Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 21:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lambda 
Autor Zpráva

Příspěvky: 23
Příspěvek Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lambda
Ahoj Pánové odborníci, snad kolegové.
Mám trochu problémy s mojí feluškou. Mám tam LPG (reduktor elektronicky rizen rj. BRC Just). Při jízdě za tepla i za studena se mi stává, určitě ten pocit zná kdejaký LPGista, že jedu, tak na půl plynu a auto se začne dusit, musím přidat plný plyn a auto se jako probere, trochu vysřelí a pak zase uberu plyn a pokračuju plynule. Jako by pomalu regulovala lambda, respektive neregulovala. Vyměnil jsem teplotní čidlo, bylo trochu už divoký a napích sem to na diag. byla tam za pár měsíců slušná řádka chyb, tak jsem je smazal a dnes jsem auto prížděl a po jízdě jsem udělal výpis chyb a vyhodilo to chybu že vstřikovač 1 a 2 sporadicky skrat na kostru - asi proto se v chybách objevila i lambda, ale s podivnou chybou, že má skrat na plus. Proměřil jsem jak píší v příručce labdu (vstřiky jsem zatím nechal být) a dle pánů ze škodovky by mělo jít z jednotky na pin 3 a 4 konektoru lambdy 450mV, no já tam mám 1.21V a to se mi zdá divný, skrat kabeláže na kostru jsem vyloučil, bohužel zkrat ve svazku k jinému el. zařízení těžko proměřím, nechce se mi zbrkle svazek rozebírat, po dvaceti letech skoro už to bude všelijaký. Ve Vag scope mi lambda lítá mezi 0.5V a 1.2V - když jí chvíli nakrmím tak na 5-6 tisíc (profouknu párkrát) tak ukazuje 0.5 až 1.03 . celkem konstatně. Dle příručky by se ale měla vejít do 0,75 až 1,0V takže bych se rád zeptal jaké jsou vaše zkušenosti jak moc lambda lítá. Je tam asi ještě originál (1997). Docela mě to štve, protože se o ní hezky starám a takhle se oplácí holka jedna. Samozřejmě klapku jsem sice nečistil, ale reset a základní nastavení jsem udělal.
Někdo nějaké nápady? Doufám, že jsem nezaložil tisíckrát omílané téma.

8 Faults Found: Měření první výpis paměti.

01087 - Basic Setting Not Performed
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
05-10 - Input Open - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
07-10 - Signal too Low - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent

3 Faults Found: dnešní měření výpis závad po zkušební jízdě (10km)

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
29-10 - Short to Ground - Intermittent

Obrázek z Vag scope zde : Obrázek


11.2.14, 16:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
v reduktoru máš blbě seřízeno páčku pístku druhého stupně,msíš rozděla a změřit pravítkem, pak ji přihni aby byla zároven s přírubou :wink:


11.2.14, 16:07
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Tyto údaje byly měřeny na benzín. myslíte, že to bude takova banalita? to by bylo supr no. Jen ohnout plíšek v reduktoru? ta lambda podle grafu je v pohodě nebo jak? Na ten reduktor kouknu ještě dneska.


11.2.14, 16:11
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Tak nevím. V reduktoru ten "plíšek" pro druhý stupeň jsem odhadl že je páka k velké membráně, tak ta páka nebo plíšek je nastavitelná pomocí šroubu a pružinky (jakoby tuhost její) . Pochopil jsem to tak, že pokud není podtlak v sání, je membrána zavřena (pod pákou je ventil) a když otevře klapka tak podtlak membránou pohne k sobě a ventil se otevře, ale nepřipadá mi to jako plynule reguovatelné. Nicméně mám šroub dorvaný až na nejvyšší tuhost a tak tak to funguje. Čím více povoluji, tím hůř se to chová, asi to překrmuje podle mě. Nedrží to pak volnoběh a celý to smrdí plynem. Moje hypotéza je, že pružinka je za těch deset let již vymačkaná a měkká (dnes jsem z ní očistil ten černej sajrajt z plynu takže ještě změkla) a od té doby je to ještě horší než před zásahem. Pod tím je ještě jeden regulační bazmekt a ten zase asi reguluje množství plynu které projde ventilem (je to taková jehla jako v šoupátkovém karburátoru) tu mám taky dorvanou na max. Podle mě je to tou pružinkou.
Co myslíte vy? :roll: :roll: :roll:


11.2.14, 18:01
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
nevím moc nemyslím

tak ještě jednou sděláš dekl vysuneš velkou membránu

vemeš pravítko dáš přes přírubu a napiš páčka plíšek je pod pravítkem nebo nad pravítkem nebo přesně zároven s pravítkem a přírubou ?


11.2.14, 19:27
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Plisek je zaroven s pravitkem je to typ reduktoru AT90E. Regulacni sroubek, ktery nastavuje tento plisek je na doraz dotažen.


11.2.14, 19:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
já plynu nerozumím tak jen plácnu... nemyslím že by ten šroubek měl být nadoraz... já bych zkusil ten plíšek vyhnout a znova seřídit tak aby se ten šroubek dal povolovat aji utahovat ne?

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


11.2.14, 22:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
On to neni tak uplne plisek, spis vylisek, navržen tak, aby nedocházelo k ohýbaní, není na něm ani moc co ohnout, ale expert je tu miloš, proto se ptám.


11.2.14, 22:50
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Ještě prosim o radu miloši,
Vyndal jsem vzduchový filtr a od zpětných zášlehů byl naprosto deformovaný ve filtr boxu, ale to mi zase hapruje s hypotézou velkého podtlaku v sání nad klapkou, protože mi přišlo, že průchod vzduchu se tím zlepšil no. Vyměnim a uvidim. Mohlo by to dělat toto?


12.2.14, 11:10
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Nevím, jak přesně jednotka pracuje, ale když vag scopem změřim lambdu při běhu na plyn. tak lambda lítá prakticky pořád stejně a to mezi hodnotami 0,02V až 1,17V bez změn při vyšších otáčkách a při sešlápnutí plného plynu kdy se motor opravdu dusí jakoby. Nereaguje a vubec se nemění. Potřeboval bych vědět zda to je v pohodě.

No a druhý problém je, že jsem (to jsem asi neměl) vyndal krokový motorek z toho téčka na hadici za reduktorem abych se koukl zda to tam není zadělaný a zapl a vypl zapalování no, celý se to rozlítlo a když jsem to složil tak to bylo samozřejmě naplno vyjetý a nešlo to uplne zastrčit do toho téčka tak jsem to tam zasunul co to šlo, a nastartoval a pak jsem to pomalu zasouval, jak to regulovala jednotka a dostal jsem se nakonec na doraz ale podle mě to od té doby má velké problémy. Je potřeba to nějak nastavit na diag u LPG servisu? nebo se to přizpůsobí a nakalibruje samo?

Dík Martin


12.2.14, 12:40
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Hoffec píše:
Ještě prosim o radu miloši,
Vyndal jsem vzduchový filtr a od zpětných zášlehů byl naprosto deformovaný ve filtr boxu, ale to mi zase hapruje s hypotézou velkého podtlaku v sání nad klapkou, protože mi přišlo, že průchod vzduchu se tím zlepšil no. Vyměnim a uvidim. Mohlo by to dělat toto?


neber si nic osobně

máš nějaké zkušenosti a nabyté vědomosti bohužel povodeou asi jen k prostříleném filtrboxu a špatném výkonu, jednidušší než tě učit ovládat všechny funkce je si zajet na emise LPG a za třikila ti plyn seštelujou a řeknou závady

co čtu budeš jen bojovat s větrným mlýnem :wink:


12.2.14, 20:00
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
No. Abych rekl pravdu, tak k tomu pomalu speju no. Clovek si nechce priznat ze by bylo dobre neco nechat odbornikum. Chtel jsem se to naucit, abych si to mohl sam stelovat a opravovat. Mam zasadu, ze moje auto do servisu nepujde, ale s tim lpg to je opravdu, jak rikas, boj s vetrnymi mlyny.
Diky za cas i za rady. Zajedu s tim potupne do servisu :-D


13.2.14, 10:36
Profil

Příspěvky: 192
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Na studenej lambde , tesne po naštartováni má byť 1,22V (lambda pripojená na riadiacu jednotku).
Tak že tento jav je normálny u každej felície.
Potom to začne klesať a lambda začne kmitať.
Kmitá to skoro od nuly po 0,9V.
Ak ti to kmitá od polovice do hora , máš ju vadnú.
Skrat na kostru prvého a druhého valca je normálna vec u LPG.
Namiesto drahého simulátora vstrekov sa použije lacné relátko na odpojenie vstrekov a RJ to považuje za chybu.
Motoru to nijak nevadí a tento stav je normálny ...

_________________
Už len Škoda fabia II , 1.4 16V , r.v 2008 , 63kW


13.2.14, 10:48
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
Dekuji za informace,
Ta lambda kmita ale ma trochu jine hodnoty no min 0,3V a max 1,03 V . S tema vstrikama jsi me uklidnil, už jsem chtěl hledat závady v kablích. Co je nejhorší tak k tomu LPG systemu (BRC Just) není skoro žádná literatura k nahlédnutí na internetu. Prostě hrůza.


15.2.14, 09:14
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Felicia 1.3 MPi LPG Prodleva za plynem, trochu divná lam
ono to hrůza neni na MPi se prodává kabel a program tuším pět tisíc tím programem se dá sečtelovat volnoběh a průběh
jinak nemáš šanci,

ještě by to šlo podle lambáda faktor lítá to O.98 až 1,O2 na benál, pokud jo zahřátý motor na plyn dostaneš do této hodnoty tím šrobkem co tlačí na pistek druhého stupně máš volnoběh, a pak jezdíš a je tam velký šrobek nebo škrták a tím doladíš při jízdě tu hodnotu nad 1.O2 to máš bohaté pod O.98 chudé, filtr msíš dát nový a jak máš sponu na tom deklu MPi tak ji sdělej v případě výbuch uletí hadice a neprostřelí filtr :oops:

snad to pochopíš mám ndes mozek vykouřenej


15.2.14, 13:11
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz