Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 08:01



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Spojování kabelů 

Jak spojujete dráty v elektroinstalaci?
Pájím 63%  63%  [ 24 ]
Používám svorkovnice ("čokolády") 13%  13%  [ 5 ]
Používám zařezávací svorkovnice 3%  3%  [ 1 ]
Kabely smotávám 13%  13%  [ 5 ]
Na kabelech i s izolací dělám krásné mašličky :) 8%  8%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 38

 Spojování kabelů 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To se ti vymstí, Jaromíre :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.10, 15:45
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Hardb: Nechci se tě teď nějak dotknout, ale Šemík má pravdu. Takové vrabčí hnízda se nevypácí. Hlavně když jde o nějaké důležité funkce, jako jsou světla, blinkry, motor apod. To už raději zapájej a dej tu termobužírku. Ta stojí pár kaček a pájet není složité. Nejde jen o oxidaci a ulomení drátu, ale spoj se může vibracemi sám uvolnit a o problémy více.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.4.10, 16:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Pájení a na spoj dát ochranný lak, ať cín nekoroduje. Nejlepší je celý kabel, pěkně neporušený.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 16:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Dawid130 píše:
Vzhledem k tomu že jsem elektrikář tak je smotám a oblepim izolační páskou. Teda jak kde a jak kdy. :wink:


Takhle je běžná praxe, jinak se zásadně nikdy nepájí nad 50V, vždy se použije bud rozebiratelný spoj (šroub nebo lisování kabelu) nebo nerozebiratelný spoj (nýt), aspoň takhle musím zapojovat denně v práci, jinak by mi vše omlátili o hlavu. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 16:51
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Mohu vědět proč se nad 50V nepájí? A ještě, co je spojování kabelů nýtem? :oops: S tím jsem ještě nikdy (asi) neměl tu čest :) Děkuji

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.10, 16:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Cín nemá takovou vodivost, i když by se nic nestalo u malých proudech. Hlavně se většinou u větších proudech cín dokáže roztavit, v případě namáhání a nejslabší místo je právě v cínování. Co se týká nýtu, jedná se o speciální nýt s kónickou podložkou, jde o nejlepší spojení a používá se ve vysokých proudech. Jestli máš zájem, můžu ukázat osobně. Já se zabývám rozvaděči a pevným vodičům do 5000A a 3, 4, 5, a 6 vodiči. Vím co dokáže nejslabší místo, celé vedení bez odpojovače shoří a nic nezbude. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 17:14
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To bych určitě rád viděl, zní to zajímavě.
5kA už je sakra proud, kabel pro něj už musí stát za to :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.10, 17:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Do 800A se ještě vyplatí kabel, jinak se používá pevná konstrukce, jde o pásy hliníku nebo mědi, ve fólii a v hliníkovém obalu, např. jsem dělal přípojnice v Nošovicích pro známou automobilku. Největší jističe používáme 1600A, pak nastupují odpojovače. Aby se přenesl proud 5000A, tak je potřeba 100 mm x 20 mm silná měděná pásovina. Jde o dobře vymyšlený systém, CD-K, BD, LX a LD pevných vodičů. Zatím se jedná o 6 let starou konstrukci. :) Obyčejné kabely se už moc nepoužívají. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 17:36
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
varok píše:
Hardb: Nechci se tě teď nějak dotknout, ale Šemík má pravdu. Takové vrabčí hnízda se nevypácí. Hlavně když jde o nějaké důležité funkce, jako jsou světla, blinkry, motor apod. To už raději zapájej a dej tu termobužírku. Ta stojí pár kaček a pájet není složité. Nejde jen o oxidaci a ulomení drátu, ale spoj se může vibracemi sám uvolnit a o problémy více.


vpoho je fakt že se to uvolnit může ale tu termobužírku jsem dával na blinkry a částečně i na přístrojovku a pod ale kde sem jí nedal tak mi veř že z izolačkou jsem dobrý kamarád a když jí někde dám tak na ní nešetřím a pokud ten spoj drátu chci někdy rozdělávat tak za
1.to nejde nejlíp
2. je jí tam celkem dost
3. když ty dráty do sebe motám tak to neumím jinak než je obmotat kolem sebe, zlomit (vytvoří to pomyslné S ko) a až pak je vést každý na svou stranu takže i po snažení vyškubnout ten drát se to hned nepodaří


23.4.10, 17:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Mohlo by tě zajímat dvojité N, kvuli zvlnění pro PC. Také čistá zem v 6 vodičovém provedení. Jinak ten jistič 1600A má asi 30 kg a dá se seřítit vypínací proud a jiné. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 17:39
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To by mne rozhodně zajímalo, o to víc v praxi. Už třeba ten šestivodičový systém, abych byl upřímný nemám sebemenší potuchy o co se jedná :oops:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.10, 17:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
L + L2 + L3 + N + zem + čistá zem nebo L1 + L2 + L3 + N + N + zem. Tohle je šestivodič. :wink: V domácím prostředí se zatím nevyužívá, ale snad jednou bude, což by bylo príma. :) Vše jedině osobně, V praxi toho moc neuvidíš, jen uvidíš přípojnice s oknem nebo bez okna a spojené joinpackem, popř. speciální zatočení nebo protipožární bariéru, prochází zdí a uprostřed je přípojnice a v případě požáru se oheň nedostane ani ven, ani dovnitř. V pondělí zkusím vyfotit a můžeš mrknout. :wink:

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 18:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 149
Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
Příspěvek 
Sakra, debata se zvrhla mnohem zajímavějším směrem, než jak spojit v autě dva dráty... :) Každopádně díky za ohlasy.
Jinak Karátku, ten šestivodič je opravdu zajímavej. Taky lačním po fotkách a bližším infu :)
Ještě víc by mě ale zajímal ten Tvůj Favorit Eltra :shock: Dáš bližší popis, eventuelně nemáš fotky?

_________________
Fávo pickup BMM, původně 50kW. Pokusnej králík, auto na hraní a černá díra na čas a prachy.
Scénic 1.6 16V Expression, 79kW. Výletovací rodinný speciál.
Volvo FH12/340kW. Pracovní nástroj a druhý domov.


24.4.10, 22:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Karátek má garáž, hledej šmudlo :D

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


24.4.10, 22:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
tomasjavorsky, jj, elektrikou jsme obklopení všude. Ten šestivodič se bohužel moc nepoužívá (jde o speciální vodič), dvojité N se nejvíce používá k rozvodům napájení k PC, kvuli zvlnění napětí. Čistá zem je vlastně "vzduchová" zem, nebo-li se nikde ničeho nedotýká, jen na začátku a na konci zařízení, nesmí se dotýkat "špinavé" země, jak mi tomu říkame, tu špinavku má každý doma. :D Hlavně záleží na kvalitě spoje, tam je vždy nejslabší místo a stačí malá chyba a spoj totálně vyhoří, hlavně měd, ta se ztratí jak pára nd hrncem, velmi dobře hoří. :) Ono je nejlepší vše vidět na vlastní oči. Juknu do katalogu a i něco naskenuji a pošlu. :wink:

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


25.4.10, 09:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz