Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.9.24, 23:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 Může motor vpředu snížit spotřebu? 
Autor Zpráva
Příspěvek Může motor vpředu snížit spotřebu?
Na nějakým fóru jsem se dočetl, že motor vpředu(tedy i s hnanou přední nápravou)snižuje spotřebu až o 2l/100km. Tak by mně zajímalo jestli je to pravda a jestli jo, tak jestli někdo neví proč?


28.4.06, 22:37
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
To je nesmysl. Pokud jsou dve auta se stejnym koeficientem odporu vzduchu, stejnym motorem atd., jedno s motorem vpredu a druhe vzadu, budou mit i stejnou spotrebu.
Takze rozdil bude v tom koeficientu odporu, ktery napr. favorit bude mit urcite nizsi nez stodvacitka. Staci se podivat na tvar a vysku predni casti karoserie.
Rozhodne ale nelze rict, ze umisteni motoru (vzadu, vpredu) ma nejaky vliv na spotrebu.


29.4.06, 13:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 286
Bydliště: ČR
Příspěvek 
Řekl bych, že to bude spíš naopak. Když vezmeme auta se stejným Cx a stejným rozložením hmotnosti a vůbec stejná, co se týká parametrů (ryzí teorie), jedno s motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou a druhé se vším vepředu a pojedeme po rovině, tak nevidím jedinný důvod, proč by neměly mít naprosto stejnou spotřebu. Jakmile ale začneme zatáčet, tak si dovedu představit, že auto s poháněnou přední nápravou bude muset překonávat mírně větší odpor od pneumatik a asi též od více natočených kloubových hřídelů a to se nějak na spotřebě může projevit. Dva litry jsou samozřejmě blbost, ale co když je to nějaká ta desetina deci...? :)


30.4.06, 14:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek 
Hm, musím povedať, že aj keď sa mi to zdá ako nezmysel, niekde v literatúre som sa tieť dočítal o tom, ža motor vzadu znižuje výkon a teda zvyšuje spotrebu...napísal som to ako liak, neviem zo zdôvodniť, ale iste som to niekde čítal. Nemôže to byť schovaté niekde v tom, že motor vzadu pod plynom viac zaťaží zadnú nápravu ako s predným (poznáte to, Š120 ťažko zahrabe, lebo pri prudkom rozjazde sa veľmi zaťaží zadná naprava)....toľko môj pohľad, možno mylný...


1.5.06, 15:00
Uživatelský avatar

Příspěvky: 286
Bydliště: ČR
Příspěvek 
Zase, auto kterému se snadněji protočí kola má mít díky tomu jako nizší spotřebu??? :o A není náhodou veškerý benzín na tohle spotřebovaný bez užitku ztracen? :)


1.5.06, 17:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Kazdej kdo tomu rozumi vi ze zadni nahon dobre zatizenej nejlip motorem ma učinejši trakci jak redokolka,predokolky se delaj jen kuli tomu ze pro obyčejny lidi je to auto ovladatelnejši a tim i bezpečnejši.To by byly asi firmy jak porche,lambogini,ferrary,masserati,bmw nebo merzedes uuplny amateři ne :lol:


1.5.06, 18:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Ondra píše:
Kazdej kdo tomu rozumi vi ze zadni nahon dobre zatizenej nejlip motorem ma učinejši trakci jak redokolka,predokolky se delaj jen kuli tomu ze pro obyčejny lidi je to auto ovladatelnejši a tim i bezpečnejši.To by byly asi firmy jak porche,lambogini,ferrary,masserati,bmw nebo merzedes uuplny amateři ne :lol:

Mercedes a BMW maji pokud vim motor vepredu, ale jinak souhlasim.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


1.5.06, 18:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek 
no to je sice pravda ale maj nahon na zafdek a teměř dokonala rozloženou hmotnost třeba 45%na55%


1.5.06, 18:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
jak sem psal, souhlasim s tebou. to bylo jen tak pro presnost
:D

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


1.5.06, 19:12
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Myslim, že v dnešní době se "všechno dopředu" dává proto, aby vzadu mohl být slušný zavazadlový prostor. Toť vše.


2.5.06, 08:58
Profil
Příspěvek 
A co takhle treba vetsi ztraty a mensi ucinnost v kuzelovem(hypoidnim, apod.) prevodu(podelne ulozeny motor) treba u S120, nez ma treba Favo - primy prevod(rovne, nebo sikme ozubeni a motor vpredu napric)? Cus Petr


2.5.06, 19:44

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Anonymous píše:
A co takhle treba vetsi ztraty a mensi ucinnost v kuzelovem(hypoidnim, apod.) prevodu(podelne ulozeny motor) treba u S120, nez ma treba Favo - primy prevod(rovne, nebo sikme ozubeni a motor vpredu napric)? Cus Petr


Kdyz uz se nimras v takovych detailech, tak favo ma homokineticke klouby (ktere stodvacitka s kyvkou nema), kde take zajiste vznikaji podobne (naprosto nepodstatne) ztraty.


3.5.06, 17:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Luboš píše:
Zase, auto kterému se snadněji protočí kola má mít díky tomu jako nizší spotřebu??? :o A není náhodou veškerý benzín na tohle spotřebovaný bez užitku ztracen? :)


páni, mám radosť, že doslova "útočíte" na nejaký názor. Ja som to na 100% niekde čítal, len si nepamätám zdôvodenie. Samozrejme, je mi jasné, že zadný pohon má lepšiu trakciu. Viem o tom, že motor vpredu dáva lepšiu možnosť na využitie priestoru.
Len vo všeobecnosti myslím, že predné náhony sa z hľadiska bezpečnosti používajú preto, lebo sú "od prírody"nedotáčavé = keď niekto ide nad hranicou fyzikálnych zákonov, tak auto nezatočí, ale ide rovno a pri náraze je zasiahnutá hlavne predná časť, ktorá má najlepšie riešené deformačné zóny a vôbec pasívnu bezpečnosť.


7.5.06, 21:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz