Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 12:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 ventilátor chlazení 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek 
ano vem si cívka relé asi 300mA
motor ventilátoru do 10A :wink:


2.5.10, 19:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek 
Jó Šemík :) : http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=481

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


3.5.10, 09:16
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
No, sice origo je ventilátor chladiče zapojen na 15ku, tedy funguje až po zapnutí klíčku. To proto, aby se nevybila baterie, kdyby náhodou odešlo čidlo a větrák jel stále, ale může být i na 30ku. Čily na trvalé plus. Tak to měly škodovky řady 742 a u feldy se k tomu vrátily. Já to tak taky plánuji zapojit, protože kolikrát je motor horký a potřeboval by ještě chvíli dochladit. Pak se vypne klíček a ventilátor ztichne. To neudělali ti blbci dobře.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.5.10, 17:41
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
tak taky to nějak zkusím zapojit když mám to čidlo nové ...
přez to relátko a mám to taky radějí vást to +ko od baterky at se to v případě nutnosti dochladí při vypnutém zapalování ??


3.5.10, 17:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Běžící ventilátor při vypnutém zapalování je nesmysl, k čemu je, že se ochlazuje voda která je v chladiči a necirkuluje? Je to jen zbytečná ztráta el. energie z akumulátoru. Větrák má běžet jen se zapnutým zapalováním.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


3.5.10, 18:26
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
u 742 jo ale u fáva/feldy ofukuje motor :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


3.5.10, 18:49
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Sadra17 píše:
u 742 jo ale u fáva/feldy ofukuje motor :wink:


to je zanedbateľné...

ventilátor pobeží až kým sa čidlo neochladí od okolitého vzduchu, základ chladenia je cirkukácia vody...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.5.10, 19:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek 
Je to jen machrovinka, zapoj to na stálý plus 8) . Má to tak většina aut.

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


4.5.10, 15:50
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ano taky to tak mam :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.5.10, 16:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ono to podle mě zase taková blbost není. Proč by to tedy u 120tek a felicií dělali na trvalé plus, kdyby to nemělo smyslu? Alespoň to ochladí vodu v chladiči a když se nastartuje motor a poběží čerpadlo, tak chladnější voda ochladí tu vroucí z motoru, ne? Je to ale jen má domněnka. Já stějně mám u fáčka origo, tedy ventilátor běží jen se zapnutým zapalováním. Když zastavím a běží ventilátor, tak nechám motor chvíli běžet na volnoběh, počkám až se ventilátor vypne a zhasnu motor.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.5.10, 18:41
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
U 120ky bych to viděl velmi jednoduše, do svorky spínaného plusu (15) na pojistkovce se už nedá přidat další kabel kvůli místu :lol: Já si to u škodovky zapojil tak, že to běží jen při zaplém zapalování, pokud je oběh vody tak se to v chladiči velmi rychle ochladí. To, že větrák běží ještě tři minuty po jízdě mi přijde skutečně zbytečné - pokud se bude stát delší dobu, schladne to samo. Pokud jen chvíli, bude to po startu poněkud tepelný šok pro rozpálený motor a od případného vaření to taky nezachrání.. Tudíž to považuji jen za plýtvání el. energií

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.5.10, 18:52
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Šemíku, proč to ale podle tebe u škodovek řady 742 dělali na trvalý plus, u fáček to udělali na 15ku a u feldy se vrátili k napájení přes trvalý plus?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.5.10, 19:54
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
když sme se tu bavili o zapojení relátka na spínání a vypínání ventilátoru tak tu byl odkaz na schéma se světelnou signalizací což něco podobného jsem dnes spájel jen sem se pořád nerozhodl tam tu žárovičku/ledku umístit aby nebyla nějak schovaná ale ani moc na očích ...

drát bude vedený po levé straně a elektroinstalací k řidičovy jen je otázka kam až ....

1. volba někde u popelníku
2. volba v popelníku
3. volba někde u spínací skřínky na startování
4. volba nwm

kde by to tak bylo nejlépe umístit podle vás??

díky za tipy :)


4.5.10, 20:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Na přístrojovku. Nejlépe nějakou žlutou kontrolku. Já mám červenou, ale je to moc stresující :)

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.5.10, 20:03
Profil
Junior TW team, Tydýt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2704
Bydliště: olomoucký kraj
Příspěvek 
z tou žárovkou to asi bude nejlepší zatím sem měl na zkoušku tu která bývá ve favoritáckých přístrojovkách a svítí něco mezi zlutou a oranžovou jen nevím jak jí upevnit jestli tam vyvtrat dárku prostrčit část žárovičky a zbytek tu patici k tomu přilepit nebo tak nějak


4.5.10, 20:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz