dobijanie 742/motor favorit 136
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Matthes píše: Michal: Promin kamarade Neber si to osobne. Faktem je ze tyto nase altiky jsou kousek dal.
netvrdím že nie, ale námaha spojená zo zháňaním a vymýšlaním uchytenia ( v mojom prípade extremne ťažko realizovateľné ) a remenice myslím za to nestoja, treba dať doporiadku starý, eliminovať prechodové odpory spôsobené časom a koróziou a je po probléme...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.11.09, 18:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Však víš Michale, že dřív jsem byl velkým zastáncem Magnetonu. Ale problémy s ním spojené jsou docela podstatného rázu, práce s uchycením Bosche/Valea za to rozhodně stojí.
Od nutnosti tuningových diod u všech 742 reglerů, přes neustálé povolování nuly u 781 alternátorů až špatné napětí na volnoběh u ubou.. Ano, nějak to s nimi funguje, ale jakým stylem? Cyzovi se nedávno kousla asi rok a půl stará 70A na ložiskách Používat origo ve výrobě polská ložiska je podle mě pěkná kravina.. Bosch má anglická, s překrásně tichým chodem a naprosto bez vůle i když jsou už používaná.
A taková malá perlička - s Magnetonem když jsem na volnoběh zapnul více spotřebičů prakticky neklesl volnoběh, kleslo napětí v síti. S Boschem klesne volnoběh, ale napětí je na 14V
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.11.09, 18:46 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Však víš Michale, že dřív jsem byl velkým zastáncem Magnetonu. Ale problémy s ním spojené jsou docela podstatného rázu, práce s uchycením Bosche/Valea za to rozhodně stojí. Od nutnosti tuningových diod u všech 742 reglerů, přes neustálé povolování nuly u 781 alternátorů až špatné napětí na volnoběh u ubou.. Ano, nějak to s nimi funguje, ale jakým stylem? Cyzovi se nedávno kousla asi rok a půl stará 70A na ložiskách Používat origo ve výrobě polská ložiska je podle mě pěkná kravina.. Bosch má anglická, s překrásně tichým chodem a naprosto bez vůle i když jsou už používaná. A taková malá perlička - s Magnetonem když jsem na volnoběh zapnul více spotřebičů prakticky neklesl volnoběh, kleslo napětí v síti. S Boschem klesne volnoběh, ale napětí je na 14V
ja tuningové diódy zavrhujem od kedy som o nich počul, neviem ako komu, ale voľnobeh pri zapnutí svetiel na karbeci klesne ak je karbec dobre nastavený, trocha aj napätie, dlho som nad alternátorom špekuloval, premeral, prespájkoval, rozoberal, a vieš aký tam mám prístup už som sa chystal meniť diódy, ale po výmene baterky všetky problémy ustali, nehovorím že napätie je ideálne, ale štarty sú od vtedy ok, každý alternátor čo som mal som aj preskúšal, žiaden nebol vadný, každý so svetlami dobíjal medzi 13,5 a 14,0V čo plne postačuje.
Magneton je jednoducho údržbový, tak ako škodovka, bez údržby sa jednoducho pokazí... niekedy je kvalita spájkovania ako u starých poistkoviek na Fačkach, 3x M5 ani nehovorím, ložiská... najväčšou chorobou sú diódy aj keď je ešte dobrá po 20rokoch ich parametre už niesú ako s výroby, mení sa ich vnútorný odpor a tým nestíhajú dobíjať v nižších otáčkach, nehovoriac o tom že sa zvyšujú tepelné straty... preto radím vymeniť celý mostík, alebo diódy...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.11.09, 19:43 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
michalkatka píše: to sú rady...
nie som predpojatým zástancom Magnetonu, ale Šemik s Matthesom mi už pekne lezú na nervy.
mám Magnetom 70A v úbohom stave a dobíja prijateľne, po výmene batérie už nemám žiaden problém, dnes som mal tú česť susedovi natavovať motor kde má môj starý alternátor ( 55A čo som vymenil za túto 70A ), a premeral som si aj ako mu to dobíja - na voľnobeh so svetlami 14,2, bez svetiel 14,4, žiadne problémy so štartovaním nemá, má tam karbec, ale remenice BMM.
pokiaľ skontroluješ spoje, prechoďáky, regulátor príp. aj diódy malo by sa to zlepšiť.
príp. menšiu remenicu na klinový remeň, ak by si ju nezohnal tak skús zohnať všetky na plochý, tam je prevod otáčok trocha lepší.
no mam tam remenicu 60mm, takze tu mensiu. len mi nejde do hlavy, preco berie prud z baterie a nie z altika... z baterie pri zapnutych spotrebicoch ide 1 - 1,5A a z alternatora iba 19, ked je az 70A!!! Mysim teraz na volnobeh. Ked pridam, tak do baterie ide cca 3 - 5A- To je v poriadku. Napatie je na volnobeh na baterii 12,8V, po pridani 14,8. A este nieco, skusal som dat uplne novy altik, robi to to iste. Ked vymenim zapalovanie z favorita a dam tam tam klasicky tozdelovac so S-130, tak je to OK. Dal som aj zapalovanie z ineho favorita a aj cisto nove, stale je to rovnake. Vsetky spoje su OK.
|
29.11.09, 08:27 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Trochu sa sem votriem...ako je to s tými remenicami altík/kľuka? Myslím rozdiely 742 vs. 781...bo chcem ísť meniť to gufero, ale niekde by som mal mať aj remenicu Favo, tak by som ju tam dal...a možno ju mám aj na motore? Aké majú primery?
Dík
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.11.09, 08:58 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
mixal.s píše: no mam tam remenicu 60mm, takze tu mensiu. len mi nejde do hlavy, preco berie prud z baterie a nie z altika... z baterie pri zapnutych spotrebicoch ide 1 - 1,5A a z alternatora iba 19, ked je az 70A!!! Mysim teraz na volnobeh. Ale veď 19A na voľnobeh je azda dosť, či nie?
PS - čo Vás vlastne vedie k montáži tých silnejších altíkov? Nestačí 55A?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.11.09, 09:00 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
mixal.s píše: no mam tam remenicu 60mm, takze tu mensiu. len mi nejde do hlavy, preco berie prud z baterie a nie z altika... z baterie pri zapnutych spotrebicoch ide 1 - 1,5A a z alternatora iba 19, ked je az 70A!!! Mysim teraz na volnobeh. Ked pridam, tak do baterie ide cca 3 - 5A- To je v poriadku. Napatie je na volnobeh na baterii 12,8V, po pridani 14,8. A este nieco, skusal som dat uplne novy altik, robi to to iste. Ked vymenim zapalovanie z favorita a dam tam tam klasicky tozdelovac so S-130, tak je to OK. Dal som aj zapalovanie z ineho favorita a aj cisto nove, stale je to rovnake. Vsetky spoje su OK. To normalne vyzera ako keby ETZ zralo o 4 - 6 A viac ako klasicky kontaktny rozdelovac s cievkou - je to mozne ?
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
29.11.09, 09:32 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
ferrari píše: mixal.s píše: no mam tam remenicu 60mm, takze tu mensiu. len mi nejde do hlavy, preco berie prud z baterie a nie z altika... z baterie pri zapnutych spotrebicoch ide 1 - 1,5A a z alternatora iba 19, ked je az 70A!!! Mysim teraz na volnobeh. Ale veď 19A na voľnobeh je azda dosť, či nie? PS - čo Vás vlastne vedie k montáži tých silnejších altíkov? Nestačí 55A?
myslim, ze staci, ja som ho tam dal len na skusku. 19A je dost, ale beru to spotrebice, takze este asi 1 - 1,5A ide z baterie.
|
29.11.09, 10:52 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
ferrari píše: Trochu sa sem votriem...ako je to s tými remenicami altík/kľuka? Myslím rozdiely 742 vs. 781...bo chcem ísť meniť to gufero, ale niekde by som mal mať aj remenicu Favo, tak by som ju tam dal...a možno ju mám aj na motore? Aké majú primery?
Dík
sa mi vidi, ze rovnake... ved aj ty tam mas motor 781, nie?
|
29.11.09, 10:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
mixal.s píše: ferrari píše: Trochu sa sem votriem...ako je to s tými remenicami altík/kľuka? Myslím rozdiely 742 vs. 781...bo chcem ísť meniť to gufero, ale niekde by som mal mať aj remenicu Favo, tak by som ju tam dal...a možno ju mám aj na motore? Aké majú primery?
Dík sa mi vidi, ze rovnake... ved aj ty tam mas motor 781, nie?
Hej, mám, ale ja som mal remenicu dole a nie som istý, či som tam nedal remenicu 742...takže sa líšia iba remenice altíka? 70 mm u 742 vs. 60 mm u 781?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.11.09, 14:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Remenica kľuky 781 je väčšia ako 742...
ale k tým alternátorom, tá 70, aj 55 mám max. prúd až pri 10.000ot/min, fačkové alternátory od 92 boli už na max ot 13.000ot/min aj prvé 70, a 70 s plastovým lôžkom zadného ložiska sú stavané až do 15.000ot/min... tomu sú prispôsobené aj ložiská a vyváženie rotora a remenice sú sprevodované na rýchlejší chod, a tam sa zlepšila účinnosť dobíjania na voľnobeh, skontroluj si voľnobežné otáčky mali by byť 750 až 850ot/min, ak máš voľnobeh 600ot/min tak ti asi nebude na voľnobeh dobre dobíjať žiaden alternátor...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.11.09, 14:26 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
michalkatka píše: Remenica kľuky 781 je väčšia ako 742...
Nevieš presné miery? Ja ani neviem, akú tam mám...ale mi príde, že väčia by sa tam už nezmestila...tak mám asik 781tkovú...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.11.09, 14:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ferrari píše: michalkatka píše: Remenica kľuky 781 je väčšia ako 742... Nevieš presné miery? Ja ani neviem, akú tam mám...ale mi príde, že väčia by sa tam už nezmestila...tak mám asik 781tkovú...
presnú mieru teraz neviem, ale môžem odmerať...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.11.09, 14:36 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
Jonny píše: mixal.s píše: no mam tam remenicu 60mm, takze tu mensiu. len mi nejde do hlavy, preco berie prud z baterie a nie z altika... z baterie pri zapnutych spotrebicoch ide 1 - 1,5A a z alternatora iba 19, ked je az 70A!!! Mysim teraz na volnobeh. Ked pridam, tak do baterie ide cca 3 - 5A- To je v poriadku. Napatie je na volnobeh na baterii 12,8V, po pridani 14,8. A este nieco, skusal som dat uplne novy altik, robi to to iste. Ked vymenim zapalovanie z favorita a dam tam tam klasicky tozdelovac so S-130, tak je to OK. Dal som aj zapalovanie z ineho favorita a aj cisto nove, stale je to rovnake. Vsetky spoje su OK. To normalne vyzera ako keby ETZ zralo o 4 - 6 A viac ako klasicky kontaktny rozdelovac s cievkou - je to mozne ?
je to mozne....
|
29.11.09, 15:38 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
ferrari píše: michalkatka píše: Remenica kľuky 781 je väčšia ako 742... Nevieš presné miery? Ja ani neviem, akú tam mám...ale mi príde, že väčia by sa tam už nezmestila...tak mám asik 781tkovú...
tusim 12,5cm by mala byt a ak sa ti tam nezmesti vacsia, ze je pod nou miesto iba na to, aby si tam dal remen, tak je to 781...
|
29.11.09, 15:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|