Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 15:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Alternátor - co se stalo? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Alternátor - co se stalo?
Jak ví "účastníci zájezdu" tak jsem měl v Holandsku veliké problémy s alternátorem. Po zahřátí začalo prudce stoupat napětí až skoro ke 20V, na což jsem reagoval zapnutím víc spotřebičů čímž se mi nějakou dobu dařilo držet napětí kolem 14V, všechno fungovalo, až na to že se začal alternátor přehřívat do té míry že začaly rachotit ložiska, tak jsem odpojil buzení a jel jenom na baterku (asi 300km). Poté jsem to zase zapojil a všechno fungovalo normálně, akorát se alternátor choval jako měkký zdroj. Vyměnili jsme regulátor, vypadalo to dobře ale po zahřátí opět začalo napětí stoupat a i za studena při velké zátěži hodně ubývalo. Žádné pulzování kontrolek ani problikávání kontrolky dobíjení jsem nepozoroval. Nevíte co to může být? Kde mám hledat?


9.6.08, 18:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Zajímavé, šel bych po diodách v pomocném usměrňovači, sběrací kroužky rotoru a uhlíky, ale ty jsou vlastně součástí regulátoru.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


9.6.08, 19:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 761
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Můj názor pokud je to klasika 55Ah tak bych se na pídění vytento a hodil bych jinej než vyměnovat náročně za drahé prachy součástky tak sežen jiný

_________________
Škoda 742 Forever Team ale jezdím žabožroutem


9.6.08, 19:23
Profil ICQ
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ak sa dobre pamatam tak je tam 70A ale preto ze to je policajt forman vo vysluzbe :D

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


9.6.08, 19:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kaliban123 píše:
Můj názor pokud je to klasika 55Ah tak bych se na pídění vytento a hodil bych jinej než vyměnovat náročně za drahé prachy součástky tak sežen jiný


Ah jsou amperhodiny, to je u akumulátorů :!: Alternátor má třeba 55A, to jest maximální proud který je schopen dodat :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.6.08, 19:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Matka má normálního sériového Formana a má taky 70A. Do Formanů které se vyráběly souběžně s Feliciema se dávaly normálně (tehdy už se Favority nevyráběly). Alternátor jsem sehnal druhý fungl nový v Holandsku, o to nejde, ale rád bych přišel na to co se stalo. Pomocný usměrňovač můžu zkouknout....jenom mi nejde do hlavy proč to bylo tak měkké...co 10A to 1V dolů a nedal víc než nějakých 40-50A....


9.6.08, 20:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Nojo, to bylo pořád nepotřebuju tuningovou diodu, mám tam 14,4V i bez ní... :P

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


9.6.08, 20:40
Profil ICQ

Příspěvky: 761
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Šemik píše:
Kaliban123 píše:
Můj názor pokud je to klasika 55Ah tak bych se na pídění vytento a hodil bych jinej než vyměnovat náročně za drahé prachy součástky tak sežen jiný


Ah jsou amperhodiny, to je u akumulátorů :!: Alternátor má třeba 55A, to jest maximální proud který je schopen dodat :wink:


A no jo no to bylo ve spěchu :oops:

_________________
Škoda 742 Forever Team ale jezdím žabožroutem


9.6.08, 22:23
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
relátko se asi pokazilo, já měl už více takových příhod smíchy jsem se jednou málem neudržel na dálnici kdy se bezúdržbový baterka nafoukla jak koule :shock: a syčela jak papínův hrnec :D miloš


10.6.08, 06:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Skalica.....momentálne BA
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
relátko se asi pokazilo, já měl už více takových příhod smíchy jsem se jednou málem neudržel na dálnici kdy se bezúdržbový baterka nafoukla jak koule :shock: a syčela jak papínův hrnec :D miloš


Mohla aj drbnúť už som to zažil - toto je dôsledok prebíjania :) inak dporoučujem premerať diódy :idea:

_________________
VAG-COM 704.1 CAN HEX, alarmy,centrál,elektrické okná,PDC,autoelektrika..


10.6.08, 09:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Nepér píše:
Nojo, to bylo pořád nepotřebuju tuningovou diodu, mám tam 14,4V i bez ní... :P


Teď ji tam pro změnu mám, na holandském regulátoru je asi z výroby :)

Paulie I.: Jaké hodnoty to má ukazovat v propustném směru?


10.6.08, 10:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
0,5 - 0,6V

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.6.08, 14:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Skalica.....momentálne BA
Příspěvek 
cyz píše:
Nepér píše:
Nojo, to bylo pořád nepotřebuju tuningovou diodu, mám tam 14,4V i bez ní... :P


Teď ji tam pro změnu mám, na holandském regulátoru je asi z výroby :)

Paulie I.: Jaké hodnoty to má ukazovat v propustném směru?


Zhruba 400-600 mV - 0,4 - 0,6V...hlavne pamätaj nato ,že každú diódu musíš merať sólo t.j. nepripojenú ;-)

_________________
VAG-COM 704.1 CAN HEX, alarmy,centrál,elektrické okná,PDC,autoelektrika..


11.6.08, 07:57
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
A nejlépe měřit úbytek pod zatížením a ne jenom multimetrem...takže přes 21W žárovku pustit cca 2A na 12V nebo tak náko to vychází a voltmetrem změřit úbytek na diodě...pokud větší proud tak tím lépe...ale zase ji nepřehřát 8) 8) 8)

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


11.6.08, 08:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Tak jsem rozebral celý diodový blok, proměřil jednu diodu po druhé. Všechny mají cca 400-500mV, proražená není ani jedna. Regulátor jsme dávali v NL nový a moc to nepomohlo. Co vás napadá dál? Jedině jsem si říkal dát ty diody do trouby a zahřát je na nějakých 70°C což je teplota při které to napětí nejvíc stoupalo. Nemůže na to mít vliv ta součástka s kondenzátorem a zenerkou která nevím k čemu slouží?


3.7.08, 15:05
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz