Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ten muj má rozsah jenom 10A
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.3.07, 19:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To toho hodně uvidáš, když bude odběr 10mA, ukáže to 0,01 a to může znamenat cokoliv od nuly po 19mA.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
11.3.07, 19:52 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Nepér píše: To toho hodně uvidáš, když bude odběr 10mA, ukáže to 0,01 a to může znamenat cokoliv od nuly po 19mA.
no to jsem poradil blbost, jsem to blbě pochopil, já chtěl změřit napětí co mu to dobijí, aby bylo jasno nebo aspon někde začít miloš
|
11.3.07, 19:58 |
|
|
Drobec
Příspěvky: 16 Bydliště: U bratru Slovaku
|
Mereni proudu
Co se tyce mereni proudu pomoci multimetru, mam 100% vyzkouseny postup. Pripojovat multimetr primo mezi baterii a auto lze snad jen pri vypnutem zapalovani kdyz chci odmerit klidovou spotrebu central+alarm+radio+dalsi bordel. jinak doporucuju postup:
1) cerny krokodil multimetru na - svorku baterie, cerveny krokodil na sroub na kastli
2) prepnout na napetovy rozsah 2V, rozsvitit dalkova svetla (svetelna houkacka), poznacit si napeti (typicky kolem 1V)
3) cerveny krokodil na +, rozsah 20V, zmerit napeti baterie pri rozsvicenych svetlech
4) jednoduchym vypoctem z ohmova zakona zjistit odpor kabelu mezi baterkou a kastli
odber dalkovych kolem 110W / namerene napeti na baterce=proud kabelem
namerene napeti/proud kabelem= odpor.
5) odpojit multimetr
6) nastartovat
7) pripojit multimetr podle bodu 1, rozsah 2V
zapinanim spotrebicu a pridavanim plynu zjistit zda mi dobiji aku a jakym proudem (proud=namerene napeti/zjisteny odpor z bodu 3)
Dulezite je nezapomenout na bod 5. Tech par set amper pri startovani multimetr nezvladne ani pri tomto postupu...
Naposledy upravil Drobec dne 12.3.07, 09:14, celkově upraveno 1
|
11.3.07, 21:47 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
věčinou u feldy to dělá rádio hlavně ty co tam byli oryginál skus ho odpojit a uvidiš co ti to bude dělat
|
11.3.07, 22:40 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tyjo Drobec, dobrej tip, jak měřit nabíjecí proud... je to vlastně jako bočník. Měl jsem kdysi takovej nápad postavit ampérmetr, co by operákem zesiloval úbytek namětí drátu mezi baterkou a kastlí, akorát jsem to dosud nezrealizoval...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
11.3.07, 22:50 |
|
|
Drobec
Příspěvky: 16 Bydliště: U bratru Slovaku
|
Nepér píše: Měl jsem kdysi takovej nápad postavit ampérmetr, co by operákem zesiloval úbytek napětí drátu mezi baterkou a kastlí, akorát jsem to dosud nezrealizoval...
Ten napad melo vice lidi. Ve favoritu jsem to mel kdysi udelano. Bylo to podle navodu v Amaterskym Radiu modrym nekdy zacatkem devadesatych let. Pretizeni pri startovani resili dve antiparalelni diody na vstupu OZ a vystup sel na 2*12 svitivych diod pres dve A277D. Jedna sada diod byla pro nabijeni, druha pro vybijeni. Kalibrovano nahrubo podle zapinani svetel.
Schema uz asi po tech letech nevyhrabu a orginalu at je vrakoviste lehke... Ale kdyz se nekdo tady na foru nudi (treba studak elektroprumyslovky), mozna by to byl hezky napad na nejakou tu rocnikovku. Treba s modernimi soucastkami, jednocipem s A/D prevodnikem a displejem...
|
12.3.07, 09:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
V podstatě to samý mám udělaný, ale měřím proud, který mi dodává alternátor.
Měří se úbytek na kabelu, pomocí OP07 se zesílí rozdíl, potom A/D MCP3002 a procesor to zpracuje a ukáže na displeji.
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1195
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
12.3.07, 10:12 |
|
|
.exe
Příspěvky: 16
|
Re: Mereni proudu
Drobec píše: Co se tyce mereni proudu pomoci multimetru, mam 100% vyzkouseny postup. Pripojovat multimetr primo mezi baterii a auto lze snad jen pri vypnutem zapalovani kdyz chci odmerit klidovou spotrebu central+alarm+radio+dalsi bordel. jinak doporucuju postup: 1) cerny krokodil multimetru na - svorku baterie, cerveny krokodil na sroub na kastli 2) prepnout na napetovy rozsah 2V, rozsvitit dalkova svetla (svetelna houkacka), poznacit si napeti (typicky kolem 1V) 3) cerveny krokodil na +, rozsah 20V, zmerit napeti baterie pri rozsvicenych svetlech 4) jednoduchym vypoctem z ohmova zakona zjistit odpor kabelu mezi baterkou a kastli odber dalkovych kolem 110W / namerene napeti na baterce=proud kabelem namerene napeti/proud kabelem= odpor. 5) odpojit multimetr6) nastartovat 7) pripojit multimetr podle bodu 1, rozsah 2V zapinanim spotrebicu a pridavanim plynu zjistit zda mi dobiji aku a jakym proudem (proud=namerene napeti/zjisteny odpor z bodu 3) Dulezite je nezapomenout na bod 5. Tech par set amper pri startovani multimetr nezvladne ani pri tomto postupu...
Tak sem nameril tohle:
add 3: 11,86V
add 4: 9,27A => odpor 1,28
|
18.3.07, 18:28 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No, to je pěkný, ale to nám nic neřekne. Změř tyto dvě věci. Nastartuj motor a dej multimetr na baterku (rozsah 20V) a změř napětí. Mělo by být asi 14V, na volnoběh možná míň a když pustíš třeba světla, tak by to nemělo při vyšších otáčkách nijak extrémně klesat (zhruba 13,5 - 14V). Tím zjistíš, jestli ti vůbec dobíjí alternátor baterku.
Za druhé změř, kolik ti odebírají spotřebiče při vypnutém motoru. Všechno vypni (jako když deš normálně od auta), sundej z baterky jednu svorku a mezi baterku a ten kabel dej multimetr (přepni na rozsah 2A a případně snižuj - 200mA). Tady bys měl naměřit do 50mA, maximálně 100mA. No a napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
18.3.07, 19:44 |
|
|
.exe
Příspěvky: 16
|
Martin píše: No, to je pěkný, ale to nám nic neřekne. Změř tyto dvě věci. Nastartuj motor a dej multimetr na baterku (rozsah 20V) a změř napětí. Mělo by být asi 14V, na volnoběh možná míň a když pustíš třeba světla, tak by to nemělo při vyšších otáčkách nijak extrémně klesat (zhruba 13,5 - 14V). Tím zjistíš, jestli ti vůbec dobíjí alternátor baterku.
Za druhé změř, kolik ti odebírají spotřebiče při vypnutém motoru. Všechno vypni (jako když deš normálně od auta), sundej z baterky jednu svorku a mezi baterku a ten kabel dej multimetr (přepni na rozsah 2A a případně snižuj - 200mA). Tady bys měl naměřit do 50mA, maximálně 100mA. No a napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.
Tak jsem to vsechno zmeril. Hodnoty jsou nasledujici: Dobijeni pri zatezi 12,43V. V klidu 14,39V. Odběr proudu 0,006A (bez radia) s radiem 0,003A
Udajne to mohlo byt tim radiem, ktery ted momentalne vubec nejde ani zapnout, takze proto stav s radiem a bez. Tam byl nakej starej shit KENWOOD. Ale udajne jsou ty hodnoty jak bez radia tak s radiem ok....
Tak co myslite?
|
23.3.07, 19:59 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
12,43V je velmi málo, to si měřil na volnoběh? Kolik máš napětí při puštěných spotřebičích a zvýšených otáčkách? Jestli míň jak 14V, tak je to špatný.
Že ti to bere bez rádia víc než s rádiem je nějaký divný ne? To by ti muselo rádio vyrábět elektřinu. Ale ty 3mA nebo 6mA je zanedbatelný, takže tam chyba nebude. Změř teda ještě to napětí při více zapnutých spotřebičích a vyšších otáčkách. Musí být těch 14V, jestli míň, tak ti to baterku nedobíjí ale vybíjí.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.3.07, 21:53 |
|
|
.exe
Příspěvky: 16
|
Martin píše: 12,43V je velmi málo, to si měřil na volnoběh? Kolik máš napětí při puštěných spotřebičích a zvýšených otáčkách? Jestli míň jak 14V, tak je to špatný. Že ti to bere bez rádia víc než s rádiem je nějaký divný ne? To by ti muselo rádio vyrábět elektřinu. Ale ty 3mA nebo 6mA je zanedbatelný, takže tam chyba nebude. Změř teda ještě to napětí při více zapnutých spotřebičích a vyšších otáčkách. Musí být těch 14V, jestli míň, tak ti to baterku nedobíjí ale vybíjí.
to sem napsal blbe s tim radiem, samozrejme je to obracene jinak ty hodnoty merily v servisu a rikali, ze je to vsechno v mezich... i tech 12,43V, co namerili pri zatezi...tak nevim snad to nebudou naky amateri. A nema to davat spis v klidu tech 14V?
|
23.3.07, 22:34 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
13,8V minimálně... taky záleží, čím vším jsi to zatížil, standartně tak potkávací světla a větrák topení, při 2000ot/min...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
23.3.07, 22:45 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Těch 12,43V je málo, kdyby to bylo jenom na volnoběh a při zvýšených otáčkách by to dávalo normálně 14V, tak by se to dalo snést, ale pokud ti to dává 12,43V i při zvýšených otáčkách, tak je to potřeba řešit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
24.3.07, 07:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|