Autor |
Zpráva |
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
ano vem si cívka relé asi 300mA
motor ventilátoru do 10A
|
2.5.10, 19:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
3.5.10, 09:16 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
No, sice origo je ventilátor chladiče zapojen na 15ku, tedy funguje až po zapnutí klíčku. To proto, aby se nevybila baterie, kdyby náhodou odešlo čidlo a větrák jel stále, ale může být i na 30ku. Čily na trvalé plus. Tak to měly škodovky řady 742 a u feldy se k tomu vrátily. Já to tak taky plánuji zapojit, protože kolikrát je motor horký a potřeboval by ještě chvíli dochladit. Pak se vypne klíček a ventilátor ztichne. To neudělali ti blbci dobře.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.5.10, 17:41 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
tak taky to nějak zkusím zapojit když mám to čidlo nové ...
přez to relátko a mám to taky radějí vást to +ko od baterky at se to v případě nutnosti dochladí při vypnutém zapalování ??
|
3.5.10, 17:50 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Běžící ventilátor při vypnutém zapalování je nesmysl, k čemu je, že se ochlazuje voda která je v chladiči a necirkuluje? Je to jen zbytečná ztráta el. energie z akumulátoru. Větrák má běžet jen se zapnutým zapalováním.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
3.5.10, 18:26 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
u 742 jo ale u fáva/feldy ofukuje motor
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
3.5.10, 18:49 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Sadra17 píše: u 742 jo ale u fáva/feldy ofukuje motor
to je zanedbateľné...
ventilátor pobeží až kým sa čidlo neochladí od okolitého vzduchu, základ chladenia je cirkukácia vody...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.5.10, 19:20 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Je to jen machrovinka, zapoj to na stálý plus . Má to tak většina aut.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
4.5.10, 15:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ano taky to tak mam
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
4.5.10, 16:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Ono to podle mě zase taková blbost není. Proč by to tedy u 120tek a felicií dělali na trvalé plus, kdyby to nemělo smyslu? Alespoň to ochladí vodu v chladiči a když se nastartuje motor a poběží čerpadlo, tak chladnější voda ochladí tu vroucí z motoru, ne? Je to ale jen má domněnka. Já stějně mám u fáčka origo, tedy ventilátor běží jen se zapnutým zapalováním. Když zastavím a běží ventilátor, tak nechám motor chvíli běžet na volnoběh, počkám až se ventilátor vypne a zhasnu motor.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.5.10, 18:41 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
U 120ky bych to viděl velmi jednoduše, do svorky spínaného plusu (15) na pojistkovce se už nedá přidat další kabel kvůli místu Já si to u škodovky zapojil tak, že to běží jen při zaplém zapalování, pokud je oběh vody tak se to v chladiči velmi rychle ochladí. To, že větrák běží ještě tři minuty po jízdě mi přijde skutečně zbytečné - pokud se bude stát delší dobu, schladne to samo. Pokud jen chvíli, bude to po startu poněkud tepelný šok pro rozpálený motor a od případného vaření to taky nezachrání.. Tudíž to považuji jen za plýtvání el. energií
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.5.10, 18:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Šemíku, proč to ale podle tebe u škodovek řady 742 dělali na trvalý plus, u fáček to udělali na 15ku a u feldy se vrátili k napájení přes trvalý plus?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.5.10, 19:54 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
když sme se tu bavili o zapojení relátka na spínání a vypínání ventilátoru tak tu byl odkaz na schéma se světelnou signalizací což něco podobného jsem dnes spájel jen sem se pořád nerozhodl tam tu žárovičku/ledku umístit aby nebyla nějak schovaná ale ani moc na očích ...
drát bude vedený po levé straně a elektroinstalací k řidičovy jen je otázka kam až ....
1. volba někde u popelníku
2. volba v popelníku
3. volba někde u spínací skřínky na startování
4. volba nwm
kde by to tak bylo nejlépe umístit podle vás??
díky za tipy
|
4.5.10, 20:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Na přístrojovku. Nejlépe nějakou žlutou kontrolku. Já mám červenou, ale je to moc stresující
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.5.10, 20:03 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
z tou žárovkou to asi bude nejlepší zatím sem měl na zkoušku tu která bývá ve favoritáckých přístrojovkách a svítí něco mezi zlutou a oranžovou jen nevím jak jí upevnit jestli tam vyvtrat dárku prostrčit část žárovičky a zbytek tu patici k tomu přilepit nebo tak nějak
|
4.5.10, 20:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|