|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Teplota chladicí kapaliny
Autor |
Zpráva |
Herbie
Příspěvky: 89 Bydliště: Olomouc
|
Teplota chladicí kapaliny
Stává se někomu z Vás že po startu motoru POPRVÉ termostat otevírá později než podruhé a potřetí... Zkrátka napoprvé mi reaguje později, pak se otevře, teplota jde dolů. Teprve pak se už drží víceroméně na stejné hranici (nepočítám-li jízdu na neutrál atd.) Nevařím, ale vždy trnu zda-li půjde do varu či už konečně spadne. Už jsem jej dvakrát vyměňoval.
|
24.8.06, 21:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Mick
Příspěvky: 37 Bydliště: Praha
|
Re: Teplota chladicí kapaliny
Herbie píše: Stává se někomu z Vás že po startu motoru POPRVÉ termostat otevírá později než podruhé a potřetí... Zkrátka napoprvé mi reaguje později, pak se otevře, teplota jde dolů. Teprve pak se už drží víceroméně na stejné hranici (nepočítám-li jízdu na neutrál atd.) Nevařím, ale vždy trnu zda-li půjde do varu či už konečně spadne. Už jsem jej dvakrát vyměňoval.
mě se to teda ještě nestalo, ale poradím ti zkus vyčistit chladící soustavu (jí propláchni).
|
24.8.06, 22:59 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Preplach na toto nepomoze. Problem je, ze zavrety termostat ma prilis maly prietok, tak sa k nemu teplo nedostane. Teplomer pritom uz registruje vyssiu teplotu. Pricina moze byt vo vybehanej vodnej pumpe, ktora prisava vzduch - bublinky koncia pod termostatom. Tiez je mozne, ze termostat nemas zamontovany nytkom nahor. Pomoc je dat cerpadlo do poriadku, pripadne, ak je to starsi model, pouzit lopatky z novsieho (su vyssie a lopatkuju teda lepsie). Zarucena nizkonakladova pomoc je vedla nytku do termostatu vyvrtat dalsiu dierku 4,5 az 5 mm. Ta zaruci dostatocny prietok aj pri zavretom termostate a pripadne odvzdusnovanie. Pritom je dost mala, aby nemala vyrazny vplyv na dobu ohrievania motora. Ked problem neporiesis, casom sa mozes dopracovat k vareniu.
|
25.8.06, 07:11 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Asi nemáš průchozí takovou krátkou hadičku (průměr 6) co je skoro až u převodovky která spojuje trubky na kterých jsou hadice co jdou k topení. Je jí tam asi 8cm a když ji vyměníš mělo by se to zlepšit.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.8.06, 08:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja by som povedal, že je to trochu inak a že je to normálne pre šmejdové termostaty (a to sú už dnes asi všetky) Mne to robí rovnako a vysvetľujem si to nasledovne:
Termostat je zavretý, motor sa zohrieva. Voda dosiahne teplotu, keď sa termostat otvorí (tá teplota prvého otvorenia je dosť vysoká, pretože na termostat vplýva aj teplota na uzavrenej strane - v podstate ho studená voda chladí, preto vysoká teplota), on sa otvorí ale prudko a zbytočne nadlho (má vysokú tepelnú zotrvačnosť) - teplota výrazne poklesne. Voda vo veľkom okruhu bola ešte veľmi studená a teda preto výrazný pokles. Termostat sa zavre a teplota zasa stúpa. Termostat sa otvorí (už pri nižšej teplote ako prvý krát, pretože z opačne strany nie je tak veľmi ochladzovaný, lebo aj voda za termostatom je teplejšia), pustí zasa studenú vodu - zasa pokles, ale nie už tak výrazný.....a tak ďalej až termostat reguluje vcelku plynule...jednoducho je termostat ovplyvňovaný aj druhou stranou (čo by nemal) a má vysokú teplotnú zotrvačnosť...
Ja som to mal takto isto a som si istý, že ničím iným ako termostatom to nemôže byť, lebo to je jediná vec, kt. som zmenil na kamarátovej Š105 a takto sa to správa...ešte brutálnejšie to bolo na termostatoch na Š110 - tam mi starý termostat plynule vyšiel na 80 st a potom sa tam držal ako prikovaný (taký starý dlhý termostat)...lenže životnosť došla, tak som kúpil nový (taký krátky - podobný ako na Š120)...ten sa správal asi takto - teplota do 110, potom prudko na 50, potom tak na 100, potom prudko na cca 60 a takto...mal som z toho nervy, kúpil som ďalší, bolo to rovnaké...tak som tam prispôsobil termostat zo Š120 a síce termostat nereguloval teplotu tak plynule ako ten starý, ale bolo to omnoho lepšie a tak som bol spokojný...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.8.06, 19:40 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
2 ferrari: Mas v podstate pravdu, stare liehove termostaty (harmonika) s tym nemali problemy. Parafinove (kratke) maju vacsiu hystereziu. Za termostatom ale nieje ina teplota ako pred nim vdaka malej dierke s nytkom. Zial ak sa system zavzdusnuje - obycajne okolo hriadelky vodneho cerpadla, ak nieje tesnenie 100% prepusti vzduch dovnutra (ten sa hromadi okolo termostatu a izoluje ho od horucej vody), ale vodu von nie - dierka nemusi stacit. Kazdopadne v AZNP vedeli preco na novy model davaju vacsie lopatky na cerpadlo. A vyrobcovia termostatov vedia, preco tam robia dierku s nytkom.
To co ja hovorim je
- novsi typ cerpadla
- dobry technicky stav
- pridavna dierka v termostate
a mas pokoj.
|
26.8.06, 20:45 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Peter50kw píše: 2 ferrari: Mas v podstate pravdu, stare liehove termostaty (harmonika) s tym nemali problemy. Parafinove (kratke) maju vacsiu hystereziu. Za termostatom ale nieje ina teplota ako pred nim vdaka malej dierke s nytkom. Zial ak sa system zavzdusnuje - obycajne okolo hriadelky vodneho cerpadla, ak nieje tesnenie 100% prepusti vzduch dovnutra (ten sa hromadi okolo termostatu a izoluje ho od horucej vody), ale vodu von nie - dierka nemusi stacit. Kazdopadne v AZNP vedeli preco na novy model davaju vacsie lopatky na cerpadlo. A vyrobcovia termostatov vedia, preco tam robia dierku s nytkom. To co ja hovorim je - novsi typ cerpadla - dobry technicky stav - pridavna dierka v termostate a mas pokoj.
No a nie je to tak, že ten otvor s nýtkom je tam kvôli odvzdušneniu systému a zasa myslím, že ten nyt vcelku dobre tesní (je tam kvôli teseniu a aj kvôli tomu, aby čistil ten otvor) = neprepustí horúcu vodu. Iste netesní dokonale, ale myslím, že na druhej strane termostatu je o dosť chladnejšia voda.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.8.06, 19:55 |
|
|
rado.h
Příspěvky: 52 Bydliště: Puchov, SK
|
chladenie
Tak tiez si myslim ze by to mohlo byt nefunkcnou prepojkou cirkulacie, ktora je zapojena na okruhu kurenia.
|
28.8.06, 05:48 |
|
|
colaczech
Příspěvky: 59 Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
|
Re: chladenie
rado.h píše: Tak tiez si myslim ze by to mohlo byt nefunkcnou prepojkou cirkulacie, ktora je zapojena na okruhu kurenia.
Tak tim to urcite neni.Kdyby to bylo ucpane tak bude auto blbe topit-bude trvat delsi dobu nez zacne topit.
Me ten termostat dela to same.Napoprvni vyxleze teplota o neco vis a pak uz je to v poho.Takze to neresim.
Jinak mam zapojeny i ohrev saciho potrubi,takze tim se muze vyloucit ta moznost s ucpanou propojkou.
_________________ Škoda 130L (1986);Škoda 130GL (1987)
|
28.8.06, 20:07 |
|
|
rado.h
Příspěvky: 52 Bydliště: Puchov, SK
|
Ta prepojka nema vobec ziadny vplyv na kurenie, je tam cisto len na cirkulaciu pretoze napr. 5 kanalove hlavy nemaju vyhrievane sanie a ked mas zastavene kurenie tak nieje ziadny obeh vody. To co prejde cez nitok v termostate je velmi malo. Voda ktora stoji pred termostatom nieje dostatocne zohriata na to aby sa termostat otvoril a cidlo merania teploty uz signalizuje vysoku tepl. Z praktickeho hladiska to urcite nieje prilis vhodne take velke a rychle zmeny teploty. Mozno motory z 8 kanalovou hlavou to ani nemaju, ked maju vyhrievane sanie ale 5 kanal to urcite musi mat a funkcne pretoze potom to robi presne ten problem ako napisal autor hore. Samozrejme to nemusi byt iba tim, ale ja to pisem, lebo som mal tento problem a bolo to v tej cirkulacii.
|
29.8.06, 06:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nejlepší by bylo tu hadičku vyměnit, pak se uvidí zdali to tím bylo nebo ne. Náklady budou snad naprosto nulové, protože takovýhle kousek hadičky se najde kdekoliv a sponky se daj použít původní páč tahle hadička nebyla opáskována sponkami se závlačkou (motex) ale šroubovacími
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.8.06, 08:12 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
typuju ze vitezem typovaci souteze je SEMIK, protoze bych rekl, ze kdyz mas pootevrene topeni, taxe ti to nedeje,ze jo?? ja mam ten samej problem a vsechno mam v poradku... chladic po vyplachu k.fosforecnou,bezudrzbovy cerpadlo HEPU rok stary s nejsirsima lopatkama co muzou bejt a mam skriplou tuhle malou blbou hadicku...kdyzz mi takhle teplota roste,bud pootevru topeni a mam klid nebo staci v motoru hejbnout s tou hadickou a je v poho.. proc to nevymenim??? vymenim, ale az bude hezky
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
29.8.06, 11:31 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
kachnis píše: typuju ze vitezem typovaci souteze je SEMIK, protoze bych rekl, ze kdyz mas pootevrene topeni, taxe ti to nedeje,ze jo?? ja mam ten samej problem a vsechno mam v poradku... chladic po vyplachu k.fosforecnou,bezudrzbovy cerpadlo HEPU rok stary s nejsirsima lopatkama co muzou bejt a mam skriplou tuhle malou blbou hadicku...kdyzz mi takhle teplota roste,bud pootevru topeni a mam klid nebo staci v motoru hejbnout s tou hadickou a je v poho.. proc to nevymenim??? vymenim, ale az bude hezky
Hoci sa mi to nezdá, vymeň tú hadičku ( aprečisti tiž tie malé nátrubky na ktorých je táto hadica nastoknutá) za to takmer nič nedáš...ja som ale mal zapchatý jeden z týchto nátrubkov a teplota mi nekolísala.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.8.06, 20:22 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Šemik píše: Nejlepší by bylo tu hadičku vyměnit, pak se uvidí zdali to tím bylo nebo ne. Náklady budou snad naprosto nulové, protože takovýhle kousek hadičky se najde kdekoliv a sponky se daj použít původní páč tahle hadička nebyla opáskována sponkami se závlačkou (motex) ale šroubovacími
Kdysi u užovky jsme měli stejný problém a taky to bylo touhle propojkou - ale né hadičkou, nýbrž tim nátrubkem, na kterým je nasazená - byl zarostlý rzí.
A jinak mám dojem, že na Škodovce byly Motexy úplně všude... (kromě hadiček od nádoby brzdovky k válcům)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
30.8.06, 13:50 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Bukaj píše: Šemik píše: Nejlepší by bylo tu hadičku vyměnit, pak se uvidí zdali to tím bylo nebo ne. Náklady budou snad naprosto nulové, protože takovýhle kousek hadičky se najde kdekoliv a sponky se daj použít původní páč tahle hadička nebyla opáskována sponkami se závlačkou (motex) ale šroubovacími Kdysi u užovky jsme měli stejný problém a taky to bylo touhle propojkou - ale né hadičkou, nýbrž tim nátrubkem, na kterým je nasazená - byl zarostlý rzí. A jinak mám dojem, že na Škodovce byly Motexy úplně všude... (kromě hadiček od nádoby brzdovky k válcům)
Tady kupodivu nebyly. Dokonce je detail téhle hadičky vidět na nějakym obrázku v Andrtovi
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
31.8.06, 06:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|