Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 12:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Uvaha o superkureni 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
cyz píše:
Omotávání ropovodu izolační hmotou je blbost, voda jím stejně začne proudit až poté co už to topí, co se týká ztrát tepla tak vidím problém spíš v tom že vzduch proudí plechovýma dutinama karoserie. Doporučuju spíš zrepasovat topení a vyčistit celý chladící systém auta, ještě jsem vymýšlel přidat na hadice topení elektrické vodní čerpadlo aby ta voda víc proudila ale k realizaci jsem se nikdy nedostal.


Akoto? Ved dopredu idu kovove trubky (snad, mozno, ake trubky idu ku kureniu, netusim, mozno su gumene od motora az ku kureniu) a tymi musi tepla voda tiect este nez sa kurenie nahreje a zacne kurit. Nabeh kurenia spomaluje prave to, ze sa trubky musia nahriat (kedze su kovove a byt tam musia, samotnemu nahriatiu trubiek sa zabranit neda), ale aj to, ze nahriate trubky do znacnej miery vyzaruju teplo do okolia, co znamena, ze to vedenie ma znacne straty (comu sa tepelnou izolaciou zabranit da, aj ked nie uplne). To by minimalne malo zabezpecit, ze ked kurenie bude bezat, tak bude bezat s vacsou intenzitou a nabeh bude rychlejsi, pretoze este nie uplne zohriata voda nebude navyse prudko ochladzovana trubkami vyzarujucimi teplo do okolia.

Samozrejme ale toto treba spravit az po tom, co sa zabrani uniku tepla z kabiny a vycisti sa cely chladiaci system. Treba dbat na to, aby tesnili gumy na dverach a chladic nebol zakamenovany. Tepelnej straty pri nabehu kurenia vplyvom strat medzi vzduchom a kovovou karoseriou by som sa zas tak extremne nebal (aj tak ofuk noh okolo karoserie nejde), pretoze tepelna vymena medzi vzduchom a plechom je mensia, nez tepelna vymena medzi vodou a trubkou. Podruhe sa s tym v podstate ani nic neda spravit, pretoze ta dutina je skoro nedostupna, aj ked by sa dala vyplnit smerom od kufra.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.9.08, 12:18
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Právě polystyrenem přikrýt dutiny u stěračů...pomůže dost...budu dávat...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


7.9.08, 12:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Právě polystyrenem přikrýt dutiny u stěračů...pomůže dost...budu dávat...

to snad bylo v nějaký exportní verzi i jako tovární úprava


7.9.08, 12:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Právě polystyrenem přikrýt dutiny u stěračů...pomůže dost...budu dávat...


tenky polystyren na stenu medzi palubkou a dutinami stieracov?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.9.08, 12:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


7.9.08, 14:48
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Jo...
no takto : znizenie strat tepla : izolacna pena do dveri , vymena vsetkych gum , izolacna pena za tie stierace , do zadu ( u rapida pri zadnych sedackach ) tiez pena , potrubie ( su tam hadice ktore budem menit za plastove rurky obalene topenarskou foliou ) , radiator vyplachnuty v kyseline ( nikdy som nemyslel co z toho vylezie )to iste s chladicom ( to som ale zu bezal 3m daleko ako to prskalo ) takze tak , ak vas este nieco napada sem s tym :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


7.9.08, 21:08
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
dvere by som nejako zurivo nevylepoval dvere a miesta, ktore su schovane za tapacierom. predsalen cez ne je unik tepla len sekundarny a tam ta uz nejako moc trapit nemusi. maximalne by som tam nalepil nejaky tenky panel

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


8.9.08, 20:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
ventYl píše:
dvere by som nejako zurivo nevylepoval dvere a miesta, ktore su schovane za tapacierom. predsalen cez ne je unik tepla len sekundarny a tam ta uz nejako moc trapit nemusi. maximalne by som tam nalepil nejaky tenky panel
no takto to poviem , pri tej ploche sa to nazbiera , auto bude byvat vonku aj v zime ( tu teplota klesa aj pod -25°C ) takze nakonci misie bude auto lepsie uteplene ako mroz v dobe hojnosti potravy :D .

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


8.9.08, 20:24
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A težké taky tak :lol:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


8.9.08, 20:27
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Šemik píše:
A težké taky tak :lol:
aaale ved ta pena zase tolko nevazi . ratam tak 15 kg na cale auto , mozno ani to nie .

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


8.9.08, 20:30
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nj, jenže stokrát nic je metrák :lol: Ale to je jedno :wink:

Důležitější je to, že ať bude izolace sebelepší, tak to za tu krátkou vzdálenost stejně nevyhřeješ :(

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


8.9.08, 20:43
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Šemik píše:
Nj, jenže stokrát nic je metrák :lol: Ale to je jedno :wink:

Důležitější je to, že ať bude izolace sebelepší, tak to za tu krátkou vzdálenost stejně nevyhřeješ :(
ma napadlo - co tak na vyfukove rury navarit nieco ako boli v starych firmach tie radiatory - tu spiralu , uzavriet to druhym plastom , spravit vyvod a hnat teply vzduch ventilatorom cez daku hrubu ruru vedenucez tunel pripadne uteplit cely tunel a viest paru tadeto ( mozno to uz niekto pisal , nemyslim ze je to moj napad - asi michalkatka )

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


8.9.08, 21:10
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Kup si plynovou letlampu a zapal si jí na chvilku v autě....bude smrádek ale teplíčko :lol: :D :lol: :D :P


8.9.08, 21:14
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Během těch 3-5km to ale stejně nestačíš vyhřát od motoru, ten se sotva prohřeje sám.

Co ten nezávislý bufík? :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


8.9.08, 21:16
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Šemik píše:
Během těch 3-5km to ale stejně nestačíš vyhřát od motoru, ten se sotva prohřeje sám.

Co ten nezávislý bufík? :)
to je drahe ako prase a navyse by to zralo benal aj elektriku a to by pri -20°C baterku akurat odrovnalo ...

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


8.9.08, 21:45
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz