Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 00:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Vytiekla baterka 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek Vytiekla baterka
Uz par dni sa mi s elektrikou stavalo nieco divne. Radio automaticky vypadavalo, otackometer zacinal divne poskakovat cize asi sa generovalo nejake prepätie.
A zrazu ani nestartuje. Sup a vytiekla baterka. Ale stale mi nejde do hlavy jak vobec moze bezudrzbova baterka vytiect. (mozno som ju predsalen nemal davat nabijat na nabijacku :lol: ) No kazdopadne. Co sa mohlo stat? Vytiekla baterka pre nejaku chybu v elektrike alebo skor bola chyba v elektrike pre pokazenu a vytekajucu baterku?
Mozem teda beztrestne kupit novu baterku bez strachu ze sa zas neco pokazi?

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


14.6.10, 11:01
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Co se týká elektriky tak naposledy mi snad vytekly monočlánky, ale to už je hodně dávno :D

Kup novou zkontroluj kontakty a ukostření , nastartuj a změř dobíjení, pak to sem napiš a uvidíme.


14.6.10, 11:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Bezúdržbové baterky nejsou nezničitelné... proměř si dobíjení a uvidíš. Možná za to může i nějaký zkrat.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


14.6.10, 11:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
no a ako zmeram dobijanie? a jedna vec, nemali by skratom zabranit poistky?

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


14.6.10, 11:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Jenže silový kabel od alternátoru k baterce pojistku nemá. Stejnětak jako třeba od baterky ke startéru. Dobíjení změř tak, že multimetr přepni na napětí (DC/[V]) a černý kabel přilož někam na kostru (nejlépe přímo na tělo alternátoru) a červený na šroub, na kterém je i silový kabel (ten tlustý). Jestli budou hodnoty vyšší než 15V, tak je něco špatně. Pak můžeš to samé změřit i na baterce, zase černý na -, červený na +. Vše samozřejmě na nastartovaném motoru.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


14.6.10, 12:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
a co ked je skrat niekde bez istenia (napr oblubenym miestom pre skrat kam sa schovat je starter) ?
dobijanie zmeras multimetrom, presny postup uz som tu vypisoval niekomu do detailu. proste pripoj na baterku multimeter (odcitaj hodnotu), startuj (odcitaj hodnotu pocas startovania), nehaj bezat na volnobeh ohriaty motor (odcitaj na volnobeh), zapni svetla (odcitaj), zapni vsetko co zvladnes - dialkove, vetrak naplno, vystrazne smerovky, radio, behaj s oknami, cvakaj centralom (odcitaj), potom to vsetko vypni, zvys otacky na 2000 a opakuj, potom cele znova pre 4000ot. vsetko si pekne zapisuj a potom to sem prepis, uvidime co sa da robit.
Predpokladane hodnoty pri spravnom dobijani a OK baterke su:
1. zdochnute auto - 12.5-12.6V
2. startovanie - 11-12.6V
3. ostatne 13.5-14V

Inak ja este rad meriavam prud pri vypnutom aute tj - zhasnem motor, vypnem spotrebice, !zavrem dvere! (aby nesvietilo svetlo v kabine), odpojim kostru na baterke a pripojim ju skrz multimeter nastaveny na meranie prudu do maxima (10A), podla nameranych hodnot stahujem rozsah. takto zistis kludovy odber radia, centralu a vsetkeho co mas nonstop zapojene do siete. V ZIADNOM PRIPADE to neskusaj s nastartovanym motorom alebo nejakym zapnutym spotrebicom (svetla, vetrak, atd)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


14.6.10, 12:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
este musim nekde zohnat multimeter a bude to :D

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


14.6.10, 15:21
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já už viděl několiuk bezůdržbových co se nafoukly a syčely jak papínák normálka pára z toho valila, řidiš si užíval sírnaté lázně a smrděly záprtky :P miloš


14.6.10, 17:43
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
u Škodovky jsou pojistky víceméně na okrasu.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.6.10, 21:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9032
Bydliště: Jihlava
Příspěvek 
Na vyteklou baterku ser. Ve swiftovi je taky a startovalo to při mínus 20 ok :)


15.6.10, 01:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
no nejaky premudrely mega mechanik mi nameral prepatie na alternatore...tak vymenim alternator a tadaaa. prepatie je tam furt. Co to este moze byt? Regulator? Daco uplne ine?

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


18.6.10, 14:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
tak vymenim regulator a problem furt ostava, este navyse mi to asi vyradilo svetla, tj ziadne(parkovacie, stretavacie ani dialkove) svetla mi nesvietia (poistky su ok) ani kontrolka svetiel
co este vlastne moze byt zle? :?

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


19.6.10, 11:39
Profil ICQ
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
a kolko je to prepatie ? ak to lezie cez 15 V tak to ti odpalilo ziarovky aj baterku a vymen regler a mas po probleme :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


19.6.10, 16:57
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
regler ako regulator? lebo ten som uz vymenil. a este k tym zarovkam, keby mi to odpalilo len ziarovky tak furt svieti kontrolka a furt svietia dialkove, toto musi byt neco ine

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


19.6.10, 17:13
Profil ICQ
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
mas dialky na rele ? ak hej , spieklo sa rele , ak nie spiekol sa vypinac , vymen a pridaj rele :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


19.6.10, 17:28
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz