Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Autor |
Zpráva |
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Dobrý den.
Obracím se na Vaše diskusní fórum s následujícím problémem.
U mého vozu Škoda Felicia 1,6 r.v. 97, naj. 110 000Km (od 90 000 km namontován LPG- přímý vstřik) nepravidelně dochází k zhasínání (chcípání) motoru. Tato situace nastává při ne-zcela zahřátém motoru na provozní teplotu- nejčastěji při vyřazení při dobržďování ke křižovatce. Ale toto není pravidlem- několikrát motor zhasl i když byl dlouhou cestou (řádově stovky km prohřátý). Pro úplnost dodávám, že se toto stává jak při provozu na LPG tak na benzin. Tankuji u značkové čerpací stanice OMW natural 95.
Také se někdy stane, že motor nezhasne úplně, ale otáčky jsou nestabilní- kolísají v rozmezí cca 1000 ot./min až po cca 400 ot./min.
V rámci servisních úkonů byla zkoušena škrtící klapka z jiného odzkoušeného vozu a závada stále přetrvává. Svíčky mám "tříbodové" Denso a i ty předchozí taktéž "tříbodové" Bosch toto neodstranily. Vysokonapěťové kabely ke svíčkám mám také měněny.
Dále byla při 100 000 Km měněna lambda sonda, teplotní čidlo motoru a škrtící klapka byla čištěna. Bylo taktéž provedeno měření emisí a kontrola řídící jednotky (a její nastavení do základního režimu programen Vag) vše bez závady!
Prosím o radu, co by ještě mohlo tento problém s nestabilními otáčkami odstranit.
Předem děkuji Vlastik
|
16.7.07, 14:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
nema LPG nejakej svuj filtr, kterej by moh byt zanesenej??
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
16.7.07, 15:45 |
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Ne, myslím že nemá...Vzhledem k nízkému počtu ujetých km na LPG ani nepředpokládám, že by se nějaký "filtr" mohl zanést. Toto také vylučuji tím, že chcípání se projevuje jak na LPG, tak i na benzin.
Čistě teoreticky, kdyby filtr byl, tak by přinesl celkové snížení výkonu vozu- problém by byl i při akceleraci. Ale nic takového se nevyskytuje!
|
16.7.07, 15:50 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
Máš sešláplý pedál, škrtící klapka je otevřená, do motoru proudí větší množství plynu. Najednou vyřadíš a pustíš nohu z pedálu, škrtící klapka se skoro uplně zavře(pootevřenou ji drží pouze servo na nastavování volnoběhu, co je na vstřikovací jednotce). Jsou dvě možnosti co to způsobují.
1. servo nastavování volnoběhu co je na vstřikovací jednotce je nefunkční, tudiš nedrčí volnoběh na LPG a i na benzín
2.po uvolnění pedálu se směs příliš ochudí, servo co je na hadici (která vede plyn do směšovače) nestačí dostatečně rychle nastavit optimální bohatost(informace získaná z lambda sondy) a dojde ke chcípnutí.
Nejspíš to bude špatné nastavení plynu, když píšeš, že je všechno ok. Na zplynovači LPG(ta kovová věc, ze které vede hadice k motoru) je šroub nastavování bohatosti směsi na volnoběh. Zkus tomu trochu přidat, zkus ten šroub povitočit o půl otáčky, když se to nezlepší, zkus o celou otáčku, když to bude ještě horší, zkus ho naopak zašroubovat, hlavně si ale zapamatuj původní polohu toho šroubu, aby ses popřípadě mohl vrátit k původnímu nastavení.
LPG je dobrý, jen není moc odborníků, co tomu dostečně rozumí, soustředují se na měření emisí, a na přemýšlení, co by to mělo dělat nemají čas, člověk si pak musí závadu najít sám.
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
16.7.07, 20:59 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
myslím že tam na LPG nemá čo nastavovať, je tam elektonika ktorá to nastavuje sama s hodnôt s lambdy, a keď to robí benzín aj LPG bude buď vadný spínač voľnobehu na klapke, alebo to prisáva vzduch....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.7.07, 21:28 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
michalkatka píše: myslím že tam na LPG nemá čo nastavovať, je tam elektonika ktorá to nastavuje sama s hodnôt s lambdy, a keď to robí benzín aj LPG bude buď vadný spínač voľnobehu na klapke, alebo to prisáva vzduch....
Nene, jsem si četl návod seřizování řízených systémů LPG, a šroub na hadici a šroub na zplynovači se tam nastavují!!!
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
16.7.07, 21:45 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
florisimo píše: Nene, jsem si četl návod seřizování řízených systémů LPG, a šroub na hadici a šroub na zplynovači se tam nastavují!!!
tak to počujem prvý krát, čo viem pri riadených systémoch sa dá nastaviť iba vrchný a spodný doraz krokového motora a na tej elektronike akú zmes má dávkovať... všetko ostatné zabezpečuje RJ tak ako na benzín...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.7.07, 22:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.7.07, 22:15 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ale ak to robí aj benzín aj LPG tak chyba nebude tam, nech pozrie ten spínač voľnobehu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.7.07, 22:18 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
nu chlapče, nejdřív jdi proč to nejede na benzin
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
17.7.07, 04:38 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Zkontroluj si všechny hadice podtlaku, mě dělala to stejný přiskříplá hadice podtlaku k nějakýmu neřádu, kterej ani nemám páru na co je, předchozí majitel měnil baterku a přiskřípl chuchvalec podtlakových hadic, mělo to nestabilní volnoběh na oboje paliva, sem tam to zdechlo a pouvolnění v klidu, zkontroluj si vizuálně všechny šlauchy a kabely, jestli sou na svojem místě a dobře nasazený.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
17.7.07, 05:31 |
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Velice si vážím každého námětu...a děkuji za odkaz na stánky firmy HLPROPAN.
Ale myslím, že LPG (systém přímého vstřiku) nelze seřizovat jinak, než elektronicky přes software- úpravou v nastavení řídící jednotky (plynové).
Po přečtení různých internetových fór a diskusí jsem došel k závěru, že tyto mé problémy mohou být způsobeny vadným či zašpiněným (např. od motorového oleje) Hallovým snímačem otáček.
Prosím, je tato má úvaha správná? Může to být tím??? Jestli ano, kde přesně se tento snímač nachází u mé Felicie 1,6? Lze výměnu provést svépomocí?
Pro jistotu překontroluji všechny hadice podtlaku a prosím, kde přesně se nachází spínač volnoběhu???
Děkuji Vlastik
|
17.7.07, 14:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Vlastik píše: Velice si vážím každého námětu...a děkuji za odkaz na stánky firmy HLPROPAN. Ale myslím, že LPG (systém přímého vstřiku) nelze seřizovat jinak, než elektronicky přes software- úpravou v nastavení řídící jednotky (plynové).
Po přečtení různých internetových fór a diskusí jsem došel k závěru, že tyto mé problémy mohou být způsobeny vadným či zašpiněným (např. od motorového oleje) Hallovým snímačem otáček. Prosím, je tato má úvaha správná? Může to být tím??? Jestli ano, kde přesně se tento snímač nachází u mé Felicie 1,6? Lze výměnu provést svépomocí?
Pro jistotu překontroluji všechny hadice podtlaku a prosím, kde přesně se nachází spínač volnoběhu???
Děkuji Vlastik
keby si mal znečistený alebo vadný hallov snímač tak by sa to na diagnostike prejavilo, a najskôr by motor nešiel vôbec, to je najdôležitejší snímač na celom motore, keď odíde hociktorý iný jednotka nabehne do núdzového režimu a ideš ďalej...
spínač voľnobehu je súšasťou potenciometra klapky, keď pustíš plyn, spínač zopne a RJ reguluje iba voľnobeh, ak sú otáčky vyžšie ako (myslím 1500) tak odpojí prívod paliva úplne... (brzdenie motorom)
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.7.07, 18:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.7.07, 18:08 |
|
|
Vlastik
Příspěvky: 123
|
Otáčky motoru Felicia 1,6 LPG
Děkuji za popis funkce Hallova snímače.
Co se týče škrtící klapky, jak jsem již uvedl na začátku popisu mého problému, byla vyměněna na zkoušku za jinou z prověřeného vozu a problém stále přetrvával. Proto si myslím, že tím to zřejmě nebude... Měl jsem ji v autě zhruba týden a stále se projevovalo občasné kolísání volnoběžných otáček a "chcípání" motoru.
Vlastik
|
17.7.07, 18:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|