Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 18.12.24, 03:17



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Slaba baterie? 
Autor Zpráva
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
ten muj má rozsah jenom 10A :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


11.3.07, 19:27
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
To toho hodně uvidáš, když bude odběr 10mA, ukáže to 0,01 a to může znamenat cokoliv od nuly po 19mA.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


11.3.07, 19:52
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Nepér píše:
To toho hodně uvidáš, když bude odběr 10mA, ukáže to 0,01 a to může znamenat cokoliv od nuly po 19mA.


no to jsem poradil blbost, jsem to blbě pochopil, já chtěl změřit napětí co mu to dobijí, aby bylo jasno nebo aspon někde začít miloš


11.3.07, 19:58
Profil

Příspěvky: 16
Bydliště: U bratru Slovaku
Příspěvek Mereni proudu
Co se tyce mereni proudu pomoci multimetru, mam 100% vyzkouseny postup. Pripojovat multimetr primo mezi baterii a auto lze snad jen pri vypnutem zapalovani kdyz chci odmerit klidovou spotrebu central+alarm+radio+dalsi bordel. jinak doporucuju postup:

1) cerny krokodil multimetru na - svorku baterie, cerveny krokodil na sroub na kastli
2) prepnout na napetovy rozsah 2V, rozsvitit dalkova svetla (svetelna houkacka), poznacit si napeti (typicky kolem 1V)
3) cerveny krokodil na +, rozsah 20V, zmerit napeti baterie pri rozsvicenych svetlech
4) jednoduchym vypoctem z ohmova zakona zjistit odpor kabelu mezi baterkou a kastli

odber dalkovych kolem 110W / namerene napeti na baterce=proud kabelem

namerene napeti/proud kabelem=odpor.

5) odpojit multimetr
6) nastartovat
7) pripojit multimetr podle bodu 1, rozsah 2V
8) zapinanim spotrebicu a pridavanim plynu zjistit zda mi dobiji aku a jakym proudem (proud=namerene napeti/zjisteny odpor z bodu 3)

Dulezite je nezapomenout na bod 5. Tech par set amper pri startovani multimetr nezvladne ani pri tomto postupu...


Naposledy upravil Drobec dne 12.3.07, 09:14, celkově upraveno 1



11.3.07, 21:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek 
věčinou u feldy to dělá rádio hlavně ty co tam byli oryginál skus ho odpojit a uvidiš co ti to bude dělat


11.3.07, 22:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tyjo Drobec, dobrej tip, jak měřit nabíjecí proud... je to vlastně jako bočník. Měl jsem kdysi takovej nápad postavit ampérmetr, co by operákem zesiloval úbytek namětí drátu mezi baterkou a kastlí, akorát jsem to dosud nezrealizoval...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


11.3.07, 22:50
Profil ICQ

Příspěvky: 16
Bydliště: U bratru Slovaku
Příspěvek 
Nepér píše:
Měl jsem kdysi takovej nápad postavit ampérmetr, co by operákem zesiloval úbytek napětí drátu mezi baterkou a kastlí, akorát jsem to dosud nezrealizoval...


Ten napad melo vice lidi. Ve favoritu jsem to mel kdysi udelano. Bylo to podle navodu v Amaterskym Radiu modrym nekdy zacatkem devadesatych let. Pretizeni pri startovani resili dve antiparalelni diody na vstupu OZ a vystup sel na 2*12 svitivych diod pres dve A277D. Jedna sada diod byla pro nabijeni, druha pro vybijeni. Kalibrovano nahrubo podle zapinani svetel.

Schema uz asi po tech letech nevyhrabu a orginalu at je vrakoviste lehke... :) Ale kdyz se nekdo tady na foru nudi (treba studak elektroprumyslovky), mozna by to byl hezky napad na nejakou tu rocnikovku. Treba s modernimi soucastkami, jednocipem s A/D prevodnikem a displejem...


12.3.07, 09:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
V podstatě to samý mám udělaný, ale měřím proud, který mi dodává alternátor.

Měří se úbytek na kabelu, pomocí OP07 se zesílí rozdíl, potom A/D MCP3002 a procesor to zpracuje a ukáže na displeji.

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1195

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


12.3.07, 10:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 16
Příspěvek Re: Mereni proudu
Drobec píše:
Co se tyce mereni proudu pomoci multimetru, mam 100% vyzkouseny postup. Pripojovat multimetr primo mezi baterii a auto lze snad jen pri vypnutem zapalovani kdyz chci odmerit klidovou spotrebu central+alarm+radio+dalsi bordel. jinak doporucuju postup:

1) cerny krokodil multimetru na - svorku baterie, cerveny krokodil na sroub na kastli
2) prepnout na napetovy rozsah 2V, rozsvitit dalkova svetla (svetelna houkacka), poznacit si napeti (typicky kolem 1V)
3) cerveny krokodil na +, rozsah 20V, zmerit napeti baterie pri rozsvicenych svetlech
4) jednoduchym vypoctem z ohmova zakona zjistit odpor kabelu mezi baterkou a kastli

odber dalkovych kolem 110W / namerene napeti na baterce=proud kabelem

namerene napeti/proud kabelem=odpor.

5) odpojit multimetr
6) nastartovat
7) pripojit multimetr podle bodu 1, rozsah 2V
8) zapinanim spotrebicu a pridavanim plynu zjistit zda mi dobiji aku a jakym proudem (proud=namerene napeti/zjisteny odpor z bodu 3)

Dulezite je nezapomenout na bod 5. Tech par set amper pri startovani multimetr nezvladne ani pri tomto postupu...


Tak sem nameril tohle:
add 3: 11,86V
add 4: 9,27A => odpor 1,28


18.3.07, 18:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No, to je pěkný, ale to nám nic neřekne. Změř tyto dvě věci. Nastartuj motor a dej multimetr na baterku (rozsah 20V) a změř napětí. Mělo by být asi 14V, na volnoběh možná míň a když pustíš třeba světla, tak by to nemělo při vyšších otáčkách nijak extrémně klesat (zhruba 13,5 - 14V). Tím zjistíš, jestli ti vůbec dobíjí alternátor baterku.

Za druhé změř, kolik ti odebírají spotřebiče při vypnutém motoru. Všechno vypni (jako když deš normálně od auta), sundej z baterky jednu svorku a mezi baterku a ten kabel dej multimetr (přepni na rozsah 2A a případně snižuj - 200mA). Tady bys měl naměřit do 50mA, maximálně 100mA. No a napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


18.3.07, 19:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 16
Příspěvek 
Martin píše:
No, to je pěkný, ale to nám nic neřekne. Změř tyto dvě věci. Nastartuj motor a dej multimetr na baterku (rozsah 20V) a změř napětí. Mělo by být asi 14V, na volnoběh možná míň a když pustíš třeba světla, tak by to nemělo při vyšších otáčkách nijak extrémně klesat (zhruba 13,5 - 14V). Tím zjistíš, jestli ti vůbec dobíjí alternátor baterku.

Za druhé změř, kolik ti odebírají spotřebiče při vypnutém motoru. Všechno vypni (jako když deš normálně od auta), sundej z baterky jednu svorku a mezi baterku a ten kabel dej multimetr (přepni na rozsah 2A a případně snižuj - 200mA). Tady bys měl naměřit do 50mA, maximálně 100mA. No a napiš co jsi naměřil a budeme řešit dál.


Tak jsem to vsechno zmeril. Hodnoty jsou nasledujici: Dobijeni pri zatezi 12,43V. V klidu 14,39V. Odběr proudu 0,006A (bez radia) s radiem 0,003A
Udajne to mohlo byt tim radiem, ktery ted momentalne vubec nejde ani zapnout, takze proto stav s radiem a bez. Tam byl nakej starej shit KENWOOD. Ale udajne jsou ty hodnoty jak bez radia tak s radiem ok....
Tak co myslite?


23.3.07, 19:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
12,43V je velmi málo, to si měřil na volnoběh? Kolik máš napětí při puštěných spotřebičích a zvýšených otáčkách? Jestli míň jak 14V, tak je to špatný.
Že ti to bere bez rádia víc než s rádiem je nějaký divný ne? To by ti muselo rádio vyrábět elektřinu. :D Ale ty 3mA nebo 6mA je zanedbatelný, takže tam chyba nebude. Změř teda ještě to napětí při více zapnutých spotřebičích a vyšších otáčkách. Musí být těch 14V, jestli míň, tak ti to baterku nedobíjí ale vybíjí.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


23.3.07, 21:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 16
Příspěvek 
Martin píše:
12,43V je velmi málo, to si měřil na volnoběh? Kolik máš napětí při puštěných spotřebičích a zvýšených otáčkách? Jestli míň jak 14V, tak je to špatný.
Že ti to bere bez rádia víc než s rádiem je nějaký divný ne? To by ti muselo rádio vyrábět elektřinu. :D Ale ty 3mA nebo 6mA je zanedbatelný, takže tam chyba nebude. Změř teda ještě to napětí při více zapnutých spotřebičích a vyšších otáčkách. Musí být těch 14V, jestli míň, tak ti to baterku nedobíjí ale vybíjí.


to sem napsal blbe s tim radiem, samozrejme je to obracene :) jinak ty hodnoty merily v servisu a rikali, ze je to vsechno v mezich... i tech 12,43V, co namerili pri zatezi...tak nevim snad to nebudou naky amateri. A nema to davat spis v klidu tech 14V?


23.3.07, 22:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
13,8V minimálně... taky záleží, čím vším jsi to zatížil, standartně tak potkávací světla a větrák topení, při 2000ot/min...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


23.3.07, 22:45
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Těch 12,43V je málo, kdyby to bylo jenom na volnoběh a při zvýšených otáčkách by to dávalo normálně 14V, tak by se to dalo snést, ale pokud ti to dává 12,43V i při zvýšených otáčkách, tak je to potřeba řešit.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


24.3.07, 07:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz