Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 17:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Příspěvek tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti
Zdravim.
Nevi niekto aky je tlak palivoveho cerpadla (FA, BMM)? Mam v umysle postavit palubny pocitac a okrem inych veci by mal merat aj spotrebu paliva, dlzky vstreku viem merat priamo na kontaktoch vstrekovacej jednotky len mi treba te tlak resp. prietok palivoveho cerpadla. Je konstantny???
A este jedna vec. Ako je u Felicii snimana rychlost vozidla ( tie ktore maju palubny pocotac to musia snimat ) - lebo aj to mi treba na FA snimat.
Co sa tyka elektroniky to neni premna problem ostava len vyriesit meranie rychlosti a toho prietoku resp. cas vstrekovania.
Dik za vsetky odpovede.

_________________
Favorit Black Line, 50kW, r.94


20.6.06, 16:00
Profil
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti
epto píše:
Zdravim.
Nevi niekto aky je tlak palivoveho cerpadla (FA, BMM)? Mam v umysle postavit palubny pocitac a okrem inych veci by mal merat aj spotrebu paliva, dlzky vstreku viem merat priamo na kontaktoch vstrekovacej jednotky len mi treba te tlak resp. prietok palivoveho cerpadla. Je konstantny???
A este jedna vec. Ako je u Felicii snimana rychlost vozidla ( tie ktore maju palubny pocotac to musia snimat ) - lebo aj to mi treba na FA snimat.
Co sa tyka elektroniky to neni premna problem ostava len vyriesit meranie rychlosti a toho prietoku resp. cas vstrekovania.
Dik za vsetky odpovede.

Velmi vazne uvazuju o montazi induktivniho cidla na unasec hnaciho hridele na prevodovce, 3 signaly za otacku by mohly byt OK. Mam Rapid 120 a taky by mne presny tachometr zajimal, hlavne s nastavitelnym obvodem kola podle obuti.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


20.6.06, 20:02
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Na fáčku mám jeden magnet na homokloubu a jazýčkový kontakt na plechu, co mi drží za šroubek dole u náhonu tachometru, nemám to ale kvůli palubnímu počítači, ale kvůli rádiu, řídí mi to volume, podle rychlosti...
Někde jsem také viděl předmět, který se našroubuje mezi náhon tachometru a tachometr a vedou z něj dva dráty...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


20.6.06, 22:08
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já mám ve škodovce palubní počítač a rychlost je snímána takovým mezikusem mezi tachometrem a náhonem tachometru. Je tam clona, která přerušuje paprsek infračerveného záření. Lze to zjednodušit, že se provrtá příruba tachometru asi 1,5 vrtákem (i s hřídelkou) a z jedné strany se dá dioda a z druhé fototranzistor (to jsem nedělal nebezpečí poškození tachometru).

Pokud má někdo zájem pošlu bližší info

Obrázek

Obrázek

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.6.06, 07:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
A podle počtu otvorů ve cloně je počet impulzů na jednu otáčku kola (já mám 4 pro snadné zpracování mikroprocesorem)

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.6.06, 07:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Příspěvek 
Obavam sa, ze si tiez budem musiet urobit nejake to "udelatko" :)
Ma este iekto nieco podobne?

_________________
Favorit Black Line, 50kW, r.94


21.6.06, 11:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Snímač na dráhu byl popsán v AR 90/4 A

Způsob provrtání příruby (z AR)

"Byl vyzkoušen i další typ snímače dráhy, který však vyžaduje mechanický zásah do tachometru automobilu, při němž se vystavujeme riziku zničení tachometru. Princip spočívá v provrtání příruby se závitem společně s pouzdrem i hřídelkou jak ukazuje obr. 25. Fototranzistor i "infradioda" byly do příruby tachometru zalepeny. Rozměry ani přesné umístění otvoru neuvádíme, neboť v různých vozech se může uspořádání tachometru lišit. Je třeba pamatovat i na způsob uchycení tachometru v panubní desce."

Jak jsem již popisoval, nejdříve se provrtá celá příruba i shřídelkou asi 2mm vrtákem a pak se z každé strany 5mm vrtákem příruba zahloubí pro 5mm LED (už ale nevrtat naskrz!!!). Tento způsob je jednodušší než výroba "mezikusu", ale nebezpečí poškození tachometru.

Obrázek

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


Naposledy upravil Martin dne 22.6.06, 08:38, celkově upraveno 2



22.6.06, 08:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, kde se dá sehnat ten tvůj mezikus, celkem se mi to líbí, páč to s tím jazýčkovým kontaktem je nespolehlivé...
P.S. obrázky *.bmp to asi nezobrazuje...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


Naposledy upravil Nepér dne 22.6.06, 08:36, celkově upraveno 1



22.6.06, 08:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Sehnat se to asi nikde nedá. Musí se to vysoustružit. Případně pošlu výkres.

Můžeš ale zkusit navrtání příruby. Je to jednodušší a taky to funguje (akorát dává 2 impulzy).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 08:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Teď sem na to taky přišel

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 08:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Počet impulzů mě netrápí, dosud stačil 1 na otáčku kola, na tom rádiu se to dá nastavit...
Jaký průměr se vrtá do té hřídelky (asi to poznám, až to rozeberu, ale stejně by mě to zajímalo)?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.6.06, 08:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No ta hřídelka má průměr 6mm tak můžeš vrtat zhruba 1,5mm až 2,5mm (aby tam taky něco zůstalo). Myslím že 2mm jsou ideální.

Jo a pak je k tomu ještě nějaká elektronika s jedním tranzistorem.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 08:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Elektronika je můj obor, takže no problem, akorát jsem měl strach, aby tam něco z té hřídelky zůstalo...
Až to spáchám, pokusím se vložit fotky...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


Naposledy upravil Nepér dne 22.6.06, 08:47, celkově upraveno 1



22.6.06, 08:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Obrázek

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.6.06, 08:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tomu rádiu stačí zkratovávat jeden pin na ISU proti zemi, takže jen fototranzistor, kolektorem k rádiu a emitorem na zem a hotovo (no uvidíme), každopádně pro nějaký procesor je tohle asi nejjednodušší...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.6.06, 08:51
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz