Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 03:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 předstih 105 lpg 
Autor Zpráva

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek předstih 105 lpg
Zdravím. Na motoru 105 s lpg byl nastavený předstih 5 stupňů v klidu. Pan Čech mi poradil, že je vhodné nastavit 15-20 stupňů. Nastavil jsem tedy pro začátek těch 15 a čekal, že to pojede o něco lépe. Subjektivně je ale rozdíl nulový, jede to přinejlepším stejně. Motor má možná malilinko hlubší zvuk při akceleraci, ale nezdá se mi, že by to byly detonace. Jestli zmáčknu plyn hodně nebo málo, je to jedno, zvuk stejný a zrychluje to taky stejně.

Tak nevím jestli jsem měl čekat nějaké zlepšení v "živosti" motoru?


8.2.06, 18:28
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek Re: předstih 105 lpg
Tak jsem předstih snížil na 10 stupňů a jede to lépe než na těch 15 (do kopce, kde jsem radil za 3, jsem ted vyjel i na 4).


10.2.06, 00:23
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Ono je to závislé i na konkrétním motoru. Co škodovka, to originál, takže klidně vyzkoušej víc hodnot základního předstihu, já jsem měl myslím okolo 11-12 stupňů (Š130) a uvidíš, co ti nejlíp pojede. Ideální by samozřejmě bylo zkoušet to rovnou na brzdě, ale to je asi nereálný, já to dělal tak, že jsem zkoušel měnit předstih za delší jízdy (při zastávkách samozřejmě).
To mě přivádí k jedné vzpomínce - kamarád měl na Š105 s LPG udělanou takovou vyfikundaci. Ze staré tiskárny vykuchal krokový motorek a sestrojil si takové zařízení, které přidělal k rozdělovači, a mohl za jízdy ovladačem umístěným u řidiče měnit hodnotu základního předstihu. Vzhledem k použití krokového motorku to bylo poměrně přesné. Hlavní výhoda byla ta, že tam měl vyznačeny dvě polohy - pro LPG a pro benzín, takže po přepnutí paliva si mohl hned za jízdy taky příslušně změnit předstih. Vedlejší výhoda pak byla ta, že si mohl za jízdy předstih doštelovávat. Určitě by to šlo udělat i čistě mechanicky, ale asi by to nebylo tak přesné.


10.2.06, 09:36
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Zajimave reseni :)
Jeste jedna vec - na tech 10 st. (oproti 15) to hur startuje a teply motor se dusi na volnobeh.


11.2.06, 10:57
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Chce to najít optimální hodnotu předstihu, ale to zvýšení je hlavně kvůli životnosti výfukových sedel. Stopětka nikdy na LPG nijak zvlášť nepojede, motor je slabý sám o sobě a ještě snížení výkonu díky o něco menší výhřevnosti LPG to dorazí. Šc 105 - 120 s kompresí 8,5:1 jsou pro LPG těžce řešitelný problém.

_________________
J.


11.2.06, 11:39
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz