Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 23:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 přepínač topení 
Autor Zpráva

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek přepínač topení
Chapi, není tu nějaký elektrikář /ne autoelektrikář/, který by byl ochotný radou či pomocí s tímto problémem. Dávám do šáde nezávislé topení z trabanta, vše už mám jen mi chybí spínač. Originál už asi neseženu, ale nechá se to nahradit prý nějakým třífázovým spínačem. Kdybych to chtěl popsat tak asi by to byl třípolohový třífázový přepínač. nákres je na obrázku.

http://www.ukazto.com/img/pepnatopen.jpg


26.1.07, 19:17
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Paradio,pokud dáš třífáz.přepínač do auta,počítej s tím,že bude přez celou polubovku :shock: :shock: .
Né,to byla sranda a teď k dotazu.Možná by se dal použít přepínač menší ,ale záleží na spínacím proudu /pro kontakty-co vydrží/.Napiš co zařízení baští /W neboA/ . čus Pavel

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


26.1.07, 21:18
Profil

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
já mám to topení na stole a co vím tak jeden kontakt spíná ventilátor - používám ventilátro topení ze š100, druhý spíná podávací čerpadlo benzínu - ze š1203 a ten třetí jen pár vteřin spíná proud na žhavící svíčku. jak to změři to tedy nevím.

http://www.ukazto.com/img/toptrab.jpg
pro lepší představu sem hodím celé schéma je to ten horní

a obrázek toho topení
http://www.ukazto.com/img/topeniu1.jpg

jen větrák je jiný jak jsem psal


26.1.07, 21:35
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Dobrá,to stačí.Mrknu na to a dám během víkendu vědět.čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


26.1.07, 21:44
Profil

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
prosím tě, když už jsme u toho, mám ventilátor z š100, ten velikej šnek, ale líbil by se mi tam ten originál z trabi, je asi třetinový, ale má chybu, je na 6v / 25W/. šlo by to nějak vyřešit.


27.1.07, 10:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tan ventilátor by šel vyřešit, ale musel by si sehnat odpor 1,7ohm 25W. To by chtělo spíš odporový drát co vydrží 4,2A. A šlo by ho dát před ventilátor a bude to taky topit.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.1.07, 11:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
V tom schématu je to dokonce nakreslený i pro 12V. Je to ten odpor r2 na obrázku 13. Ale pozor! U žhavící svíčky musí být také odpor - na obrázku 11 je označen jako r2 (U je žhavicí svíčka). Ten vypínač označený jako a2 je nejspíš tepelná ochrana. No a ten vypínač a1 mi moc nejde do makovice. Nezdá se mi tam ta propojka co je mezi dvěma kontakty. Snad ti poradí někdo jiný.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.1.07, 11:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
jj ta propojka je tam proto, aby po úplném vypnuutí ještě do vyhoření benzínu běžel větrák. vypne ho až ten mikrospínač, ten je nějakým záhadným zůsobem ovládaný tím mikrospínačem. Ten vypínač a2 le totalní vypínač, ale ten je jen pro případ potřeby kompletního vypnutí.


27.1.07, 12:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Aha a ten mikrospínač je ovládaný nejspíš tepelně. V tom případě je úplně zbytečný takhle složitý vypínač. Podle mě by stačilo šikovně zapojit vypínač co je v autě na topení.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.1.07, 12:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
je to tam trochu zamotaný, na první polohu se zapne ventilátor, na druhou čerpadlo a krátkodobě i žhavka. po dobu žhavení svítí ta kntrolka. po odpojená svíčky zhasne. Potom při vypnutí ještě do vychladnutí běží větrák a svítí kontrolka /u ní to nevím jistě/. vypne větrák, zhasne kontrolka. Už jsem hledal mezi tou hromadou autovypínačů hledal vhodný, ale nic mě nenapadlo. Tak jsem si přečetl tuhle diskuzi

http://www.trabi.me.cz/trabi.php?id=5&aid=6

hlavně mě inspiroval tenhle člověk

hlavně se podívej jestli máš na 12V motorek ventilátoru. Ten odpor je jen pro žhavící svíčku.Odpor jde velice těžko změřit. 00nic ohmů a protéká jím asi 17ampér.Je to pár závitů velice tlustého odporového drátu.Čerpadlo třeba ze Škody 1203. Nejhorší je nahradit ten vypínač.I já jsem sehnal bufíka bez něj. Ale jsem elektrikář,tak jsem si ho poskládal z 3fázového vypínače VS16 (ukecej nějakého elektrikáře ve tvém okolí)(mě ne ).


27.1.07, 13:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jo to jsem ze schématu pochopil. Ten odpor pro žhavení bude velmi malý - 0,36ohm. Ten vypínač by podle mě stačil i ten ze škodovky na topení, ale nevím.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.1.07, 13:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
mám tady krabici od bot plnou spínacích relátek jako jsou na světla, tak to zkusím nějak zmastit z nich.


27.1.07, 23:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Martin píše:
Jo to jsem ze schématu pochopil. Ten odpor pro žhavení bude velmi malý - 0,36ohm. Ten vypínač by podle mě stačil i ten ze škodovky na topení, ale nevím.


ja osobne by som to zapajal cez relatko a cez pomerne slusne relatko, ak sa dobre pamatam, tak vykon vo wattoch mas (U^2)/R, cize 144/0,36ohm a to ti ten vypinac v ziadnom pripade neznesie. Druha vec je, skade z instalacie to chces napajat ;) Ale do schemy som nepozeral, takze neviem, ake to ma v tom mieste cca napatie, ak je mensie, tak to moze byt OK, ale kazdopadne treba pouzit relatko, na vypinaci sa potom zbytocne opaluju kontakty.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.1.07, 23:17
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
myslím, že takový proud to zase nebere, trvale asi 25W a při žhavení - krátkodobě 100W. to by vypínač měl vydržet a o rele od světel nepochybuju, při svícení je spotřeba víc než 100W. a napájet to budu přímo od baterky- resp. starteru - má to svou pojistku a ovládat to bude dálkové ovládání nebo manuálně v autě, prostě si zatopím DO přes okno hodinu před tím než vylezu z bytu. soused to má v pajeru ale ne z trabanta, tak já to chci taky.


27.1.07, 23:33
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
paradio píše:
prosím tě, když už jsme u toho, mám ventilátor z š100, ten velikej šnek, ale líbil by se mi tam ten originál z trabi, je asi třetinový, ale má chybu, je na 6v / 25W/. šlo by to nějak vyřešit.

Co vyhodit pouze motorek a napasovat ten stovkový,to znamená že obal bude origo.Stovkový má uchycení na dva šrouby a hřídel rotoru cca 6mm.Určitě lepší,než tam dávat odpor.Na ten přepínač jsem se ještě nedostal./před chvílí jsem se vrátil z cest a zítra asi opět/.čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


27.1.07, 23:44
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 67 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz