Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 13:24



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
 Felicia 1,3 MPI - chcípe na volnoběh 
Autor Zpráva

Příspěvky: 56
Příspěvek Felicia 1,3 MPI - chcípe na volnoběh
Ahoj,

včera jsem si dovezl novou feldu 1,3 MPI rok 97. Prozatím na zkoušku. Při prohlídce šlapalo vše ok. Ale narazil jsem na jednu nemilou věc. Pokud nastartuju, tak někdy neudrží volnoběh a chcípne. Dělá to hlavně při studeném startu, ale dneska jsem od toho najel 15 km, a dělalo to pořád. Potom zastavit např na křižovatce je docela problém. :) Zajímavé je to, že někdy je vše ok a někdy to prostě chcípne. Celkově...motor jde perfektně po sešlápnutí plynu do otáček, jakmile začne chcípat a sešlápnu plyn, tak normálně zase vyskočí otáčky. Ale bez plynu to prostě neudrží. Někdy :) Dneska jsem se vrátil z testovací jízdy a jakmile jsem zastavil tak držela otáčky na volnoběh ok! Pak jsem tedy přidal plyn na cca 3000 otáček a pustil a otáčky spadly až na nulu. Pokud ten volnoběh drží a nechcípne, tak je opravdu hezky pravidlený bez kolísání otáček. Motor neškube.

Napadá Vás někoho čím by to mohlo být? :/ Nerad bych to auto vracel, pokud je to nějaká prkotina třeba. Jinak je celkově v dobrém stavu a jede velice dobře, po sešlápnutí plynu velmi ochotné zrychlení.

Díky za pomoc.

EDIT: Jinak doplním...napadá mě špatný snímač otáček? Když přdám plyn a pustím tak to zdechne. Někdy. Někdy se po puštění plynu jen rozsvítí kontrolky mazání a dobíjení (kvůli velice nízkým otáčkám) ale zase se to srovná.

_________________
AKUMIX.cz - on-line prodej akumulátorů do osobních i nákladních vozidel, motorek a lodí, autokosmetiky, motorových olejů a příslušenství.


10.7.10, 17:10
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
vycistit klapku, zmazat adaptacne hodnoty na VAGu a malo by to byt v cajku

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


10.7.10, 19:49
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 56
Příspěvek 
Ok. Takže ještě otázky :) Hodně informací jsem už našel zde na foru takže jen okrajově. Je potřeba to těleso klapky uplně vymontovat nebo by stačilo to vyčistit jen z vrchu? Nevíte někdo o nějakém opravdu dobrém návodu na to vyčištění včetně obrázků? :) Případně není tu někdo z okolí Brna s kabelem nebo se zkušeností čištění klapky?

Díky. Snad to bude tím.

_________________
AKUMIX.cz - on-line prodej akumulátorů do osobních i nákladních vozidel, motorek a lodí, autokosmetiky, motorových olejů a příslušenství.


10.7.10, 21:47
Profil

Příspěvky: 555
Bydliště: Košice, Bratislava
Příspěvek 
nie je to nic zlozite...
nasiel som Ti nejake to video a www skus na to mrknut...
ja som za aby si klapku uplne vymontoval zo sania aby si vycistil aj spodnu cast klapky kde bude dost sajrajtu...
ak uz ju budes mat vonu skontroluj O kruzok kt. je po dnou ci nieje popraskany alebo prasknuty..
odober z klapky aj ten cierny plast a natri DIAVOu odporove drahy potenciometrov...
potom to namontuj vsetko spat urob zakladne nastavenie a po cca 100km sa Ti to zrovna a motor bude mat kludnejsi chod...
VIDEO + 55kW AEE Octavia
http://www.youtube.com/watch?v=RqzOAmhenac

Popis sice Seat ale princip aj ten isty... :)
http://www.seat-club.sk/viewtopic.php?f=154&t=5081

_________________
Škoda Fabia Ambiente, 1,4TDi - 51kW, r.v. 2006, 235 000km - fičíííí
Škoda Felícia LXi, 1,6MPi - 55kW, r.v. 1996, 184 000km - predaná


11.7.10, 09:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
lenze 1,3MPi; tam je kryt potenciometra kovovy a drzi pomocou zahnutia okrajov :?
ale ked sa chce, vsetko sa da rozobrat, a nieco aj zlozit :D

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


11.7.10, 09:55
Profil

Příspěvky: 56
Příspěvek 
Ahoj kluci,

takže hotovo :) Částečně. Dnes ráno jsem odmontoval ten plastový kryt klapky s nápisem MPI :) Nouzově jsem pročistil namotnovanou klapku pouze shora bez jakékoliv demontáže. Byly nánosy hlavně v tom uchycení klapky po stranách, tak jsem to hadříkem namočeným v tech. benzínu pěkne vyčistil. Pak jsem dal na plynový pedál cihlu :) a vatovými tyčinkami (zase namočeno v benzínu) vyčistil klapku i zevnitř, hlavně ty dosedací plošky a tam kam jsem se dostal. Všechno jemně bez násilí samozřejmě :) Šlo to krásně dolů ty usazeniny. No a světě div se, je to ok! Dal jsem 20 km testovací jízdu. Už nechcípe, volběh má cca 900 otáček "jenom" a při puštění plynu to klesá krásně pomale (už to nespadne rychle na nulu jako dřív), takže nic hrozného. Tak fajn. Aspoň mám 100% jistotu, že to opravdu bylo klapkou. Jakmile to začne zase zlobit (předpokládám že po takto jemném vyčištění bez demontáže to dlouho nevydrží) tak to demontuju a vyčistím důkladně i zevnitř. Do té doby si seženu nově těsnění, nějaké ty čistící přípravky, ať je to pak se vším všudy. Mám docela radost, že to bylo opravdu pouze zanešením klapky :) Jinak díval jsem se i po nové, ale ty ceny jsou strašně vysoké (cca 5000kč). Takže dokud to půjde tak budu čistit :) Ještě jsem objednal ten diag. kabel, tak to pak případně doladím přes počítač.

Díky všem za pomoc a drahocenné rady ;)

_________________
AKUMIX.cz - on-line prodej akumulátorů do osobních i nákladních vozidel, motorek a lodí, autokosmetiky, motorových olejů a příslušenství.


11.7.10, 10:53
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz