Altik MAGNETON 70A-špatně dobíjí
Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Altik MAGNETON 70A-špatně dobíjí
kluci, včera mi začala o dost víc žhavit kontrolka dobíjení, tak sem na to dneska mrkal a našel houby, moc se mi nechtělo tahat altik z auta, protože sem neměl čas, tak sem jen přetáh šrouby, co sem viděl, psal to tady Miloš a dělal to na jeho radu i Šemik, a jelikož sem na altik a starter levej, tak se chci zeptat, jestli ty 3 povolený šrouby, co se tady řešili (tuším, že držej diodovej můstek) jsou tyhle navrchu M5 a nebo se musí altik rozebrat a přetáhnout uvnitř...
jinak sem měřil na baterce multimetrem (pochybná minulost, takže hoooodně orientační až debilní hodnoty...) že na baterce 13V, když nešel motor tak 12,67V...ale tomu nevěřim, ale je pravdou, že kontrolka na dobíjení žhaví už dýl, ale dělá to i na jinym alternátoru, tak tomu nevěnuju moc pozornost
tyhle šroubky?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.7.09, 19:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jo to jsou oni. A můžes taky vyndat regulátor, ošoupnout kostru a zkusit.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
6.7.09, 19:33 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Martin 007 píše: Jo to jsou oni. A můžes taky vyndat regulátor, ošoupnout kostru a zkusit.
tak to sem přetáh, tak dík moc ...
edit: regulátor je to, na čem mám cenovku?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.7.09, 19:42 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jo ty ekonome
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.7.09, 19:49 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Sadra17 píše: jo ty ekonome
mazej vyvářet a nešaškuj tady
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.7.09, 20:10 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
mam vyvaříno ted už jenom pomeranč a vyjedu
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
6.7.09, 20:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Ty šrouby, to budou asi ony. Když žhaví kontrolka, tak jsou většinou buď sjeté uhlíky, tedy už jsou krátké, nebo špatný povrch kroužků na rotoru. Tatíkovi to kdysy dělalo na fáčku. Měl tam už uhlíky snad 2mm a kroužky byly jako fréza. Byly zubaté, ale nevím z čeho. Asi jak ty uhlíky špatně dosedaly. V nejhorším případě budeš mít něco s usměrňovacím můstkem. To bývá ale málokdy. Regulátor nedává moc, ale asi dobíjí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.7.09, 07:56 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Re: Altik MAGNETON 70A-špatně dobíjí
Ondras83 píše: kluci, včera mi začala o dost víc žhavit kontrolka dobíjení, tak sem na to dneska mrkal a našel houby, moc se mi nechtělo tahat altik z auta, protože sem neměl čas, tak sem jen přetáh šrouby, co sem viděl, psal to tady Miloš a dělal to na jeho radu i Šemik, a jelikož sem na altik a starter levej, tak se chci zeptat, jestli ty 3 povolený šrouby, co se tady řešili (tuším, že držej diodovej můstek) jsou tyhle navrchu M5 a nebo se musí altik rozebrat a přetáhnout uvnitř... jinak sem měřil na baterce multimetrem (pochybná minulost, takže hoooodně orientační až debilní hodnoty...) že na baterce 13V, když nešel motor tak 12,67V...ale tomu nevěřim, ale je pravdou, že kontrolka na dobíjení žhaví už dýl, ale dělá to i na jinym alternátoru, tak tomu nevěnuju moc pozornost tyhle šroubky?
Tyhle šroubky nic neřeší ! Je potřeba altík stejně rozebrat a odpájet vinutí dotáhnout ty šroubky na usměrňovači změřit diody (většinou v háji) vyměnit ložiska nechat srovnat kroužky a poskládat všechno ostatní je naprd.Pokud dotáhneš ty šroubky jen z venčí tak uvolněný můstek určitě nedotáhneš protože se většinou vyhřejou ty izolační podložky a stáhnou se a díky tomu se uvolní ty šroubky. Až rozebereš altík tak pochopíš proč je zbytečné dotahovat ty matičky co jsou venku. A teď mě kamenujte.
|
7.7.09, 13:19 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
Re: Altik MAGNETON 70A-špatně dobíjí
petr petr píše: A teď mě kamenujte.
Netreba kamenovat!!! Dobre a presne si to opísal, podobný prípad slabo žhaviacej kontrolky som zažil, jedna dioda bola KO, čiže vymena diody, ložiská, regulátor, presustružene kružky... Odvtedy pokoj a spokojnosť
|
7.7.09, 15:03 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
altik je 30 tis po generálce
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
7.7.09, 19:08 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
co tady utáhnout, přepájet, očistit ???...změřit diody neumim, ale multimetr mam
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
9.8.09, 15:51 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Ten altík onemocněl z toho jak máš pořád otevřenou kapotu...
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
9.8.09, 15:56 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Martin91 píše: Ten altík onemocněl z toho jak máš pořád otevřenou kapotu...
Jo, ho chudáka ofouklo.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
9.8.09, 17:15 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Diody se měří nejlépe multimetrem s pípákem, nebo ručkovým měřákem. Když zapojíš na diodu měřící hroty, tak na jednu stranu musí buď ukazovat zkrat(ručkové měřidlo), nebo pískat. Když diodu obrátíš, tak zase, buď bude ukazovat zkrat, nebo nic. Tedy, na jednu stranu musí být průchozí a na druhou ne. Diody v altíku odchází málokdy. Většinou při nějakém zkratu v elektrice, nebo když je nějaká zrada jinde.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.8.09, 17:22 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
varok píše: Diody se měří nejlépe multimetrem s pípákem, nebo ručkovým měřákem. Když zapojíš na diodu měřící hroty, tak na jednu stranu musí buď ukazovat zkrat(ručkové měřidlo), nebo pískat. Když diodu obrátíš, tak zase, buď bude ukazovat zkrat, nebo nic. Tedy, na jednu stranu musí být průchozí a na druhou ne. Diody v altíku odchází málokdy. Většinou při nějakém zkratu v elektrice, nebo když je nějaká zrada jinde.
Presne tak! Pri meraní s multimetrom s pipakom sa však može dioda javit ako OK, mam skusenosť že je lepšie pri meraní pripojiť na diodu napatie (stačí napr. 5V) V závernom (opačnom) smere by dioda nemala prepustiť žiadne napatie!
_________________ Škoda Favorit, 136L r.v. 1990
|
9.8.09, 17:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|