Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 12:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Alternátor - elektro klimatizace 
Autor Zpráva

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek Alternátor - elektro klimatizace
Zdravim chlapi. Mám takovej dotaz. Nikdy jsem neměl rozdělanej alternátor, takže nevím jak to uvnitř vypadá. Myslíte že by bylo možný provést "odkostření" diodovýho bloku od kovovýho zbytku alternátoru? Potřebuju - vytáhnout ven samostatným kabelem. Zajímá mě to hlavně u 70 a 90A alternátorů co byly ve feliciích.

Anebo kde by se sal sehnat za nějakou rozumnou cenu 24V alternátor aspoň 80A.

Z jednoho jedinného důvodu potřebuju mít ve felicii navíc 24V rozvod a vytlačit z něj alespoň 2kW.


ps: Rozchlastat anebo rozchodit tu myšlenku nejde.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


Naposledy upravil Billy Bob Bean dne 25.4.10, 10:23, celkově upraveno 1



22.4.10, 20:09
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tyjo a jak chces ziskat tech 24V? A k tomu 80A? Vzdyt 90A altik ma neco pres kilowat, tak kde vezmes ten druhej?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


22.4.10, 20:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek 
já bych skusil pohledat vrakoviště nisanů starý Patroly tak kolem roku 88 měli 24V rozvod elektriky
s tim odkostřenim sem to sice neskoušel ale co ty diody demontovat a zapojit mimo altík :?:


22.4.10, 20:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ak potrebuješ 24V s takým výkonom, zháňaj alternátor z liazky, alebo 815, ja síce neviem načo ti to bude, ale voľnobeh to neutiahne určite jedine BMM, alebo MPi si to doladí samé, kerbec by si musel upravť...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.4.10, 08:35
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Alternátor - kontrukce
Billy Bob Bean píše:
Zdravim chlapi. Mám takovej dotaz. Nikdy jsem neměl rozdělanej alternátor, takže nevím jak to uvnitř vypadá. Myslíte že by bylo možný provést "odkostření" diodovýho bloku od kovovýho zbytku alternátoru? Potřebuju - vytáhnout ven samostatným kabelem. Zajímá mě to hlavně u 70 a 90A alternátorů co byly ve feliciích.

Anebo kde by se sal sehnat za nějakou rozumnou cenu 24V alternátor aspoň 80A.

Z jednoho jedinného důvodu potřebuju mít ve felicii navíc 24V rozvod a vytlačit z něj alespoň 2kW.


ps: Rozchlastat anebo rozchodit tu myšlenku nejde.


ještě to mají celkem zmáklý v PAL kroměříž, tam jsou na myšlenky odbornící

Psychyatrie
A
Léčebna


MUDr.Petr Možný ti bude ochotně naslouchat http://www.plkm.cz/ do hlavy ti zavedou takové svíčky připojí vysoké napětí a bude ti třeba stačit pak obyčejný altík,

pokud ne tak můžeš dopadnout jak chudák Jack v přeletu nad kukačím hnízdem tam to nějak přepískli stím napětím a altík nebylo už potřeba :D miloš


23.4.10, 10:47
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Pokud použije ten altík z Liazky nebo 815ky, tak mu to favo nebo felina motor neutáhne na volnoběh určitě. Ani BMM si to nedoladí, bude se podle mne trápit. možná pod vyššíma otáčkama a pořádně zpřevodovat. Myslím zatížený, ne na prázdno.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.4.10, 15:25
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Odkostřit 70A bude podle mě problém, šel bych určitě variantou jiného alternátoru

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.10, 15:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Zeptám se jednoduše, výstupní napětí má mít 24V při zátěži a střídavý? Nebo jednosměrný?

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


23.4.10, 16:42
Profil

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek 
Jde o to, že potřebuju udělat měnič z 12V na 230 cca 2kW. Při 12V to budou neúnosně vysoký proudy. Mnohem lepší je 24V. Buď dám k BMM 2 90A alternátory a budu doufat, že mi to ještě bude dobíjet baterku anebo přidám ještě 1 24V alternátor. 150A vs 75A je celkem rozdíl.

Chci do felicie zastavět elektrickou klimatizaci s příkonem 1,9kW :evil: .
Myslím, že je celkem jedno jestli normální kompresor do auto klimatizace vezme třeba 3kW nebo já vezmu 2kW elektrického příkonu a odsaju z motoru alternátorem.

Miloš: PAL kroměříž bude zřejmě kvalitní firma vyhánějící z 24V alternátory z hlavy :D

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


24.4.10, 12:28
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tyjo a ten menic uz mas vymyslenej? To abys ho tahal na voziku za autem :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


24.4.10, 12:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
Matthes: taketo, co?
Obrázek

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.4.10, 12:40
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek 
Měčič je pro mě ta nejjednodušší část. Spínané měniče mě živí. 2 kW měnič se vleze bez problémů do 8kg.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


24.4.10, 12:45
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
a chladiarensku vezu tomu netreba?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.4.10, 12:47
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 233
Bydliště: Olomouc - Brno
Příspěvek 
150W odpadního tepla není tak moc.

Postavit takovej měnič je mnohonásobně jednodušší než upravovat mapy v jednotce MPI.

_________________
Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95

Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR


24.4.10, 12:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
myslis? :) osobne radsej tu jednotku, ako menic ktory som v zivote nevidel ani na fotke...

inak co sa tyka tej klimatizacie, uvazoval si aj o tom aku ucinnost ma ten alternator, aku ucinnost ma ten menic a aku ucinnost ma kompresor v klime? nevyslo by jednoduchsie dat do feldy klimu ktora sa koniec koncov do feldy montovala? podla mojho nazoru by to bolo rychlejsie, lacnejsie, spolahlivejsie a hlavne bezpecnejsie

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.4.10, 12:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz