Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Životnost 1.4 OHV
Pořád nad tim dumám Jakou tak životnost lze očekávat od výše zmíněného motoru? Používám polosyntetiku 10W40 mogul extreme, termostat 88°C (i když teď na léto možná vrátim 80°C), jezdím spíš dálky (nejčastěji tak 2x 100km) ale zase ne moc často, najezdím docela málo - tak 1500km za měsíc. 99% cest jsou okresky a dálnice, na okresce se otáčky pohybují tak do 4000rpm (krom předjíždění, to jdou často na max) a na dálnici se naopak pod 4000rpm nikdy nedostanou, klidně x desítek km v kuse. Ze začátku, než se prohřeje jedu soft, nic moc po něm nechci..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
30.3.10, 22:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Zas mas lehke ozidlo a lehkou prevodovku, takze motor neni namahany. Treba i vydrzi nejakou dobu
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.3.10, 22:55 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ak mas strach o motor tak kup este jeden do zasoby osobne by som do ziadneho motoru co mam rad nelial mogul, a pokial ho na dlhe trasy trapis pod plnym plynom tak je celkom dobra vec vymennik oleja z diesel feldy, pripadne (neviem ci fabia ma) zapojit vypustak bloku do maleho okruhu. ostatne veci asi neovplyvnis...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
30.3.10, 23:43 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Oleje MOGUL řady EXTREME jsou jedny z nejlepších olejů na trhu a do OHV naprosto dostačující..
Jinak motory 1.4 OHV vydrží běžně 300 tis.km..Nejvíce co jsem viděl na vlastní oči byla 'taxi' fábka s 580 tis.km na hrbu bez GO a ježděná od 100 tis.km na LPG..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
31.3.10, 02:58 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já znal jednu š11O s výměnou kroužků a pravidelnou výměnou oleje ujela 400.000
opravoval jsem dilerovi ze středníhoslovenska hadici u nádrže na š12O a ten hovoril že má nabehané skoro 600.OOO miloš
|
31.3.10, 05:43 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
takisto viem o jednom favorite pickup, ktory najazdil 250 000 km do vymeny kruhov a dalsich 250 000 po vymene kruhov.
takisto klucova pravidelna vymena oleja
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
31.3.10, 08:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja teda neviem, ale od Fačka sú krúžky a valce trocha kvalitnejšie, alebo je to reguláciou mazacieho tlaku, ale na motore čo mal 480 tis boli krúžky ok, a na valcoh bolo ešte vidieť honovanie, motor išiel do lovíšť kôli strhnutému závitu na šroub hlavy, tak mi príde divné že hovoríte o životnosti iba 300tis... alebo tak veľmi záleží na oleji.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
31.3.10, 08:42 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
na 205ti tis sem měnil kroužky, dělal hlavu a měnil šály a rozvody, motor měl krásně vidět honování a nebyla na vložce vůbec žádná hrana...
kruhy byli trošku zapečený, motor žral olej, ale když sem sundal pružiny na ventilech, tak sem viděl, že to žralo přes ventily, protože gufera byly uplně zpuchřelý, takže ten motor to vydrží v pohodě
mám skoro 250 a po tý opravě si nesrkne kapičku oleje
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
31.3.10, 10:13 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
250000, 500000, 600000, jenže to nejezdili řidiči, kteří jsou všeobecně známí jako drtiči motorů. Dávám mu rok, maximálně dva.
|
31.3.10, 13:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
31.3.10, 13:40 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Jak říkal fatal...
měli sme litra (1000MB), jezdil s tím dědek a fotr, oba se zhruba shodným stylem jízdy, neřekl bych že dědkovsky, ale citlivě,občas to dostalo i hezky pokouřit, ale auto když se dávalo pryč (měl sem 15 nikdy jim to šmejdům nezapomenu,taková křivda), tak mělo 190 tisíc, mělo jen nové kruhy a šály někdy kolem 120, na dlouhé trasy to jezdilo za 6 litrů na 100... Když to borec odvážel, tak si pochvaloval,že je tam nový motor...takže asi tak no.
Hodně dělá pak to, jestli auto jezdí krátké a dlouhé trasy. Měl sem kdysi na brigošce 2 fáčka. Jedno jezdilo furt po městě, 500 metrů chcíp, start, furt dokola. Mělo 180 000 tisíc a bylo úplně v prdeli. Všechno. další mělo 450 tisíc, jezdilo trasy 200 km a výš a bylo úplně v pohodě (krom toho že obě byly sežrané...). jediná údržba byl olej a filtr co 10 000.
Jinak vzhledem k tomu, že otázku pokládal Šemik, tak já říkám:
do žní...potom končí
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
31.3.10, 16:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Chladič oleje by špatnej nebyl, ale chtělo by to asi voda/olej a ne vzduch/olej, už jen z hlediska místa. No uvidíme dle financí
Jde mi prostě o to, že bych s tim autem rád udělal pár věcí kteréžto by vyndavání motoru dost ztížily.. Navíc mě to už taky tolik nebere jak dřív
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
31.3.10, 17:33 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
sak pisem ze vymennik oleja ja do toho idem hned ako sa trochen nasetri, aspon sa olej rychlejsie ohreje pri postrku v meste.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
31.3.10, 17:36 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A čože, Šemík, zasa prišla nejaká depka? žeby zasa motor nevydržal?
Inak, ak máš motor takto využívaný, asik by som porozmýšľal o nejakom oleji 10W-50....možno 60...ale to hl. na leto...ak ročne nabeháš 15-20 000 km, tak výmena 2x ročne je namieste a potom na zimu 10W-40 a na leto ten 10W-50...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
31.3.10, 17:48 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
darklord píše: osobne by som do ziadneho motoru co mam rad nelial mogul
To jsou zase kecy Takový mám fakt nejradši... Hlavně by mě zajímalo kolik lidí kteří to takhle neustále roznášej dál a dál mají s těmito oleji osobní zkušenosti. Vsadím se že žádný... Něco ti povím "znalče"... Jezdím na Mogul GX Pro (nyní Extreme 15W-40) už 8 let což je asi 150 000 km a motor nějak nešetřím... Minulý léto se dělaly rozvody a těsnění pod hlavou a motor byl absolutně čistý a v bezvadné kondici, tlaky ve všech válcích byly naměřený dílenským značkovým manometrem 1,4 MPa. Takže laskavě se hoď do klidu a pokud nemáš osobní zkušenosti a jen papouškuješ co si kde slyšel nebo četl tak si to do budoucna odpusť.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
31.3.10, 17:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|