Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To se ti vymstí, Jaromíre
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.10, 15:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Hardb: Nechci se tě teď nějak dotknout, ale Šemík má pravdu. Takové vrabčí hnízda se nevypácí. Hlavně když jde o nějaké důležité funkce, jako jsou světla, blinkry, motor apod. To už raději zapájej a dej tu termobužírku. Ta stojí pár kaček a pájet není složité. Nejde jen o oxidaci a ulomení drátu, ale spoj se může vibracemi sám uvolnit a o problémy více.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.4.10, 16:45 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Pájení a na spoj dát ochranný lak, ať cín nekoroduje. Nejlepší je celý kabel, pěkně neporušený.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 16:46 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Dawid130 píše: Vzhledem k tomu že jsem elektrikář tak je smotám a oblepim izolační páskou. Teda jak kde a jak kdy.
Takhle je běžná praxe, jinak se zásadně nikdy nepájí nad 50V, vždy se použije bud rozebiratelný spoj (šroub nebo lisování kabelu) nebo nerozebiratelný spoj (nýt), aspoň takhle musím zapojovat denně v práci, jinak by mi vše omlátili o hlavu.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 16:51 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Mohu vědět proč se nad 50V nepájí? A ještě, co je spojování kabelů nýtem? S tím jsem ještě nikdy (asi) neměl tu čest Děkuji
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.10, 16:56 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Cín nemá takovou vodivost, i když by se nic nestalo u malých proudech. Hlavně se většinou u větších proudech cín dokáže roztavit, v případě namáhání a nejslabší místo je právě v cínování. Co se týká nýtu, jedná se o speciální nýt s kónickou podložkou, jde o nejlepší spojení a používá se ve vysokých proudech. Jestli máš zájem, můžu ukázat osobně. Já se zabývám rozvaděči a pevným vodičům do 5000A a 3, 4, 5, a 6 vodiči. Vím co dokáže nejslabší místo, celé vedení bez odpojovače shoří a nic nezbude.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 17:14 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To bych určitě rád viděl, zní to zajímavě.
5kA už je sakra proud, kabel pro něj už musí stát za to
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.10, 17:22 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Do 800A se ještě vyplatí kabel, jinak se používá pevná konstrukce, jde o pásy hliníku nebo mědi, ve fólii a v hliníkovém obalu, např. jsem dělal přípojnice v Nošovicích pro známou automobilku. Největší jističe používáme 1600A, pak nastupují odpojovače. Aby se přenesl proud 5000A, tak je potřeba 100 mm x 20 mm silná měděná pásovina. Jde o dobře vymyšlený systém, CD-K, BD, LX a LD pevných vodičů. Zatím se jedná o 6 let starou konstrukci. Obyčejné kabely se už moc nepoužívají.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 17:36 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
varok píše: Hardb: Nechci se tě teď nějak dotknout, ale Šemík má pravdu. Takové vrabčí hnízda se nevypácí. Hlavně když jde o nějaké důležité funkce, jako jsou světla, blinkry, motor apod. To už raději zapájej a dej tu termobužírku. Ta stojí pár kaček a pájet není složité. Nejde jen o oxidaci a ulomení drátu, ale spoj se může vibracemi sám uvolnit a o problémy více.
vpoho je fakt že se to uvolnit může ale tu termobužírku jsem dával na blinkry a částečně i na přístrojovku a pod ale kde sem jí nedal tak mi veř že z izolačkou jsem dobrý kamarád a když jí někde dám tak na ní nešetřím a pokud ten spoj drátu chci někdy rozdělávat tak za
1.to nejde nejlíp
2. je jí tam celkem dost
3. když ty dráty do sebe motám tak to neumím jinak než je obmotat kolem sebe, zlomit (vytvoří to pomyslné S ko) a až pak je vést každý na svou stranu takže i po snažení vyškubnout ten drát se to hned nepodaří
|
23.4.10, 17:38 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Mohlo by tě zajímat dvojité N, kvuli zvlnění pro PC. Také čistá zem v 6 vodičovém provedení. Jinak ten jistič 1600A má asi 30 kg a dá se seřítit vypínací proud a jiné.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 17:39 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To by mne rozhodně zajímalo, o to víc v praxi. Už třeba ten šestivodičový systém, abych byl upřímný nemám sebemenší potuchy o co se jedná
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.10, 17:51 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
L + L2 + L3 + N + zem + čistá zem nebo L1 + L2 + L3 + N + N + zem. Tohle je šestivodič. V domácím prostředí se zatím nevyužívá, ale snad jednou bude, což by bylo príma. Vše jedině osobně, V praxi toho moc neuvidíš, jen uvidíš přípojnice s oknem nebo bez okna a spojené joinpackem, popř. speciální zatočení nebo protipožární bariéru, prochází zdí a uprostřed je přípojnice a v případě požáru se oheň nedostane ani ven, ani dovnitř. V pondělí zkusím vyfotit a můžeš mrknout.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 18:05 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Sakra, debata se zvrhla mnohem zajímavějším směrem, než jak spojit v autě dva dráty... Každopádně díky za ohlasy.
Jinak Karátku, ten šestivodič je opravdu zajímavej. Taky lačním po fotkách a bližším infu
Ještě víc by mě ale zajímal ten Tvůj Favorit Eltra Dáš bližší popis, eventuelně nemáš fotky?
_________________ Fávo pickup BMM, původně 50kW. Pokusnej králík, auto na hraní a černá díra na čas a prachy. Scénic 1.6 16V Expression, 79kW. Výletovací rodinný speciál. Volvo FH12/340kW. Pracovní nástroj a druhý domov.
|
24.4.10, 22:37 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Karátek má garáž, hledej šmudlo
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
24.4.10, 22:53 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
tomasjavorsky, jj, elektrikou jsme obklopení všude. Ten šestivodič se bohužel moc nepoužívá (jde o speciální vodič), dvojité N se nejvíce používá k rozvodům napájení k PC, kvuli zvlnění napětí. Čistá zem je vlastně "vzduchová" zem, nebo-li se nikde ničeho nedotýká, jen na začátku a na konci zařízení, nesmí se dotýkat "špinavé" země, jak mi tomu říkame, tu špinavku má každý doma. Hlavně záleží na kvalitě spoje, tam je vždy nejslabší místo a stačí malá chyba a spoj totálně vyhoří, hlavně měd, ta se ztratí jak pára nd hrncem, velmi dobře hoří. Ono je nejlepší vše vidět na vlastní oči. Juknu do katalogu a i něco naskenuji a pošlu.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
25.4.10, 09:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|