Autor |
Zpráva |
tope
Příspěvky: 91
|
Šemik píše: Elektronika může být na jakémkoliv alternátoru (35A, 42A, 55A) Z vlastní zkušenosti - udržoval jsem jednu 105L kde byl 42A altík a elektronický regulátor a jak pěkně dobíjela Tope : nemáš andrta? Tam bys to jistě našel, z hlavy to bohužel nedám Možná je andrt přímo tady na TW v užitečných odkazech...
Už jsem to hledal, ale nenašel. Andrta mám objednanýho, tak počkám. Mám akorát Macha ale tam nic není.
|
4.8.07, 09:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
http://ventyl.web4all.sk/download/skoda_andrt_96.pdf
treba lepsie presnorit sekciu uzitecne odkazy _URCITE_ tam andrt je
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
4.8.07, 09:11 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
ventYl píše: http://ventyl.web4all.sk/download/skoda_andrt_96.pdf
treba lepsie presnorit sekciu uzitecne odkazy _URCITE_ tam andrt je
Takže na straně 262 píše, že polovodičový je pouze na 55A. Dík za vyřešení problému a za odkaz. Stáhl jsem to a mám co študovat. Tu mechaniku budu hlídat, zatím jde dobře, kdyžtak ji zase doladím a nebo seženu altík 55A.
|
4.8.07, 11:04 |
|
|
BeBe
Příspěvky: 35 Bydliště: Sk,BA
|
tope píše: ventYl píše: nie som si celkom isty, ale mam pocit, ze v andtovi, alebo kde, sa pise, ze elektronicky regulator je mozne pouzit len na ten 55A alternator, co sa montoval na konci vyroby, pretoze pouziva zapornu regulaciu, ci co, pretoze ten ma (a podla schemy skutocne ma) uplne ine zapojenie budenia, ako 44A alternator. Preto sa tam pouziva ta multivibracna mechanicka regulacia v kladnej vetve. Po otočení klíčku se skoro vůbec nerosvítila kontrolka. Na alt. je u svorek značení M, R a na el. regulátoru jsou svorky 54(tam jsem dal ty dva dráty-žlutej s černym) pak je tam D+ a DF, poslední je B- a tam jsem dal kostru. Co teď ? Kam dát M a kam R z alternátoru? Když jsem to zkoušel, dal jsem je v řadě jako jsou na mechanice.
No tak M-zlty daj na DF a R-modry daj na D+
_________________ 110R,120Ls,Rapid 130
|
4.8.07, 11:13 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
to je přeci blud že je elektronika jen a pouze na 55A....
Kdyby to fakt tak bylo určitě by ta 105L co jsem udržoval nejezdila celý rok na jedno nabití její už tehdy velmi staré baterky...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.8.07, 11:59 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Šemik píše: to je přeci blud že je elektronika jen na 55A....
ides proti andrtovi? :P
ja by som sa vobec necudoval, keby to tak bolo, ten 55A alternator ma uplne inac zapojene budenie a navyse, keby bolo mozne pouzit elektroniku na vsetky alternatory, predpokladam, ze by ju z fabriky pouzili, pretoze to muselo znamenat znizenie poctu unikatnych dielov vyrabanych na voz.
Ja ked som mal problemy s dobijanim, tak som tie schemy studoval a to, co sa tam o tom pise, vcelku dava zmysel.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
4.8.07, 12:03 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Kdyz sem repasoval svuj 55A tak sem tam hodil starej 42A a jelo to bez problemu, akorat tam nesly uplne dobre zacvaknout ty dva konektory Ale zadny problemy ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
4.8.07, 12:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
hej, teraz idu proti andrtovi
Skutečně nevěřím tomu, že ta 105 jela celý rok na baterku která tehda mohla mít tak 15Ah....
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.8.07, 12:07 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
BeBe píše: tope píše: ventYl píše: nie som si celkom isty, ale mam pocit, ze v andtovi, alebo kde, sa pise, ze elektronicky regulator je mozne pouzit len na ten 55A alternator, co sa montoval na konci vyroby, pretoze pouziva zapornu regulaciu, ci co, pretoze ten ma (a podla schemy skutocne ma) uplne ine zapojenie budenia, ako 44A alternator. Preto sa tam pouziva ta multivibracna mechanicka regulacia v kladnej vetve. Po otočení klíčku se skoro vůbec nerosvítila kontrolka. Na alt. je u svorek značení M, R a na el. regulátoru jsou svorky 54(tam jsem dal ty dva dráty-žlutej s černym) pak je tam D+ a DF, poslední je B- a tam jsem dal kostru. Co teď ? Kam dát M a kam R z alternátoru? Když jsem to zkoušel, dal jsem je v řadě jako jsou na mechanice. No tak M-zlty daj na DF a R-modry daj na D+
Jupííí! Tak to je ono. Nechtěl jsem riskovat, protože jsem se bál, abych něco neodpálil. Zvědavost byla silnější než strach a vyšlo to. Sice tam není tolik jako na tu poštelovanou mechaniku, ale vůbec to nekolísá. Volnoběh se světly - 13,2V, v otáčkách se světly 13,6V a, občas tam skočí 13,65V. Stačí to, nebo mám ještě zkusit tu diodu? Jestli jo, tak jakou? Na obrázku je zapojení. Chtělo to přehodit ty dva prostřední dráty. Jdu to tam přišroubovat.
http://img261.imageshack.us/img261/797/regyn1.jpg
Jo, a dík za trpělivost. Mám jí dva měsíce a snažim se jí dát do pucu. Nějak mě to začíná bavit.
|
4.8.07, 13:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No vida že to jde
Tu diodu by to chtělo, 13.6V se světly je už dneska málo.
Kup obyčejnou křemíkovou diodu minimálně na 5 Ampér a dej ji na ten modrý drát (je to ten slabčí drát na alternátoru blíže k bloku motoru) tak aby katodou byla směrem k regulátoru a anodou k alternátoru
ta dioda může být klidně na větší proud, tím nic nezkazíš
A koupíš ji ve všech elektronických potřebách
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.8.07, 13:13 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Šemik píše: hej, teraz idu proti andrtovi Skutečně nevěřím tomu, že ta 105 jela celý rok na baterku která tehda mohla mít tak 15Ah....
s elektronikou 7let na jednu baterku altík je 42A
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
4.8.07, 14:44 |
|
|
tope
Příspěvky: 91
|
Tak dioda je v autě. KY 712 (10A). Volnoběh se světly 13,7V, otáčky se světly 14,3V. Je to OK?
http://www.ukazto.com/img/Dioda.jpg
|
15.8.07, 12:09 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jo, napětí dobrý. Ještě radši hoď nějakou bužírku na tu diodu, pouzdro je totiž připojeno k jednomu vývodu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.8.07, 13:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|