Zvýšená spotreba a kolísanie otáčok 1.6 Mpi
Autor |
Zpráva |
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Zvýšená spotreba a kolísanie otáčok 1.6 Mpi
Dlhší čas sa snažím znížiť spotrebu mojej feldy (cca 8L). Nedávno som menil zberné výfukové potrubie( prasknuté) a keďže nemám VAG, tak som len odpojil baterku a nevymazal som adaptačné hodnoty. Po prvom štarte trocha vybehli otáčky, ale nič vážne. Keď sa motor poriadne prehrial začali kolísať otáčky medzi 800 a 1000 rpm. Vyskúšal som iné čidlo teploty chladiacej kvapaliny- bez zmeny, ale po niekoľkých dňoch sa to umúdrilo. Včera som kontroloval sviečky- sú OK
(sivé), zas som odpojil baterku zo zvedavosti a mám to kolísanie späť . Vyskúšal som odpojiť hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a nasávaním a otáčky sa ešte zvýšili . Máte nejaké nápady, čo s tým ďalej-čo a ako skontrolovať prípadne kam sa pozrieť vo VAG-u . Ja zatiaľ pátram ďalej .
|
22.3.09, 20:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
No myslím,že ta spotřeba je u feldy 1.6 v normě..
Co se týče houpání volnoběhu,tak bych začal vyčištěním škrtící klapky..Vymontovat a pořádně vyčistit nitro-ředidlem..
Zrovna včera jsem to dělal na favu BMM a pomohlo mi to,taky to houpalo..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
22.3.09, 21:18 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
je na to spešl sprej, vyndat a vyčistit...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
22.3.09, 23:59 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
osum litrů to je tak na vag a asi lambáda KO klapka na diavu
já měl nedávno saxo bylo v odborném servisu a ti tam řekli že diagnostika nic nehlásí že to bude výfukem
mázl jsem potenciometry diavou a super
občas motor chcípl děky lítaly otáčky a podobné neřesti miloš
|
23.3.09, 18:51 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Dlho odkladám rozobratie a vyčistenie klapky, ale asi sa tomu nevyhnem. Mam objednaný kábel OBD II, tak keď ho nainštalujem na nejaký PC pokúsim sa to prebehnúť VAG-om, čo to ukáže. Klapku vyčistím, keď zoženiem pod ňu tesnenie. Zatiaľ vďaka.
|
23.3.09, 19:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Huďo píše: Dlho odkladám rozobratie a vyčistenie klapky, ale asi sa tomu nevyhnem. Mam objednaný kábel OBD II, tak keď ho nainštalujem na nejaký PC pokúsim sa to prebehnúť VAG-om, čo to ukáže. Klapku vyčistím, keď zoženiem pod ňu tesnenie. Zatiaľ vďaka.
používej zubní kartáček a třeba aceton vyčistíš bez demontáže miloš
|
23.3.09, 21:48 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
jj není třeba nic vymontovávat... já mám 1.3MPi a vůbec nic jsem nerozebíral, ani baterku jsem neodpojoval. Stačí sundat plastový kryt sání z klapky, pak hadr a něco na odmaštění (použil sem čistič brzd) a z toho všeho kam dosáhneš vytřít nános oleje. Tak aby samotná klapka byla "zlatá" a okolí kam dosedá "stříbrné". Před vyčištěním jsem měl problémy se "chcípáním", nepravidelným volnoběhem, zhoupnutím otáček při puštění plynu... po výměně vše OK ani nebylo třeba nic nastavovat na VAGu
|
23.3.09, 22:14 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Do teraz som čistil klapku bez demontáže(odobrať nasávanie a technickým benzínom s malým štetcom pri otvorenej klapke vyleštiť ). Takže, keď je problém
v klapke, tak jedine v potenciometri, alebo ovládači. (Klapka čistená a urobené základné nastavenie pred 5000 km.)
Dnes som pri studenom naštartovanom motore vytiahol hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a saním a otáčky sa nezmenili . Vypol som motor a
znova naštartoval, opäť som ju vytiahol a otáčky stúpli . Kto mi toto vysvetlí .
|
23.3.09, 22:55 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Konečne som napojil VAG a hneď dve chyby: 01087- Zakladni nastaveni nebylo provedeno...
01249- Vstrekovaci ventil... sporadická
Miloš mal pravdu s vyčistením klapky a ten ventil zatiaľ neberiem vážne. Blok nameraných hodnôt všetko OK. Vymazal som chyby urobil testovaciu jazdu (na Q 3 som to v jednom momente vyšvihol na 115km/h ), opäť VAG chyba 01087, ventil sa neukázal. Keďže som sa klapky zatiaľ nedotkol nič zvláštne , mám len istotu,že sa tomu nevyhnem . Zaujalo ma ale, že lambda mi kolísala pravidelne medzi 0,00 - 0,77max., mohlo by to znamenať malú netesnosť pred lambdou .
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
2.4.09, 20:58 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
mě kolísá okolo 0,85
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
3.4.09, 11:41 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Takže po dvoch týždňoch bádania, stav: chyby v pamäti už nie sú, ale zobrazovacie skupiny
003: 768 otáčok, záťaž 22%, uhol kl. 5,2 °, nastavovač kl. medzi 21,3-25,8% (klapku som vyčistil aj
potenciometre, ale ložisko ovládača už je vytrepané).
005: 768 otáčok, 19,9%-ovládač relé nádobky s akt. uhlím (funguje a nenašiel som netesnosť )
Skúste poradiť, ako ďalej.
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
21.4.09, 20:38 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
A jak jezdíš s tou feldou město nebo dálnice? Sportovně nebo styl důchodců? Já mám 1.6ku kombíka a mám spotřebu necelých 9 litrů, ale já jezdím město tankuju Unicorn a částečně sportovní jízda. Jinak taková otázečka na Miloše... jak bych poznal na chodu motoru a při jízdě špatnou lambdu mimo teda té spotřeby?
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
21.4.09, 21:34 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Jazdím každý deň do práce a späť 7,5 km(2x), na úvod kopec 1 km...potom opäť 2km kopec a rovinka. Rozbieham sa pomaly do 3000 rpm, z kopca 5, po rovinke sa snažím 5 a 2000 rpm, do kopca a v meste 2000 - 2500 rpm . Samo, že občas tomu pritlačím do 140km/h, ale snažím sa držať dietu . Mám ešte otázku, keď vytiahnem podtlakovú hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a saním majú sa zvýšiť otáčky , alebo nie . Skúšal to niekto .
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
21.4.09, 22:16 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Huďo píše: Jazdím každý deň do práce a späť 7,5 km(2x), na úvod kopec 1 km...potom opäť 2km kopec a rovinka. Rozbieham sa pomaly do 3000 rpm, z kopca 5, po rovinke sa snažím 5 a 2000 rpm, do kopca a v meste 2000 - 2500 rpm . Samo, že občas tomu pritlačím do 140km/h, ale snažím sa držať dietu . Mám ešte otázku, keď vytiahnem podtlakovú hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a saním majú sa zvýšiť otáčky , alebo nie . Skúšal to niekto .
nie, je to tam na docasne zvysenie tlaku paliva v systeme, ked na to dupes. Mozu ti hlavne zacat klolisat volnobezne otacky, kvoli prisavaniu falosneho vzduchu do sania.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
22.4.09, 07:49 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Keď som vytiahol tú hadičku zvýšili sa otáčky . Dnes som skontroloval tlaky v palivovom systéme a všetko OK (regulátor tlaku paliva, tesnosť ventilov...), keď som to celé rozobral, vyčistil a poskladal nastala zmena - po vytiahnutí podtlakovej hadičky sa otáčky nezvýšili . Neviem či to súvisí s palivom, alebo skôr so vzduchom ( klapka, snímač tlaku a teploty vzduchu). Hodnoty na VAG sa nezmenili, ale mám pocit, že sa motor pri studenom štarte viac chveje. To overím zajtra ráno.
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
22.4.09, 19:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|