Autor |
Zpráva |
Spitko
Příspěvky: 32 Bydliště: Slovensko, Krompachy
|
GO Favorit 136L
Zdravim, chcel by som sa opytat 2 otazky.
1. Po kolko km sa robi GO motora popripade komplet GO auta?
(mam nabehane od vcera 100 000km)
2. Mam konkretny problem:
- pred tyzdnom som bol na EK samozrejme mi tam do toho babral a rozsteloval volnobeh z 1000ot. na nejakych 800 motor mi teraz na volnobehu dost ide na houby obcas i zdochne, dnes som menil prevodovy olej (bol hustejsi ako predpisany PP90 ale radi to OK ako predtym)
- dnes vecer ako som sa vracal domov asi 10km pred cielom mi zahadne z nicoho nic zacal spomalovat a vynechavat motor a nakoniec skapal, dole kopcom som uz nejako dosiel odstavil som v dedine a hladal narychlo poruchu, nastartovat sa mi nepodarilo, natahal som benzin do karb. pumpov potom to po dlhom boji nejako naskocilo ale zacinalo opat skapinat na volnobehu, tak som nejako dosiel domov.
(Ked som ostal trcat v romskej dedine o 9 vecer s nefunkcnym autom mi nebolo vsetko jedno )
Tak ak niekto bude vediet akokolvek poradit budem happy, vdaka.
_________________ Škoda Favorit 136L ('89)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19059
|
15.10.09, 21:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: GO Favorit 136L
s GO ešte počkaj...
skapíňa to pretože nejde benzín alebo pretože nehádže iskru
myslím že to bude niečo s karbom, skontrolovať prívod paliva, tesnosť tesnení, prípadne spraviť základné nastavenie, na Lekri (Favo karb) sa vlastne nič okrem voľnobehu nastaviť nedá, keď to budeš rozoberať nepovoluj šrouby čo sú zakapnuté farbou, tým by si rozladil veci čo netreba a potom by nebolo zlé ísť na mašinu kde ti to nastavia.
100tis je v pohode, max vymeniť guverá ventilov, ak je treba tak tesnenie pod hlavou a pokiaľ používaš seriózny olej (lepší ako M6AD ) tak motor prežije auto, alebo ešte 100tis na tom musíš najazdiť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.10.09, 21:08 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Bylo to na emisích a nedrží ti volnoběh....otevři tedy šroub bohatosti-cca o jednu otáčku vyšroubuj a vyzkoušej to....Pokud se to zlepší udělej to důkladně...někde to tady je,jak na to...
|
15.10.09, 21:23 |
|
|
Spitko
Příspěvky: 32 Bydliště: Slovensko, Krompachy
|
Sviecky som menil minuly rok preventivne ako som pripravoval auto na zimnu sezonu za Bosch Super Plus, ale zajtra ich pokontrolujem.
Popozeram aj na karbur, este ma napadlo stalo sa mi v minulosti uz parkrat ze sa upchal karbur, ked som tankoval na inej benzinke ako zvyknem abola v nom spina co ho upchala.
Zajtra jednoznacne vsetko prebehnem + aj necham dobijat akumulator.
_________________ Škoda Favorit 136L ('89)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19059
|
15.10.09, 21:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ty jelita na emisích stahujou základní bohatost, aby snížili obsah CO ve zvýšenejch otáčkách, výsledkem je, že to sice ve zvýšených projde ale volnoběh stojí za prd. Příčinou je zaklepávající se doraz klapky 2. stupně, která se pak zavírá moc těsně, do sání jde míň vzduchu a směs je tak ve vyšších otáčkách bohatší. Na emisích zastavit motor, ručně otevřít obě hlapky, utáhnout šroub dorazu 2. klapky tak o 10°, nastartovast, nastavit volnoběh (otáčky i směs) podle CO, zkontrolovat, že ve vyšších to kleslo, případně opakovat, dokud to nebude na volnoběh a ve zvýšených tak nějak na hranici. Povídal mi to pan K. za týden jdu na emise, tak je tam vyškolím
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.10.09, 22:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Ty jelita na emisích stahujou základní bohatost, aby snížili obsah CO ve zvýšenejch otáčkách, výsledkem je, že to sice ve zvýšených projde ale volnoběh stojí za prd. Příčinou je zaklepávající se doraz klapky 2. stupně, která se pak zavírá moc těsně, do sání jde míň vzduchu a směs je tak bohatší. Na emisích zastavit motor, ručně otevřít obě hlapky, utáhnout šroub dorazu tak o 10°, nastavit podle bohatost volnoběhu podle CO, zkontrolovat, že ve vyšších to kleslo, případně opakovat, dokud to nebude na volnoběh a ve zvýšených tak nějak na hranici. Povídal mi to pan K. za týden jdu na emise, tak je tam vyškolím
toto mi je divné
klapka 2 komory má byť v zavretom stave zavretá dosť na tesno, akurát nesmie odietať povrch difúzora, ale vzuch tadiaľ nemá púšťať...
konštantný vzduch pre voľnobeh je nasávaný priamo do sania, kde je tá tenká hadička vyvedená do nalievacieho hrdla pre olej, ostatný vzuch sa nastavuje dorazom klapky 1. komory, tým sa nastavuje aj "voľnobežná štrbina" na dosadacej ploche klapky, a šroubom bohatosti nastavuješ pomer palivo/vzuch ktorého časť je nasávaná podtlakom práve cez túto štrbinu, veľmi dôležité je mať tesné sanie, výfuck, a veľmi veľa urobí obohacovač.
problém na emisiách by som videl v guferách ventilov, alebo netesnom saní, výfucku, vtedy to rozladia aby to dostali na nejaké prijateľné hodnoty.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.10.09, 22:24 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tím šroubkem z boku se nastavuje bohatost směsi vzduchu s benzínem. Pootevřením (velmi nepatrně) té klapky 2. stupně je možné snížit bohatost ve zvýšených otáčkách přisáváním vzduchu.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.10.09, 22:30 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Tím šroubkem z boku se nastavuje bohatost směsi vzduchu s benzínem. Pootevřením (velmi nepatrně) té klapky 2. stupně je možné snížit bohatost ve zvýšených otáčkách přisáváním vzduchu.
pri zvýšených otáčkach musíš aj tak pootvoriť klapku 1. komory, tak vzduch s 2. komory je zanedbateľný, ak to inak nastaviť nejde je vadný obohacovač, nemusí mať deravú membránu, ale ak je stvrdnutá nepracuje správne...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.10.09, 22:41 |
|
|
Spitko
Příspěvky: 32 Bydliště: Slovensko, Krompachy
|
Presne tam na boku karba stale nieco steloval srubovakom hore dole hore dole (z tych 1000 na 800), takze problem bude najskor v tej bohatosti zmesi?
EDIT: uz zacinam byt pomaly z toho jelen
_________________ Škoda Favorit 136L ('89)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19059
|
15.10.09, 22:41 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Spitko píše: Presne tam na boku karba stale nieco steloval srubovakom hore dole hore dole (z tych 1000 na 800), takze problem bude najskor v tej bohatosti zmesi?
ale tam sa ladí iba voľnobeh, v podstate na karbe sa nič iné nastaviť nedá, no rozladené to určite máš...
ale píšeš že motor prestal ťahať až zdochol...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.10.09, 22:43 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nepér píše: Tím šroubkem z boku se nastavuje bohatost směsi vzduchu s benzínem. tím sem chtěl říct, že šroubkem se tam pouští víc nebo míň směsi, nikoliv víc benzínu nebo vzduchu.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.10.09, 22:44 |
|
|
Spitko
Příspěvky: 32 Bydliště: Slovensko, Krompachy
|
michalkatka píše: ale píšeš že motor prestal ťahať až zdochol...
presne tak
_________________ Škoda Favorit 136L ('89)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19059
|
15.10.09, 22:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Nepér píše: Tím šroubkem z boku se nastavuje bohatost směsi vzduchu s benzínem. tím sem chtěl říct, že šroubkem se tam pouští víc nebo míň směsi, nikoliv víc benzínu nebo vzduchu.
áno. mne to je jasné...
ale samotná smes sa tvorí na štrbine ktorú nastavíš šroubom dorazu klapku 1.komory, tým vlasne nastavíš voľnobežné otáčky a potom musíš doladiť bohatosť...
http://skoda.panda.cz/obrazky2/394_4.jpg - ten spodný obr.9
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.10.09, 23:05 |
|
|
Spitko
Příspěvky: 32 Bydliště: Slovensko, Krompachy
|
Vdaka za pomoc, problem je "hadam" uz vyrieseny. Precistil som volnobeznu trisku, a pohral sa s volnobehom a vyzera to zatial OK.
_________________ Škoda Favorit 136L ('89)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19059
Naposledy upravil Spitko dne 17.10.09, 07:08, celkově upraveno 2
|
16.10.09, 16:38 |
|
|
Spitko
Příspěvky: 32 Bydliště: Slovensko, Krompachy
|
Otazka: Mohla byt chyba zapricinena vyskocenou hadickou z odpojovaca behu naprazdno?
zasunul som ju spat, ale bola prasknuta na konci, uz som v mototechne objednal novu
_________________ Škoda Favorit 136L ('89)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19059
|
16.10.09, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|