Autor |
Zpráva |
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Alternátor - elektro klimatizace
Zdravim chlapi. Mám takovej dotaz. Nikdy jsem neměl rozdělanej alternátor, takže nevím jak to uvnitř vypadá. Myslíte že by bylo možný provést "odkostření" diodovýho bloku od kovovýho zbytku alternátoru? Potřebuju - vytáhnout ven samostatným kabelem. Zajímá mě to hlavně u 70 a 90A alternátorů co byly ve feliciích.
Anebo kde by se sal sehnat za nějakou rozumnou cenu 24V alternátor aspoň 80A.
Z jednoho jedinného důvodu potřebuju mít ve felicii navíc 24V rozvod a vytlačit z něj alespoň 2kW.
ps: Rozchlastat anebo rozchodit tu myšlenku nejde.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
Naposledy upravil Billy Bob Bean dne 25.4.10, 10:23, celkově upraveno 1
|
22.4.10, 20:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tyjo a jak chces ziskat tech 24V? A k tomu 80A? Vzdyt 90A altik ma neco pres kilowat, tak kde vezmes ten druhej?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
22.4.10, 20:29 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
já bych skusil pohledat vrakoviště nisanů starý Patroly tak kolem roku 88 měli 24V rozvod elektriky
s tim odkostřenim sem to sice neskoušel ale co ty diody demontovat a zapojit mimo altík
|
22.4.10, 20:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ak potrebuješ 24V s takým výkonom, zháňaj alternátor z liazky, alebo 815, ja síce neviem načo ti to bude, ale voľnobeh to neutiahne určite jedine BMM, alebo MPi si to doladí samé, kerbec by si musel upravť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.4.10, 08:35 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Alternátor - kontrukce
Billy Bob Bean píše: Zdravim chlapi. Mám takovej dotaz. Nikdy jsem neměl rozdělanej alternátor, takže nevím jak to uvnitř vypadá. Myslíte že by bylo možný provést "odkostření" diodovýho bloku od kovovýho zbytku alternátoru? Potřebuju - vytáhnout ven samostatným kabelem. Zajímá mě to hlavně u 70 a 90A alternátorů co byly ve feliciích.
Anebo kde by se sal sehnat za nějakou rozumnou cenu 24V alternátor aspoň 80A.
Z jednoho jedinného důvodu potřebuju mít ve felicii navíc 24V rozvod a vytlačit z něj alespoň 2kW.
ps: Rozchlastat anebo rozchodit tu myšlenku nejde.
ještě to mají celkem zmáklý v PAL kroměříž, tam jsou na myšlenky odbornící
Psychyatrie
A
Léčebna
MUDr.Petr Možný ti bude ochotně naslouchat http://www.plkm.cz/ do hlavy ti zavedou takové svíčky připojí vysoké napětí a bude ti třeba stačit pak obyčejný altík,
pokud ne tak můžeš dopadnout jak chudák Jack v přeletu nad kukačím hnízdem tam to nějak přepískli stím napětím a altík nebylo už potřeba miloš
|
23.4.10, 10:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Pokud použije ten altík z Liazky nebo 815ky, tak mu to favo nebo felina motor neutáhne na volnoběh určitě. Ani BMM si to nedoladí, bude se podle mne trápit. možná pod vyššíma otáčkama a pořádně zpřevodovat. Myslím zatížený, ne na prázdno.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.4.10, 15:25 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Odkostřit 70A bude podle mě problém, šel bych určitě variantou jiného alternátoru
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.10, 15:43 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Zeptám se jednoduše, výstupní napětí má mít 24V při zátěži a střídavý? Nebo jednosměrný?
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
23.4.10, 16:42 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Jde o to, že potřebuju udělat měnič z 12V na 230 cca 2kW. Při 12V to budou neúnosně vysoký proudy. Mnohem lepší je 24V. Buď dám k BMM 2 90A alternátory a budu doufat, že mi to ještě bude dobíjet baterku anebo přidám ještě 1 24V alternátor. 150A vs 75A je celkem rozdíl.
Chci do felicie zastavět elektrickou klimatizaci s příkonem 1,9kW .
Myslím, že je celkem jedno jestli normální kompresor do auto klimatizace vezme třeba 3kW nebo já vezmu 2kW elektrického příkonu a odsaju z motoru alternátorem.
Miloš: PAL kroměříž bude zřejmě kvalitní firma vyhánějící z 24V alternátory z hlavy
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.4.10, 12:28 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tyjo a ten menic uz mas vymyslenej? To abys ho tahal na voziku za autem
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
24.4.10, 12:31 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Matthes: taketo, co?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 12:40 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Měčič je pro mě ta nejjednodušší část. Spínané měniče mě živí. 2 kW měnič se vleze bez problémů do 8kg.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.4.10, 12:45 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
a chladiarensku vezu tomu netreba?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 12:47 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
150W odpadního tepla není tak moc.
Postavit takovej měnič je mnohonásobně jednodušší než upravovat mapy v jednotce MPI.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.4.10, 12:51 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
myslis? osobne radsej tu jednotku, ako menic ktory som v zivote nevidel ani na fotke...
inak co sa tyka tej klimatizacie, uvazoval si aj o tom aku ucinnost ma ten alternator, aku ucinnost ma ten menic a aku ucinnost ma kompresor v klime? nevyslo by jednoduchsie dat do feldy klimu ktora sa koniec koncov do feldy montovala? podla mojho nazoru by to bolo rychlejsie, lacnejsie, spolahlivejsie a hlavne bezpecnejsie
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 12:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|