|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Může motor vpředu snížit spotřebu?
Autor |
Zpráva |
handy
|
Může motor vpředu snížit spotřebu?
Na nějakým fóru jsem se dočetl, že motor vpředu(tedy i s hnanou přední nápravou)snižuje spotřebu až o 2l/100km. Tak by mně zajímalo jestli je to pravda a jestli jo, tak jestli někdo neví proč?
|
28.4.06, 22:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
To je nesmysl. Pokud jsou dve auta se stejnym koeficientem odporu vzduchu, stejnym motorem atd., jedno s motorem vpredu a druhe vzadu, budou mit i stejnou spotrebu.
Takze rozdil bude v tom koeficientu odporu, ktery napr. favorit bude mit urcite nizsi nez stodvacitka. Staci se podivat na tvar a vysku predni casti karoserie.
Rozhodne ale nelze rict, ze umisteni motoru (vzadu, vpredu) ma nejaky vliv na spotrebu.
|
29.4.06, 13:59 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
Řekl bych, že to bude spíš naopak. Když vezmeme auta se stejným Cx a stejným rozložením hmotnosti a vůbec stejná, co se týká parametrů (ryzí teorie), jedno s motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou a druhé se vším vepředu a pojedeme po rovině, tak nevidím jedinný důvod, proč by neměly mít naprosto stejnou spotřebu. Jakmile ale začneme zatáčet, tak si dovedu představit, že auto s poháněnou přední nápravou bude muset překonávat mírně větší odpor od pneumatik a asi též od více natočených kloubových hřídelů a to se nějak na spotřebě může projevit. Dva litry jsou samozřejmě blbost, ale co když je to nějaká ta desetina deci...?
|
30.4.06, 14:01 |
|
|
ferrari
|
Hm, musím povedať, že aj keď sa mi to zdá ako nezmysel, niekde v literatúre som sa tieť dočítal o tom, ža motor vzadu znižuje výkon a teda zvyšuje spotrebu...napísal som to ako liak, neviem zo zdôvodniť, ale iste som to niekde čítal. Nemôže to byť schovaté niekde v tom, že motor vzadu pod plynom viac zaťaží zadnú nápravu ako s predným (poznáte to, Š120 ťažko zahrabe, lebo pri prudkom rozjazde sa veľmi zaťaží zadná naprava)....toľko môj pohľad, možno mylný...
|
1.5.06, 15:00 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
Zase, auto kterému se snadněji protočí kola má mít díky tomu jako nizší spotřebu??? A není náhodou veškerý benzín na tohle spotřebovaný bez užitku ztracen?
|
1.5.06, 17:58 |
|
|
Ondra
Příspěvky: 203 Bydliště: Brno
|
Kazdej kdo tomu rozumi vi ze zadni nahon dobre zatizenej nejlip motorem ma učinejši trakci jak redokolka,predokolky se delaj jen kuli tomu ze pro obyčejny lidi je to auto ovladatelnejši a tim i bezpečnejši.To by byly asi firmy jak porche,lambogini,ferrary,masserati,bmw nebo merzedes uuplny amateři ne
|
1.5.06, 18:18 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Ondra píše: Kazdej kdo tomu rozumi vi ze zadni nahon dobre zatizenej nejlip motorem ma učinejši trakci jak redokolka,predokolky se delaj jen kuli tomu ze pro obyčejny lidi je to auto ovladatelnejši a tim i bezpečnejši.To by byly asi firmy jak porche,lambogini,ferrary,masserati,bmw nebo merzedes uuplny amateři ne
Mercedes a BMW maji pokud vim motor vepredu, ale jinak souhlasim.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
1.5.06, 18:28 |
|
|
Ondra
Příspěvky: 203 Bydliště: Brno
|
no to je sice pravda ale maj nahon na zafdek a teměř dokonala rozloženou hmotnost třeba 45%na55%
|
1.5.06, 18:31 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
jak sem psal, souhlasim s tebou. to bylo jen tak pro presnost
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
1.5.06, 19:12 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Myslim, že v dnešní době se "všechno dopředu" dává proto, aby vzadu mohl být slušný zavazadlový prostor. Toť vše.
|
2.5.06, 08:58 |
|
|
Návštěvník
|
A co takhle treba vetsi ztraty a mensi ucinnost v kuzelovem(hypoidnim, apod.) prevodu(podelne ulozeny motor) treba u S120, nez ma treba Favo - primy prevod(rovne, nebo sikme ozubeni a motor vpredu napric)? Cus Petr
|
2.5.06, 19:44 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Anonymous píše: A co takhle treba vetsi ztraty a mensi ucinnost v kuzelovem(hypoidnim, apod.) prevodu(podelne ulozeny motor) treba u S120, nez ma treba Favo - primy prevod(rovne, nebo sikme ozubeni a motor vpredu napric)? Cus Petr
Kdyz uz se nimras v takovych detailech, tak favo ma homokineticke klouby (ktere stodvacitka s kyvkou nema), kde take zajiste vznikaji podobne (naprosto nepodstatne) ztraty.
|
3.5.06, 17:51 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Luboš píše: Zase, auto kterému se snadněji protočí kola má mít díky tomu jako nizší spotřebu??? A není náhodou veškerý benzín na tohle spotřebovaný bez užitku ztracen?
páni, mám radosť, že doslova "útočíte" na nejaký názor. Ja som to na 100% niekde čítal, len si nepamätám zdôvodenie. Samozrejme, je mi jasné, že zadný pohon má lepšiu trakciu. Viem o tom, že motor vpredu dáva lepšiu možnosť na využitie priestoru.
Len vo všeobecnosti myslím, že predné náhony sa z hľadiska bezpečnosti používajú preto, lebo sú "od prírody"nedotáčavé = keď niekto ide nad hranicou fyzikálnych zákonov, tak auto nezatočí, ale ide rovno a pri náraze je zasiahnutá hlavne predná časť, ktorá má najlepšie riešené deformačné zóny a vôbec pasívnu bezpečnosť.
|
7.5.06, 21:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|