Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 19:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Otáčkoměr š.120 do feldy MPI 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
breta1 píše:
Ten otáčkoměr chce pulzy v řádu stovek voltů.

A na to jsi přišel jak?


11.7.11, 06:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Myslím, že když byl ten otáčkoměr původně určen k připojení na zapalovací cívku č.1 (přerušovač), tak tam takové napětí je. Vstupní obvody otáčkoměru pak musí být ochráněny (odporovým děličem, RC článkem, zenerkou....).


11.7.11, 11:33
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Sice nejsem do tají eletriky moc zasvěcen, ale nezdá si mi, že by kladívko, které vlastně jen rozpojuje kostru běžného palubního napětí 12V mohl nějakým způsobem generovat stovky voltů, to je divný, ne?

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


11.7.11, 11:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Není to divný.
Musíš nastudovat, co se děje s cívkou, když se v ní přeruší (zaniká) proud. A též pochopit vlastnosti rezonanční obvodu.


11.7.11, 11:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
prepätie tam vzniknúť môže, ale na to je v sérii s kontaktami prerušovača ten kondík, ten tam musí byť aby pohltil to prepätie, ktoré vzniká indukčnosťou, ale reálne si netrúfam odhadnúť koľko to je.

aj obyčajné autorelátko by malo mať na cievke v opačnom smere diódu práve na pohltenie toho výboja...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


11.7.11, 12:33
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
michalkatka
Kondenzátor není v serii s kontakty, ale paralelně ke kontaktům.
O velikosti napětí na kontaktech lze jednoduše odvodit toto(dva způsoby)

1.Převod trafa v cívce je zhruba 1:100. Zapalovací cívka dá na sekundárním
VN konci naprázdno (bez svíčky) až 30kV, tedy na primárním to musí být 30000/100=300V

2. totéž s trochu teorie - indukčnost primární cívky L je zhruba 12mH, odpor je zhruba 3 Ohm (tedy max proud I=4A). Energie E nashromážděná v cívce během sepnutí kontaktů je tedy 0,5xLxIxI = 0,1J (=0,1Ws). Při rozpojení kontaktů a sekundáru naprázdno (bez svíčky) se tato energie přesune do kondenzátoru C (rezonanční paralelní LC obvod). Při C=0,5uF bude pak na kondenzátoru napětí =odmocnina(2E/C)=300V, což souhlasí s bodem 1.
Při běžné činnosti, kdy skáče jiskra na svíčce, je samozřejmě toto napětí nižší.


11.7.11, 13:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
áno, paralelne, v rýchlosti som to zle napísal...

v inej diskusii tu niekto dal priebeh napätia s osciloskopu - zákmit tam je ale stovky určite nie, niekde musíš mať vo vzorci chybu...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


11.7.11, 13:54
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
No, sice tam nějaké zákmity fakt jsou, ale co já teda vím, tak otáčkoměry ty zákmity odfiltrují a měří pulsy 0V/12V...


11.7.11, 22:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Abychom se pohnuli dál a problém vyřešili- nemá někdo shema nebo podrobný popis toho otáčkoměru? (hlavně vstupní obvody).


12.7.11, 13:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
niekde mám popis a zapojenie Favorit otáčkomera z MAF115 ( karbecové Favority ) pokiaľ viem malo by to byť odvodené z rady 742...

skúsim pohľadať....

http://katalogy.ic.cz/MAF115.html
http://statistika.skoda-virt.cz/cz/foru ... otackomer/

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.7.11, 13:26
Profil

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
doma mám rozebratý 742 otáčkoměr LUMEL a není tam žádný IO... jen 3tranzistory a nějaké kondy a odpory

edit: přesně takhle vypadá uvnitř otačkoměr co mám doma:
http://skoda.daves.cz/Schema_otackomeru_120_Lumel

podle mě to bude chtít upravit tu vstupní část - C1,C2,R3,R4

_________________
Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96
http:\\jedla.kx.cz


12.7.11, 13:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Tak teď už se bez informací od "Koukal" neobejdeme.
V případě, že se jedná o zapojení podobné Lumel, je na první pohled jasné, že nemůže fungovat na 12V obdélníkový vstupní signál, protože ten se odporovým děličem R3, R4 zeslabí cca 46 krát. Aby se vůbec první tranzistor T1 přes diodu D1 otevřel, potřebuje min. 1,4V, tedy spuštěcí vstupní impulz musí být u tohoto typu otáčkoměru 46x větší, tedy min. 65V. taktéž mohou být řešeny vstupní obvody i pro integrovaný obvod MAF115.
Až po informaci od Koukal to tedy můžeme dořešit.


12.7.11, 13:56
Profil

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
jj možná ještě pak bude potřeba ale doladit i ty kondy...
zkušebně bych dal místo R3 trimr tak 100k a zkusil pomalu postupně zvyšovat od nuly odpor, jestli to začne reagovat...

_________________
Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96
http:\\jedla.kx.cz


12.7.11, 14:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 947
Příspěvek Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
tak s tím tranzistorem jsem to ještě nezkusil pač nemám tu indukčnost musím ji objednat přes net jak to budu mít v kupě tak se ozvu

_________________
Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada)
Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci
Škoda forman PLUS r.v.1994 135B
Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001
Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008


15.7.11, 11:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz