměry ani přesné umístění otvoru neuvádíme, neboť v různých vozech se může uspořádání tachometru lišit. Je třeba pamatovat i na způsob uchycení tachometru v panubní desce."
Jak jsem již popisoval, nejdříve se provrtá celá příruba i shřídelkou asi 2mm vrtákem a pak se z každé strany 5mm vrtákem příruba zahloubí pro 5mm LED (už ale nevrtat naskrz!!!). Tento způsob je jednodušší než výroba "mezikusu", ale nebezpečí poškození tachometru.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
Naposledy upravil Martin dne 22.6.06, 08:38, celkově upraveno 2
|
22.6.06, 08:30 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, kde se dá sehnat ten tvůj mezikus, celkem se mi to líbí, páč to s tím jazýčkovým kontaktem je nespolehlivé...
P.S. obrázky *.bmp to asi nezobrazuje...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
Naposledy upravil Nepér dne 22.6.06, 08:36, celkově upraveno 1
|
22.6.06, 08:33 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Sehnat se to asi nikde nedá. Musí se to vysoustružit. Případně pošlu výkres.
Můžeš ale zkusit navrtání příruby. Je to jednodušší a taky to funguje (akorát dává 2 impulzy).
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.6.06, 08:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Teď sem na to taky přišel
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.6.06, 08:38 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Počet impulzů mě netrápí, dosud stačil 1 na otáčku kola, na tom rádiu se to dá nastavit...
Jaký průměr se vrtá do té hřídelky (asi to poznám, až to rozeberu, ale stejně by mě to zajímalo)?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.6.06, 08:38 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No ta hřídelka má průměr 6mm tak můžeš vrtat zhruba 1,5mm až 2,5mm (aby tam taky něco zůstalo). Myslím že 2mm jsou ideální.
Jo a pak je k tomu ještě nějaká elektronika s jedním tranzistorem.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.6.06, 08:41 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Elektronika je můj obor, takže no problem, akorát jsem měl strach, aby tam něco z té hřídelky zůstalo...
Až to spáchám, pokusím se vložit fotky...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
Naposledy upravil Nepér dne 22.6.06, 08:47, celkově upraveno 1
|
22.6.06, 08:42 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
22.6.06, 08:46 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tomu rádiu stačí zkratovávat jeden pin na ISU proti zemi, takže jen fototranzistor, kolektorem k rádiu a emitorem na zem a hotovo (no uvidíme), každopádně pro nějaký procesor je tohle asi nejjednodušší...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.6.06, 08:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|