Autor |
Zpráva |
Xhanz
Příspěvky: 8
|
Dobíjení Rapid
Zdravím přítomné.
Mám problém s tím, že mi nedobíjí Rapid. Při zapnutí klíčku se kontrolka klasicky rozsvítí. Když nastartuju, tak na volnoběh svítí míň, než když nejede motor. A po přidání plynu se začne rozsvěcet postupně víc a víc. Na měřáku mi po chvíli vyleze napětí až na 18.5V.
Nejdivnější na celé věci je, že s jedním regulátorem kontrolka dělá co sem teď popsal, s druhým kontrolka po nastartování zhasne ale přebíjí taky (17-18V)
Nevíte někdo prosím čím to je
Altík jsem už měnil a u obou to dělalo to stejný.
|
7.9.10, 14:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Hele, já ty oddělený alternátory a regulátory moc neznám ale tipoval bych kostru toho regulátoru. Předpokládám, že je to ten polovodičový.
Počkej si na Šemíka, on to má zmáknutý, já znám zase favorití alternátor...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
7.9.10, 15:19 |
|
|
Xhanz
Příspěvky: 8
|
Kostru motoru jsem dnes překontroloval, očistil šmilrglem a Kontaktelem (ted si nemůžu vzpomenout na to jméno - sprej na čištění kontaktů)
Kostra regulátoru je taky překontrolována - očistil jsem ji. zkoušel jsem i napojit ji kabelem přímo na minus z baterky. Výsledek to stejný...
Jsem z toho už vážně zoufalej
|
7.9.10, 15:33 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Tak to je špatná dioda v altíku. Vyměň diodový můstek, nebo vyměň alternátor. Výměna alternátoru je ale snažší
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
7.9.10, 17:13 |
|
|
Xhanz
Příspěvky: 8
|
novomi píše: Tak to je špatná dioda v altíku. Vyměň diodový můstek, nebo vyměň alternátor. Výměna alternátoru je ale snažší
Je mozny, ze je to necim jinym?
Altik sem menil a dela to to stejny. Tak jestli sem tam narval taky spatnej, nebo to muze byt necim jinym
|
7.9.10, 17:23 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Pokud jsi tam dal druhý altík a dělá to to samé, tak to bude regulátor. Dej raději nový, nebo odzkoušený na jiném autě, že na 100% fachčí. Altíkem to nebude. Máš ten altík dobře připojený k regulátoru?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.9.10, 18:16 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Ještě jsem si vzpomněl, nemáš nějaký debilní multimetr? Nějaký made in Kaufland, OBI, TESCO apod.? Ty nemají problém měřit s 2V odchylku. Už jsem takový viděl. Na 9V baterce ukazoval 10,5V.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.9.10, 18:19 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.9.10, 19:44 |
|
|
Xhanz
Příspěvky: 8
|
varok píše: Pokud jsi tam dal druhý altík a dělá to to samé, tak to bude regulátor. Dej raději nový, nebo odzkoušený na jiném autě, že na 100% fachčí. Altíkem to nebude. Máš ten altík dobře připojený k regulátoru? Však regulatory jsem zkoušel už dva. varok píše: Ještě jsem si vzpomněl, nemáš nějaký debilní multimetr? Nějaký made in Kaufland, OBI, TESCO apod.? Ty nemají problém měřit s 2V odchylku. Už jsem takový viděl. Na 9V baterce ukazoval 10,5V. Měřák by měl bejt dobrej - kupovanej v GM electronics Šemik píše: 17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený)
To zítra můžu zkusit, ale pokud vím, tak se v motoru nikdo nevrtal mezi tim co to zacalo delat.
|
7.9.10, 20:39 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak když to začalo bez zásahu, přehozenými kabely to vskutku nebude spotřebiče na druhé pojistce fungují bez problémů? (stěrače, blikače, větrák kabiny..?)
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.9.10, 20:44 |
|
|
Xhanz
Příspěvky: 8
|
Šemik píše: Tak když to začalo bez zásahu, přehozenými kabely to vskutku nebude spotřebiče na druhé pojistce fungují bez problémů? (stěrače, blikače, větrák kabiny..?)
Nebo takhle, v motoru sem se vrtal, kabely odpojeny byly, ale pak sem je zapojil a normalne to dobijelo. Časem začalo přebíjet a to byl začátek konce
Jinak pojistka se zdá v pohodě, protože vše funguje jak má
|
7.9.10, 22:30 |
|
|
Xhanz
Příspěvky: 8
|
Šemik píše: 17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený)
Tak jsem nakonec přece jen zkusil prohodit kablíky (mel jsem modrej dál od motoru..) a vypadá to, že to funguje. Což docela nechápu, protože drátky jsem měl odpojený tak před 3 měsícama a závada (že to začalo přebíjet, posléze s každým jiným regulátorem nedobíjelo) se projevila tak měsíc po tom co jsem to zapojil. Takže to malinko nechápu. Asi má můj Rampouch vážně svůj rozum...
jinak pri zdechlym motoru ma baterka napětí 12.7
Když nastartuju, tak na volnoběh, když zapnu co šlo (ventilátor, sahara, radio, světla) má 12.6
No a při tomhle všem zapnutým a pod otáčkama má 13.7
Je to tak dobře???
|
8.9.10, 10:24 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ideálně by bylo dobré mít alespoň 14V, ale jestli jezdíš dlouhé trasy, i s 13.7V se dá existovat.
že to začlo až po měsíci je mi taky divné, no ale hlavně že to funguje
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.9.10, 18:02 |
|
|
Xhanz
Příspěvky: 8
|
To nevím, jakto že to dává jen 13.7 ale zase říkám - je to při plné zátěži.
|
9.9.10, 06:49 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
13,7V je normální hodnota pro origo reglery
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
9.9.10, 20:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|