|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
smíchání chladící kapaliny
Autor |
Zpráva |
tomasud
Příspěvky: 7 Bydliště: Pardubice
|
smíchání chladící kapaliny
ahoj,
jsem tu nový a měl bych takový dotaz. Jako chladící kapalinu mám stále růžovou GL12, ale v loni jsem potřeboval dolít a neměl jsem ji a v mototechně mi dali modrou, že to je ta samá akorát s jinou barvou a že ji tam můžu nalít. Tak sem ji tam nalil. Je to průšvih? Co se může stát? Když jsem to tam nalil pěkně to zezelenalo, ale postupem času to zase pěkně zrůžovělo a příde mi to, že tu modrou to sežralo. Po tý modrý zůstal takový povlak v nádobce na stěně. Jinak auto chodí stále stejně kapalina nemizí a zatím to žádný projevy nemá. Jo a mám felinu 1,3MPI 40KW rok2001.
Díky moc za odpověď
|
21.6.10, 09:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Hiro
Příspěvky: 3206 Bydliště: Havířov
|
míchat by se neměly, ale více ti toto tady povědí jiní
_________________ Škoda 120L, 1987 - studentské auto, EDIT: už to není studentské auto. Udržuji vůz v pojízdně chátrajícím stavu Dacia Dokker, 2015 - rodinné auto
|
21.6.10, 09:57 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
A nechces si koupit novou smes a vymenit to? Kdy se to delalo naposled? Abyses nedivil ze nemas tesneni pod hlavou.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.6.10, 10:31 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Tak tak, míchat by se to nemělo. Kapalinu vyměň (měla by se měnit co 3 roky) za růžovou G12 a příště dolívej jen vodu. Ta se totiž odpařuje, chladící kapalina ne. Teda samozřejmě pokud ti to někde neteče.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.6.10, 11:45 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
co vim od prodejce, jedna z barev se nema michat s jinyma, akorat ze nevim ktera.
a taky bacha na to, aby byla vhodna napr pro hlinikove hlavy
|
21.6.10, 12:15 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
srazí se to
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.6.10, 14:41 |
|
|
tomasud
Příspěvky: 7 Bydliště: Pardubice
|
Sadra17 píše: srazí se to
Tak to už se stalo. Ale co to znamená pro motor? Když ji vyměním, nemělo by se nic stát, že? Jo a asi to bude lepší propláchnout co?
díky
|
21.6.10, 14:51 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Pro motor to může znamenat, že místo kapaliny se tam utvoří želé. Radši to hned vyměň. Nejlépe ještě propláchni vodou. A to tak, že kapalinu vypusť, napusť systém vodou a běž se projet a auto pořádně prohřej... potom to vypusť a nalej novou kapalinu G12. Mění se co pět let.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.6.10, 15:50 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Pokud jsi potřeboval dolít jen např. 1l kapaliny a nebylo to v mrazech, měl jsi to raději dolít destilkou. I kdyby jsi tam měl přes léto jen minimum té růžové kapaliny a větší množství vody, tak je to lepží než míchat více druhů kapalin. Jak psal Gokralík. Vylej tu kapalinu, nalej vodu a pořádně to prohřej minimálně na provozní teplotu. Pak vypusť. Můžeš i opakovat. Potom namíchej tu novou růžovou kapalinu a nalej do auta. Máš lepší, když koupíš kapaliny více a po zředění ti půlka zůstane.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.6.10, 16:38 |
|
|
tomasud
Příspěvky: 7 Bydliště: Pardubice
|
Díky zítra vypustím a bude to.
|
21.6.10, 17:28 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
já si fakt nejsem jisty, ale mám dojem, že pravě ta růžova se nesmi míchat s jinou.
zelena s modrou jo
|
21.6.10, 19:58 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
G12 se nesmi michat G11 a naopak, ale pak tady mame G12+ a ta se muze misit jak s G12 tak i s G11. Ty kapaliny jsou myslim na jine bazi, G11 je ethylenglykol a G12 ethandiol (snad se nepletu). G11 je na 3 roky a G12 s G12+ potom na 5 let.
Do motoru bych dal to co predepisuje vyrobce, stejne cena za chladici kapalinu je smesna a je uplne fuk esi vydrzi 3 nebo 5let. Radeji vymena co 3 roky a clovek ma klid. Pro Felicii 1,3 je podle chytre knizky predepsana chladici kapalina splnujici normu VW TL 774/B - napr Fridex D 824 HS. Ten uz se ale myslim nevyrabi a jako prima nahrada se prodava Fridex G48 (G11) s normou VW TL 774/C. Tuz tak no, s temi chladicimi kapalinami. Jednou sem na puvodni G11 bez vyplachu motoru nalil G12 a udelalo to hnedy sajze. No co, motor to neucpalo, chladic stejne tekl tak sem koupil novy a topeni sem pak taky menil, neb prosakovalo. Nak
|
24.6.10, 21:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 102 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|