Autor |
Zpráva |
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
Vytiekla baterka
Uz par dni sa mi s elektrikou stavalo nieco divne. Radio automaticky vypadavalo, otackometer zacinal divne poskakovat cize asi sa generovalo nejake prepätie.
A zrazu ani nestartuje. Sup a vytiekla baterka. Ale stale mi nejde do hlavy jak vobec moze bezudrzbova baterka vytiect. (mozno som ju predsalen nemal davat nabijat na nabijacku ) No kazdopadne. Co sa mohlo stat? Vytiekla baterka pre nejaku chybu v elektrike alebo skor bola chyba v elektrike pre pokazenu a vytekajucu baterku?
Mozem teda beztrestne kupit novu baterku bez strachu ze sa zas neco pokazi?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
14.6.10, 11:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Co se týká elektriky tak naposledy mi snad vytekly monočlánky, ale to už je hodně dávno
Kup novou zkontroluj kontakty a ukostření , nastartuj a změř dobíjení, pak to sem napiš a uvidíme.
|
14.6.10, 11:18 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Bezúdržbové baterky nejsou nezničitelné... proměř si dobíjení a uvidíš. Možná za to může i nějaký zkrat.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.6.10, 11:51 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
no a ako zmeram dobijanie? a jedna vec, nemali by skratom zabranit poistky?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
14.6.10, 11:56 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jenže silový kabel od alternátoru k baterce pojistku nemá. Stejnětak jako třeba od baterky ke startéru. Dobíjení změř tak, že multimetr přepni na napětí (DC/[V]) a černý kabel přilož někam na kostru (nejlépe přímo na tělo alternátoru) a červený na šroub, na kterém je i silový kabel (ten tlustý). Jestli budou hodnoty vyšší než 15V, tak je něco špatně. Pak můžeš to samé změřit i na baterce, zase černý na -, červený na +. Vše samozřejmě na nastartovaném motoru.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
14.6.10, 12:40 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
a co ked je skrat niekde bez istenia (napr oblubenym miestom pre skrat kam sa schovat je starter) ?
dobijanie zmeras multimetrom, presny postup uz som tu vypisoval niekomu do detailu. proste pripoj na baterku multimeter (odcitaj hodnotu), startuj (odcitaj hodnotu pocas startovania), nehaj bezat na volnobeh ohriaty motor (odcitaj na volnobeh), zapni svetla (odcitaj), zapni vsetko co zvladnes - dialkove, vetrak naplno, vystrazne smerovky, radio, behaj s oknami, cvakaj centralom (odcitaj), potom to vsetko vypni, zvys otacky na 2000 a opakuj, potom cele znova pre 4000ot. vsetko si pekne zapisuj a potom to sem prepis, uvidime co sa da robit.
Predpokladane hodnoty pri spravnom dobijani a OK baterke su:
1. zdochnute auto - 12.5-12.6V
2. startovanie - 11-12.6V
3. ostatne 13.5-14V
Inak ja este rad meriavam prud pri vypnutom aute tj - zhasnem motor, vypnem spotrebice, !zavrem dvere! (aby nesvietilo svetlo v kabine), odpojim kostru na baterke a pripojim ju skrz multimeter nastaveny na meranie prudu do maxima (10A), podla nameranych hodnot stahujem rozsah. takto zistis kludovy odber radia, centralu a vsetkeho co mas nonstop zapojene do siete. V ZIADNOM PRIPADE to neskusaj s nastartovanym motorom alebo nejakym zapnutym spotrebicom (svetla, vetrak, atd)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
14.6.10, 12:44 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
este musim nekde zohnat multimeter a bude to
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
14.6.10, 15:21 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já už viděl několiuk bezůdržbových co se nafoukly a syčely jak papínák normálka pára z toho valila, řidiš si užíval sírnaté lázně a smrděly záprtky miloš
|
14.6.10, 17:43 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
u Škodovky jsou pojistky víceméně na okrasu.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.6.10, 21:01 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
Na vyteklou baterku ser. Ve swiftovi je taky a startovalo to při mínus 20 ok
|
15.6.10, 01:50 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
no nejaky premudrely mega mechanik mi nameral prepatie na alternatore...tak vymenim alternator a tadaaa. prepatie je tam furt. Co to este moze byt? Regulator? Daco uplne ine?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
18.6.10, 14:20 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
tak vymenim regulator a problem furt ostava, este navyse mi to asi vyradilo svetla, tj ziadne(parkovacie, stretavacie ani dialkove) svetla mi nesvietia (poistky su ok) ani kontrolka svetiel
co este vlastne moze byt zle?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
19.6.10, 11:39 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
a kolko je to prepatie ? ak to lezie cez 15 V tak to ti odpalilo ziarovky aj baterku a vymen regler a mas po probleme
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
19.6.10, 16:57 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
regler ako regulator? lebo ten som uz vymenil. a este k tym zarovkam, keby mi to odpalilo len ziarovky tak furt svieti kontrolka a furt svietia dialkove, toto musi byt neco ine
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
19.6.10, 17:13 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
mas dialky na rele ? ak hej , spieklo sa rele , ak nie spiekol sa vypinac , vymen a pridaj rele
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
19.6.10, 17:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|