Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 02:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Vypínač 
Autor Zpráva

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek Vypínač
Neví náhodou někdo z Vás jakým proudem můžu zatížit tlačítko ve favoritu? Tím myslím jakýkoli vypínač např. na zapínání světel.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


20.10.06, 09:13
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 68
Bydliště: Dřetovice 62
Příspěvek Re: Vypínač
Kikan píše:
Neví náhodou někdo z Vás jakým proudem můžu zatížit tlačítko ve favoritu? Tím myslím jakýkoli vypínač např. na zapínání světel.


Ten vypínač na světla spíná relé ... nezkoušel bych s ním spínat výkony na tvrdo. kámošovi takhle shořela půlka elekriky když si přidal vypínač
na větrák na chladiči a připojil to rovnou ... viděl jsem ten spínač po skratu celý se to speklo. Bohužel přímo proudové zatížení ti nepovím ale nebude
to moc ... víc jak 3A bych tím nepouštěl.

_________________
Škoda Favorit 135 BMM 40kW LPG
Škoda Octavia I 1.6i 75kW LPG

S Pozdravem
Rasa


20.10.06, 09:38
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Já vím že spíná relé, ale pokud říkáš že radši né víc jak 3 A, tak to taky zapojím přes relé. Potřebuji spínat +/- 8 A a chtěl jsem to zjednodušit, ale máš pravdu ošizovat elektriku se nevyplácí.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


20.10.06, 10:20
Profil

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Myslím, že tlačítka jsou dimenzovaný na 5A, vždyť obrysovky to spíná natvrdo bez relátka a to je nějakých 50W, jen si to spočítejte! A furtbliky jsou taky bez relátka, jestli si dobře pamatuju.
Jinak na každým vypínači by to mělo být napsané, na kolik je voltů a ampér. Nedávno jsem rozebíral palubku a bylo to tam, jenže si to nepamatuju.
Větrák na chladiči mám normálně na přímo, tj. 60W + kontrolka a chodí to úplně nádherně, ještě si nestěžoval. Použil jsem stejný vypínač jako na obrysovky.

_________________
Mazda 323, červená


20.10.06, 13:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Pokud něco shoří, tak by to měla být pojistka, nebo samotný vypínač. Pokud shořely i dráty, pak to ukazuje jedině na špatnou instalaci nebo opravdu velké přetížení. Nezapomínejte, že máte jen 12V, tj. každý watt je zhruba 83mA.

_________________
Mazda 323, červená


20.10.06, 13:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
O těch furtblikách :D máš pravdu, ty se spínají na tvrdo. Zítra se přemůžu a podívám se na ten vypínač. Snad to tam někde najdu.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


20.10.06, 18:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Ked spinas motor, je dobre mat lepsi vypinac. Je to indukcna zataz a pri zopnuti sa na kontaktoch deju veci. jedno rele do skodovky stoji 60 SKK, tak to by nemusel byt snad problem (Kupoval som pred tyzdnom). A zopne bezpecne 30A. Navyse pri pouziti rele mozes usetrit na kabelazi - kratsie silove vedenia. A zapojit rele vobec nieje zlozite.


20.10.06, 20:19
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Kikane,jak Vašek tak Peter mají pravdu,ale co se týče spínání ventil.chlazení,tak se přikláním k Peterovi./popsal jasné důvody/.Rozhodnutí je ale na tobě.čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


21.10.06, 18:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Ja osobne mám na ventilátore chladenia mám tlačítko 250V / 16A.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


21.10.06, 20:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Indukční zátěž dělá problémy při vypínání, jako zhášecí obvod se používá dioda, antiparalelně k zátěži.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.10.06, 21:29
Profil ICQ

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Dneska jsem se díval na spínač světel a je na něm max. proudová zátěž 5A. Takže tam hodím relé a budu mít klid. O diodě vím, slouží jako zhasínací obvod na cívce relátka. :)

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


22.10.06, 00:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Zhášecí :wink:

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.10.06, 00:39
Profil ICQ

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Nepér píše:
Zhášecí :wink:


Slovíčkaření že. :D :D

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


22.10.06, 11:55
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
asi záleží co je na spínači vyraženo, jakou snese zátěž :D

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


22.10.06, 18:48
Profil

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Každopádně, když bude vypínač na málo, tak se zapeče a bude to.

Relátko není špatné a pokud je ho kam dát, je to výhoda. Hlavně aby ses v tom vyznal!

_________________
Mazda 323, červená


23.10.06, 08:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz