|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Favorit - problém s chlazením
Autor |
Zpráva |
alien
Příspěvky: 14 Bydliště: Jihlava
|
Favorit - problém s chlazením
Ahoj, prosím o radu ohledně mého Favorita 135B, r.v. 11/93. Po spuštění studeného motoru vystoupá rafička teploměru zhruba do 1/4 stupnice, poté otevře termostat a rafička klesne asi tak na 1/5, kde zůstane. Termostat jsem vyměnil za nový, ale bez výsledku. Teploměr je funkční (mám nové čidlo, jeho funkce ověřena ohm-metrem). Další věc je, že chladící kapalina cirkuluje pouze při zvýšených otáčkách (cca od 1500 - 2000 ot. a více). Na volnoběh auto téměř vůbec netopí a stoupá teplota motoru, zvýšením otáček se na chvilku trošku roztopí a teplota klesne. Vyměnil jsem vodní pumpu za novou od výrobce Vika, stejně tak výmeník topení a jeho ventil. Řemen neprokluzuje, chladící kapalina je nová, modrá 50/50%. Děkuji za rady.
|
31.1.16, 19:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Radiator topení jedině asi čína, originál je hodně drahý. Vodní pumpa VIKA nevím, já mám s touhle značkou špatné zkušenosti. A pumpa mi VIKA odešly už po pár měsících ložiska. Jaká značka je ten termostat? Jestli opět VIKA, tak asinefunguje dobře. Opět osobní zkušenost.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.1.16, 21:13 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Favorit - problém s chlazením
já bych si dovolil vyslovit podezření na těsnění pod hlavou... spaliny do vody, na volnoběh se to zavzdušňuje.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
31.1.16, 21:16 |
|
|
alien
Příspěvky: 14 Bydliště: Jihlava
|
Re: Favorit - problém s chlazením
varok: Všechny zmiňované nové díly jsou Vika, ale závady se projevovaly i s původními díly a na původní vodní pumpě jsem nenašel žádné vady. I původní termostat vypadal OK, ale nezkoušel jsem ho "vařit". Každopádně to bude asi první díl, co zkusím opět vyměnit, protože opravdu otevírá brzo a domnívám se, že příčina nemůže být jinde. Ale proč necirkuluje kapalina? Tam kde jsem koukal do útrob chladícího systému (domeček termostatu, vodní pumpy, radiátor topení), neviděl jsem témeř žádné úsady. CROWACK: Při prasklém těsnění pod hlavou by probublávala voda v expanzní nádobce, ne? Totiž nebublá, chlad. systém se lehce natlakuje až po ohřátí, kapalina se neztrácí.
|
31.1.16, 21:29 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Bublat nemusí.Ja som mal vo fave vodnu pumpu vika asi dva-tri roky a nikde sa nič nedodrbalo.Asi som mal len šťastie ne dobrý kus.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
31.1.16, 21:34 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Favorit - problém s chlazením
já ti naznačil, proč ti necirkuluje kapalina. Kdybys to měl zacpany, tak ti to nejvic vaři v zátěži... ale ty to nechceš slyšet... tak holt budeš jezdit dál, závada se projeví...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
31.1.16, 21:36 |
|
|
alien
Příspěvky: 14 Bydliště: Jihlava
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Můžu nějak oveřit, jestli je to opravdu těsněním pod hlavou? Abych to nerozebíral zbytečně. Mělo by to tlakovat, ne?
|
31.1.16, 21:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Favorit - problém s chlazením
povolíš víčko odfoukne vzduch, pokud se začne valit voda nebo velké bublání těsnění KO
|
1.2.16, 07:34 |
|
|
alien
Příspěvky: 14 Bydliště: Jihlava
|
Re: Favorit - problém s chlazením
V tom případě to těsněním pod hlavou není. Otevřu expanzku, zmáčku hadici mezi termostatem a chladičem, príložím na hrdlo expanzky dlaň, pustím hadici, hrdlo přisaje dlaň a ta zůstává i během chodu motoru přisátá.
|
1.2.16, 11:06 |
|
|
muco
Příspěvky: 46 Bydliště: Martin
|
Re: Favorit - problém s chlazením
K termostatu.Ako si zistil,že otvára skoro alebo je stále otvorený?Teplomer máš nefunkčný alebo ako píšeš ti zle ukazuje,toho by som sa nedržal.Po naštartovaní motora nezistíš či ti voda cirkuluje tak,že sa budeš pozerať do expanznej nádržky,keďže nádržka je vo "veľkom okruhu" takže pri zatvorenom termostate pohyb kvapaliny neuvidíš.Skontrolovať to môžeš tak,že po naštartovaní keď sa zohrieva motor musí byť hadica (hrubá) ktorá ide z domčeka termostatu do chladiča stále studená až do doby kým sa nepootvorí termostat,tak vieš,že je termostat funkčný.Nezabudnúť namontovať termostat šípkou hore.Ako píšeš pri voľnobehu nekúri ale po zvýšení otáčok kúri takže v pumpe chyba nebude,skôr ako tu písali,že bude pripchatý radiator,radiator je uloženy na najvyššom bode chladiacej sústavy a ak je zníženy prietok cez neho jednoducho to pumpa nevládze(na voľnobeh) pretlačiť,niekedy pomôže ho vybrať a prepláchnuť vriacou tečúcou vodou,prípadne parou.
_________________ Škoda Forman 1,3 LX, 43 kW, r.v.1993 Škoda Felicia, 1,3 GLXi, BMM, 50 kW, r.v. 1996 Škoda Octavia 1,9 TDI GLX, 66 kW, r.v. 2000
http://mojafelda.blogspot.sk/
|
1.2.16, 16:42 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Píše že má radiátor i ventil nový.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.2.16, 21:41 |
|
|
alien
Příspěvky: 14 Bydliště: Jihlava
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Zkusil jsem samozřejmě kdy se začne ohřívat hadice a chladič, v tu chvíli i klesne hodnota na teploměru. Po otevření termostatu je hadice horká, ale dá se na ní udržet ruka. Termostat je namontovaný správně, takže zřejmě bude, i když nový, tak vadný. Starý byl otevřený neustále. Zkusím koupit nečínský a vyměnit. Teploměr, si myslím že, funguje dobře, protože zhruba ve 3/4 stupnice spíná sahara, v červeném vaří. Při připojení káblíku od čidla na kostru / kladný pól ukazuje minimum / maximum.
Je možné okruh zkusmo přerušit a zkontrolovat průtok?
|
1.2.16, 21:47 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Termostat kup jedině wahler.
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
1.2.16, 21:55 |
|
|
alien
Příspěvky: 14 Bydliště: Jihlava
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Škodovka: Dobře, děkuju.
Jěště mě napadlo - hlava motoru vypadá výrazně nověji než blok (zřejmě je měněná). Těsnění pod hlavou přesahuje přes vnější okraj styčných ploch hlavy a bloku po celém obvodu a v některých místech tento tvar nekopíruje. Nevím, zda je to normální. Je možné, že kanálky v bloku jsou přicpány nevhodným těsněním?
|
1.2.16, 21:56 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit - problém s chlazením
Tesnenie by nemalo kopírovať hlavu asi v jednom mieste,a to na pravom dolnom rohu,pokiaľ stojiš pred motorm.Ak by boli zapchate analy,tak už by davno dakde povolila nejaka hadica,alebo niečo ine.Chcelo by to nejakym teplomerom zmerať teplotu vody/hadice na domčeku termostatu,výstupe zo sacieho potrubia,vsup radiatora,vystup radiátora,vsup do chladiča,výstup z chladiča.Iná možnosť asi nieje.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
1.2.16, 22:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|