Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.10.24, 14:30



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 elektrovebasto vlastní výroby 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek elektrovebasto vlastní výroby
mám leta elektrovebasto vlastní výroby v podstatě bojler na vodu který se vyhřeje vypíná a tak nějak pomalu ohřeje i motor

letos už nefachčí termospínač, stojí čtaři kila , tak jsem ho vyhodil dal 22O napřímo a konečně napojil i čerpadlo které nažene vodu z bojleru přímo do hlavy a vše urychlí, jen potřebuju vymyslet co přilepím na bojler a když to bude mít osumdesát tak zapne čerpadlo a horkou vodu flusne do hlavy :?: .

zatím mám vypínač u přístojovky že pustím čerpadlo napřímo ale žere zbytečně baterku :oops:


26.11.15, 20:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
úplne som nepochopil. ty v aute ohrievaš vodu 230V :?: to máš takú dlhú predlžovačku :?: :oops:

pokiaľ potrebuješ niečo zopnúť pri dosiahnutí teploty, kľudne použi čidlo čo je na ventilátor na chladiči, alebo toto:

http://www.gme.sk/tsra075-p530-073

Obrázek

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


26.11.15, 22:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6575
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
milos kup kotlovy termostat. je to v podstate alkoholovy termostat, ktory sa kapilarou, alebo telesom pripevni na trubku / bojler, nastavi sa na tom teplota, ktoru to ma mat, aby sa cerpadlo zoplo a spina to priamo 220V. da sa to splasit snad za 200 korun a ma to aj nastavitelnu teplotu niekde v rozmedzi 50-90 stupnov, mozno to pojde zohnat aj lacnejsie.

cidlo na chladic bude tu asi nedobre, pretoze to spina pri >90 stupnoch. ale nejake ine cidlo s podobnou funkciou a nizsou spinacou teplotou pojde zohnat.

inac toto nie je ziadna novinka. na konci 80. rokov bolo mozne u mercedesu priobjednat domontovanie vyhrevnej spiraly do bloku motora, ktora 220V ohrievala vodu v motore pred startom. na jednom konkretnom motore sa vyskytla vyrobna vada vdaka ktorej boli auta zvolavane v zaruke a motory boli menene kus za kus a vyzera to tak, ze vymenene motory mali tu spiralu montovane vsetky v zaklade.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.11.15, 09:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18251
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
To čidlo na ventilátor z chladiče ale nepoužívej na 230V.


27.11.15, 10:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
práve predpokladám že čerpadlo je na 12V keď píše že mu žere baterku, preto myslím že môže použiť aj chladičové čidlo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


27.11.15, 11:03
Profil

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
Podle mě má klasický bojler, který má topné těleso na 230V, ale potřebuje termospínač na zapnutí čerpadla, které napájí z autobaterie.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


27.11.15, 15:53
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
varok pochopil si to naprosto přesně a michal má super nápad , nabojler o velikosti jednoho litru přilepím spínač z chladiče kterých mám v šuplíku několik, zapnu bojler jak bude voda vřelá dopraví ji čerpadlo do hlavy

to bude asi nejefektivněšní vyhřátí hlavy

já mám na baráku záuvky tak není problém se připojit na elektriku mám přímotop, samoška že jezdíím na své palivo litr 2.5 kč to se dá do brna a zátky za dvacet korun :oops:

na tom vebastu je dobré že hned topíš a když je extremní mráz dám ještě horkovzdušný ventilátor na sedadlo řidiče,


27.11.15, 19:52
Profil

Příspěvky: 14786
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: elektrovebasto vlastní výroby
Aha, to máš nádobu toho bojleru jak píšeš jen 1L? Nebylo by lepší větší nádoba? Třeba 5L a i kdyby jsi to topné teleso napájel přerušovaně, tak by voda vydržela delší dobu teplá? Navíc mám z práce zkušenosti(sice z jiného systému), že na vyhřívání stačí i voda o menší teplotě než třeba 85°C. Podle mě by stačilo i např. 50°C a to už ušetříš na elektrice mnohem více. Jestli máš čas na experimentování, tak schválně vyzkoušej. Nech bojler zahřát kapalinu na třeba těch 85°C, pak to vypni a nech třeba 1hodinu vypnuté. Změř teplotu. Jestli to máš dobře zaizolované, tak ti to musí určitě tu hodinu hřát.
Ale jak to chceš je na tobě.
Nebo to čerpadlo zapínat při nižší teplotě, třeba 60°C. Tady máš typ na termostat: http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?oddil=25

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


29.11.15, 10:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz