Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 04:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Nízká teplota motoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek Nízká teplota motoru
Kvůli opravě ventilu topení jsem upustil asi 5l chladící kapaliny. po opravě ventilu jsem chladící směs dolil zpět a provedl odvzdušnění. Teď mi ale teploměr i po delší jízdě ukazuje asi tak 75stupňů.
Před tím to ukazovalo 85. Co jsem udělal špatně? Jediné co mě napadá je ucpaný odvzdušňovací nýtek v termostatu a tím zavzdušňěná hlava.


19.2.07, 10:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


19.2.07, 10:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek 
Martin píše:
To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá.


Kdyby ale jenom nedovíral, tak to bude akorát dýl trvat než se motor zahřeje. ale ujedu 50km a teploměr se ani nehne.


19.2.07, 11:20
Profil

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Nepíšeš u jakého auta, ale podle těch 5 l usuzuju, že jde o škodovku. Tam ale ta odchylka není zas tak velká (myslím jako na ručičce) a už se mi stalo, že to bylo i špatnou kostrou a teploměr ukazoval trochu míň.
Pokud nevaří nebo z topení nejde zima (podchlazený motor), tak bych to neřešil. 10 stupňů není tak moc a kdoví jestli to měří správně.

_________________
Mazda 323, červená


19.2.07, 12:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
A k tomu nedovírání, podle mě by se to stejně zahřálo, protože jsem jezdil i bez termostatu a teplota byla OK.

_________________
Mazda 323, červená


19.2.07, 12:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 299
Bydliště: BRNO
Příspěvek 
Vašek Tábor píše:
A k tomu nedovírání, podle mě by se to stejně zahřálo, protože jsem jezdil i bez termostatu a teplota byla OK.

Po výměně termostatu je vše OK. Když jsem zkoušel starý a nový termostat v horké vodě, tak ten starý otvíral o poznání dřív.

_________________
Škoda 120L, vrbová zelená, r.v. 12/87
centrál+alarm na dálk. ovládání


2.5.07, 12:49
Profil

Příspěvky: 12
Příspěvek 
Zajímalo by mně, jaká je normální provozní teplota motoru. Většina mi odpoví + - 90 C. Mám felicii 1.6 a ručička teploměru mi od nova po zahřátí při jízdě ukazuje asi 2 mm pod prostřední silnou ryskou (90 C), což je kolem 85 C. Stojím -li v koloně, tak sahara (ventilátor chladiče) sepne těsně nad prostřední ryskou, čili těsně nad 90 C dle teploměru. Hodnoty 110 C a červeného pole jsem ještě nikdy nedosáhl. Přitom v Návodu k obsluze pro felicie 1.3 i 1.6 se na str. 40 píše: (cituji) "Při normálním provozu musí být ručička v rozmezí hodnot 70 C až 110 C". Tedy teplota 70 C i 110 C jsou stále ještě normální provozní teploty motoru. Nebo to snad někdo chápe jinak?


3.5.07, 21:27
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No normální - to už pro prostě krajní meze přes které se neleze :lol: :lol: :lol:

85 - 90 stupnu je proste klasika a optimál - pod 80 je málo a nad 100 to také není zdrávo ohřívati...

Asi tak no...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.5.07, 21:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
alda píše:
Martin píše:
To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá.


Kdyby ale jenom nedovíral, tak to bude akorát dýl trvat než se motor zahřeje. ale ujedu 50km a teploměr se ani nehne.

Keď mne nedovieral termostat, tak po 50 km mal stále 60 stupňou.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


3.5.07, 22:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
aj mne sa starý termostat správal čudne, teplota po 30km bola nízka a stále na sytič??? :shock: (zvýšené otáčky) po výmene termostatu ok, a dokonca mi to začalo poriadne kúriť...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.5.07, 07:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz