Autor |
Zpráva |
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Fa: teploměr oleje
Přemýšlím, jak na to.
Napadlo mě do vany navrtat dirku, navařit matku a do ní našroubovat čidlo teploty vody (jak je v domečku termostatu) a signál měřit stejným budikem, resp. identickým (do přístrojovky přidělat ještě jeden teploměr) - výhoda bude v odpadnuvší kalibraci. Teploměr je cejchovaný do 110°C a víc, a přes nějakých 110 stupňů stejně olej nepoleze...
Jen mě napadlo, jestli s tím někdo máte zkušenosti, popř. nějakou radu?
Díky
|
22.6.09, 12:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
22.6.09, 12:23 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Aha... Takže Ty jsi to čidlo dával místo výpusťáku? (jestli se dobře koukám)
|
22.6.09, 12:30 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Martine: a kolik jsi měl největší teplotu oleje? Stačí ten budík?
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
22.6.09, 12:48 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
V zimě při -4°C sem to dostal po 20ti km na 72°C po příjezdu z rychlé rovinky do města. Jinak tam bylo tak 65°C
Ted když je tepleji se při normální jizdě pohybuji kolem 70 - 75°C neustále jak se to ohřeje.
Při víkendovém výletě se zátěží a slušným tempem tam bylo 80 -85°C a chvílemi k 90°C
Známý to má takto na 66kW 1.4 v bloku Rapid a prý pří kravení v pařáku není problém přes 100°C což je v chlazeném zásobníku jako je vana už celkem dost. Ale dnešní oleje to zmáknou.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
22.6.09, 13:38 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Takže budík to zvládá...
Záleží jak moc je to diskutabilní hodnota když je to chycený k vaně,ale orientačně stačí.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
22.6.09, 13:49 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
no olej by se přes stovku dostat neměl...jestli jo tak je potřeba chladič...
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
22.6.09, 14:01 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Měřit teplotu oleje ve vaně je trochu diskutabilní... Daleko lepší je si vyrobit redukci na baroskop a měřit teplotu oleje tam. Jinak provozní teplota oleje v motoru je 100°C +/- 10% takže pokud je 90° ve vaně není se čeho děsit.
|
22.6.09, 14:11 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Proto vždy píši že měřím orientační hodnotu teploty oleje v chlazeném zásobníku.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
22.6.09, 15:07 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
jj, já taky nepotřebuji teplotu oleje s přesností na několik stupňů - jde mi o orientační hodnotu, abych věděl, kdy na to můžu začít šlapat, nebo zase kdy zklidnit hormon. Na výrobu redukce k baroskopu nemám možnosti a asi ani schopnosti Montáž do té vany se mi zdá, k mým účelům, celkem dostačující. Teď ale váhám, jestli dělat novou díru a závit do vany, nebo dát čidlo místo výpusťáku - tam ale zase budu mít strach, že čidlo někde uloupnu
Jinak měl jsem taky Lancii Dedru TDS, tam nebylo nic vyjímečného mít na oleji i kolem 110° - jenže tam to bylo asi tím, že to byl turbodiesel...
|
22.6.09, 20:29 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
do vany udělat ze strany od telefonku čidlo..jak to dáš do vypoušŤáku, za 3 dny to je v hajzlu...párkrát už sem si šrtnul a ten šroub už má docela fest rejhy...no a vana ostatně taky
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
22.6.09, 20:34 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Chlapi,teplota oleje je v létě běžně 100-120 stupňu..AUDI 80 maj některé teploměry už z výroby,tak jsem to už viděl,ale neměla by skočit přes 130 stupňů..U fava je přece záslepka olejového kanálu ne?Je pod alternátorem,tak jestli není lepší vykoumat umístění čidla tam..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
23.6.09, 20:31 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Možné je vše. Já se ničeho nebojím.
Ale jesi to tam není ovlivněno teplotu bloku zase. Nevim no...diskusi se nebráním.
Otázka pak jesi měřit před filtrem za filtrem nebo u filtru ?
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
23.6.09, 20:33 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
23.6.09, 20:53 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
asi vám dám nákres s teplotama oleje na konkrétních místech v motoru
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
23.6.09, 21:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|