Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Alternátor - co se stalo?
Jak ví "účastníci zájezdu" tak jsem měl v Holandsku veliké problémy s alternátorem. Po zahřátí začalo prudce stoupat napětí až skoro ke 20V, na což jsem reagoval zapnutím víc spotřebičů čímž se mi nějakou dobu dařilo držet napětí kolem 14V, všechno fungovalo, až na to že se začal alternátor přehřívat do té míry že začaly rachotit ložiska, tak jsem odpojil buzení a jel jenom na baterku (asi 300km). Poté jsem to zase zapojil a všechno fungovalo normálně, akorát se alternátor choval jako měkký zdroj. Vyměnili jsme regulátor, vypadalo to dobře ale po zahřátí opět začalo napětí stoupat a i za studena při velké zátěži hodně ubývalo. Žádné pulzování kontrolek ani problikávání kontrolky dobíjení jsem nepozoroval. Nevíte co to může být? Kde mám hledat?
|
9.6.08, 18:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Zajímavé, šel bych po diodách v pomocném usměrňovači, sběrací kroužky rotoru a uhlíky, ale ty jsou vlastně součástí regulátoru.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
9.6.08, 19:14 |
|
|
Kaliban123
Příspěvky: 761 Bydliště: Brno
|
Můj názor pokud je to klasika 55Ah tak bych se na pídění vytento a hodil bych jinej než vyměnovat náročně za drahé prachy součástky tak sežen jiný
_________________ Škoda 742 Forever Team ale jezdím žabožroutem
|
9.6.08, 19:23 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ak sa dobre pamatam tak je tam 70A ale preto ze to je policajt forman vo vysluzbe
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
9.6.08, 19:38 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Kaliban123 píše: Můj názor pokud je to klasika 55Ah tak bych se na pídění vytento a hodil bych jinej než vyměnovat náročně za drahé prachy součástky tak sežen jiný
Ah jsou amperhodiny, to je u akumulátorů Alternátor má třeba 55A, to jest maximální proud který je schopen dodat
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.6.08, 19:56 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Matka má normálního sériového Formana a má taky 70A. Do Formanů které se vyráběly souběžně s Feliciema se dávaly normálně (tehdy už se Favority nevyráběly). Alternátor jsem sehnal druhý fungl nový v Holandsku, o to nejde, ale rád bych přišel na to co se stalo. Pomocný usměrňovač můžu zkouknout....jenom mi nejde do hlavy proč to bylo tak měkké...co 10A to 1V dolů a nedal víc než nějakých 40-50A....
|
9.6.08, 20:13 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nojo, to bylo pořád nepotřebuju tuningovou diodu, mám tam 14,4V i bez ní... :P
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
9.6.08, 20:40 |
|
|
Kaliban123
Příspěvky: 761 Bydliště: Brno
|
Šemik píše: Kaliban123 píše: Můj názor pokud je to klasika 55Ah tak bych se na pídění vytento a hodil bych jinej než vyměnovat náročně za drahé prachy součástky tak sežen jiný Ah jsou amperhodiny, to je u akumulátorů Alternátor má třeba 55A, to jest maximální proud který je schopen dodat
A no jo no to bylo ve spěchu
_________________ Škoda 742 Forever Team ale jezdím žabožroutem
|
9.6.08, 22:23 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
relátko se asi pokazilo, já měl už více takových příhod smíchy jsem se jednou málem neudržel na dálnici kdy se bezúdržbový baterka nafoukla jak koule a syčela jak papínův hrnec miloš
|
10.6.08, 06:00 |
|
|
Paulie I.
Příspěvky: 136 Bydliště: Skalica.....momentálne BA
|
slovacek.milos píše: relátko se asi pokazilo, já měl už více takových příhod smíchy jsem se jednou málem neudržel na dálnici kdy se bezúdržbový baterka nafoukla jak koule a syčela jak papínův hrnec miloš
Mohla aj drbnúť už som to zažil - toto je dôsledok prebíjania inak dporoučujem premerať diódy
_________________ VAG-COM 704.1 CAN HEX, alarmy,centrál,elektrické okná,PDC,autoelektrika..
|
10.6.08, 09:57 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Nepér píše: Nojo, to bylo pořád nepotřebuju tuningovou diodu, mám tam 14,4V i bez ní... :P
Teď ji tam pro změnu mám, na holandském regulátoru je asi z výroby
Paulie I.: Jaké hodnoty to má ukazovat v propustném směru?
|
10.6.08, 10:22 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
0,5 - 0,6V
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.6.08, 14:43 |
|
|
Paulie I.
Příspěvky: 136 Bydliště: Skalica.....momentálne BA
|
cyz píše: Nepér píše: Nojo, to bylo pořád nepotřebuju tuningovou diodu, mám tam 14,4V i bez ní... :P Teď ji tam pro změnu mám, na holandském regulátoru je asi z výroby Paulie I.: Jaké hodnoty to má ukazovat v propustném směru?
Zhruba 400-600 mV - 0,4 - 0,6V...hlavne pamätaj nato ,že každú diódu musíš merať sólo t.j. nepripojenú
_________________ VAG-COM 704.1 CAN HEX, alarmy,centrál,elektrické okná,PDC,autoelektrika..
|
11.6.08, 07:57 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
11.6.08, 08:30 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Tak jsem rozebral celý diodový blok, proměřil jednu diodu po druhé. Všechny mají cca 400-500mV, proražená není ani jedna. Regulátor jsme dávali v NL nový a moc to nepomohlo. Co vás napadá dál? Jedině jsem si říkal dát ty diody do trouby a zahřát je na nějakých 70°C což je teplota při které to napětí nejvíc stoupalo. Nemůže na to mít vliv ta součástka s kondenzátorem a zenerkou která nevím k čemu slouží?
|
3.7.08, 15:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|