Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 17:22



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
 Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry
Zdravím všechny,

mám Favorit 136L karbec 1989, 46 kW - poctivě najeto 63 000. Dlouho se na něm nic nedělalo, tak měl více závad. Nicméně teď má vyměněno celé brzdové ústrojí, některé části rozdělovače (palec, cívka, snad i další), vyčištěný karburátor a vyměněný plovák karburátoru, vyměněna membrána obohacovače, všechny svíčky.

Jedna svíčka odešla hned po třech týdnech - motor jel na 3 válce, tak se pro jistotu vyměnily všechny za jiné - za NGK mám pocit. Navíc to ještě při jízdě hodně cukalo při plném sešlápnutí plynu. Proto to servisák dal staršímu pánovi - známému, který vše doseřizoval.

Auto jelo perfektně jako už 20 let ne, nicméně po třech dnech jsem tam dal novou baterii Exide za dosluhující 5 let starou baterii. A ejhle => při jízdě to párkrát zase cukne a občas se i stane, že nejde ani jeden blinkr. Prostě zvednu páčku a nic. Varovné jdou. Taky když stojím na neutrál a motor je zahřátý a prudce a krátce šlápnu na plyn a pustím, tak volnoběžné otáčky velmi krátce klesnou až někde k 200/min a pak se vrátí zpět (toto dělalo před celou generálkou taky, motor navíc volnoběh ani neudržel).

Možná je to jen náhoda, ale může to snad mít nějakou souvislost s novou baterií? Špatně dotažené kabely na svorkách, popř. něco takového?

Bohužel nejsem ani elektrikář, ani mechanik :cry: . Servisák je teď velmi vytížený a toho staršího pána nechci zase otravovat po týdnu.

PS: Někdy když vypnu motor, vystřelí otáčkoměr mírně nahoru a pak zas dolů. Před výměnou baterie to nikdy nedělalo.

Děkuji za případné rady - auto mám jako hlavní vůz na svatbu, tak bych ho chtěl ještě doladit.


25.7.18, 15:23
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry
Změřte kolik dobíjí alternátor. Ideálně kolem 14V, ale počítá se rozmezí 13,5- 14,2V. To že vám občas nejdou blinkry je podle mě náhoda a zlobí levá páčka. Motor může zlobit z mnoha důvodů. Nejsem motorář, tak nebudu psát nesmysly.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.7.18, 15:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry
treba sa zamerat na dobijanie. a pozriet, ci ta nova bateria nie je vadna. ako napisal varok, dobijanie musi byt niekde nad 13,5 az do 14,25V. baterka s vypnutym zapalovanim musi mat ak je nabita aspon 12,5V.

poskakujuci otackomer pri vypinani je znakom toho, ze je baterka slaba.

osobne by som to tipol na nejaku prerazenu diodu, alebo regulator. ak sa v aute hrabalo viac ludi je mozne, ze je niekde porusena izolacia nejakeho kabla a nieco niekde skratuje. da sa zmerat aj kludovy odber prudu. u takehoto typu auta musi byt bez radia kludovy odber snad rovna 0.

packa moze, ale nemusi byt podobna zavada.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.7.18, 16:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz