|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Autor |
Zpráva |
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
předstih 105 lpg
Zdravím. Na motoru 105 s lpg byl nastavený předstih 5 stupňů v klidu. Pan Čech mi poradil, že je vhodné nastavit 15-20 stupňů. Nastavil jsem tedy pro začátek těch 15 a čekal, že to pojede o něco lépe. Subjektivně je ale rozdíl nulový, jede to přinejlepším stejně. Motor má možná malilinko hlubší zvuk při akceleraci, ale nezdá se mi, že by to byly detonace. Jestli zmáčknu plyn hodně nebo málo, je to jedno, zvuk stejný a zrychluje to taky stejně.
Tak nevím jestli jsem měl čekat nějaké zlepšení v "živosti" motoru?
|
8.2.06, 18:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Re: předstih 105 lpg
Tak jsem předstih snížil na 10 stupňů a jede to lépe než na těch 15 (do kopce, kde jsem radil za 3, jsem ted vyjel i na 4).
|
10.2.06, 00:23 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Ono je to závislé i na konkrétním motoru. Co škodovka, to originál, takže klidně vyzkoušej víc hodnot základního předstihu, já jsem měl myslím okolo 11-12 stupňů (Š130) a uvidíš, co ti nejlíp pojede. Ideální by samozřejmě bylo zkoušet to rovnou na brzdě, ale to je asi nereálný, já to dělal tak, že jsem zkoušel měnit předstih za delší jízdy (při zastávkách samozřejmě).
To mě přivádí k jedné vzpomínce - kamarád měl na Š105 s LPG udělanou takovou vyfikundaci. Ze staré tiskárny vykuchal krokový motorek a sestrojil si takové zařízení, které přidělal k rozdělovači, a mohl za jízdy ovladačem umístěným u řidiče měnit hodnotu základního předstihu. Vzhledem k použití krokového motorku to bylo poměrně přesné. Hlavní výhoda byla ta, že tam měl vyznačeny dvě polohy - pro LPG a pro benzín, takže po přepnutí paliva si mohl hned za jízdy taky příslušně změnit předstih. Vedlejší výhoda pak byla ta, že si mohl za jízdy předstih doštelovávat. Určitě by to šlo udělat i čistě mechanicky, ale asi by to nebylo tak přesné.
|
10.2.06, 09:36 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Zajimave reseni
Jeste jedna vec - na tech 10 st. (oproti 15) to hur startuje a teply motor se dusi na volnobeh.
|
11.2.06, 10:57 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Chce to najít optimální hodnotu předstihu, ale to zvýšení je hlavně kvůli životnosti výfukových sedel. Stopětka nikdy na LPG nijak zvlášť nepojede, motor je slabý sám o sobě a ještě snížení výkonu díky o něco menší výhřevnosti LPG to dorazí. Šc 105 - 120 s kompresí 8,5:1 jsou pro LPG těžce řešitelný problém.
_________________ J.
|
11.2.06, 11:39 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|