Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 02:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Seřizování předstihu 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Seřizování předstihu
S přispěním Šemíkových rad si teď hraju s optimálním seřízením předstihu, je to pro mě docela novinka. Už jsem sice zjistil, jak se auto chová když předstih přidám nebo uberu, něco vím i z literatury, ale bylo by docela dobrý tady vytvořit jakejsi přehled chování motoru. Prostě jaký máte kdo zkušenosti z praxe, kdy klepou ventily, kdy motor duní apod.... Určitě by se to hodilo víc lidem. :idea:

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


5.2.07, 17:23
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Já teď laboruji s předstihem, respektive s jeho regulací podtlakem a odstředivkou.
Kamarád si vždy v práci na odpoledne půjčí stroboskop a já si hraji... :lol:
... nicméně stále nemohu dostat průběh regulací na tabulkové hodnoty. I přesto mi ten kamarád tvrdí, že takhle klidný motor a bezproblémový průběh ještě neviděl... :roll:
... ale mně se to stále nelíbí, není to dokonalé :(
Například podtlaková regulace má přidávat 5° a zatím přidává 10°...
...no, budu ještě hodně laborovat, než to dostanu do předepsaných hodnot... :?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


5.2.07, 18:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
pamätaj že na tabuľkové hodnoty sa pri laborovaní bez záťaže nedostaneš, úplne inak sa to správa ak motor zatažíš, je to podobné ako pri membráne druhého stupňa, pri plnom zaťažení motora sa ti otvorí už pri cca 2000ot/min, ak ju chceš otvoriť pri "laborovaní" na mieste musíš mu ručne pridať plyn a rukou priškrtiť prívod vzduchu, vtedy vyrobíš podtlak nad klapkou 1st.
Pri podtlakovej regulácii je to podobné, štrbina pre ovládanie je nad klapkou, čiže ak mu otvoríš klapku (pridáš plyn) podtlak ktorý sa prenesie zo sacieho potrubia do priestoru airboxu sa vyrovná a motor ide svižne do otáčok. ak je motor zaťažený podtlak dole a hore sa vyrovná, jednak otvorí 2komoru, ale hlavne presaví predstih, ale motor má cca 2500ot/min... karburátor je dosť dômysené zariadenie...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


6.2.07, 08:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Ale ty tabulkové hodnoty předstihu se se zatížením nemění - odstředivá regulace je závislá pouze na otáčkách a podtlaková na podtlaku - a rozsah regulace je také pevně dán...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


6.2.07, 09:36
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ty tabukový hodnoty jsou snad na "nezatížéném" motoru. Co jsem to jednou měřil, tak to bylo +- v udávaných mezích, snad i s tím podtlakem...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


6.2.07, 10:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Nepér píše:
Ty tabukový hodnoty jsou snad na "nezatížéném" motoru. Co jsem to jednou měřil, tak to bylo +- v udávaných mezích, snad i s tím podtlakem...


tak to presne neviem, viem iba že tá podtlaková regulácia má dosť veľký vplyv na prechodové režimy motora. tú hadičku som mal vo veľmi zlom stave(popraskaná tak že bolo počuť ako saje vzduch) a po výmene (nič iné som nerobil), auto lepšie reaguje na prudšie zošliapnutie pedálu, nie je také lenivé...

podotýkam na LPG mám základný predstih 10°

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


6.2.07, 11:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
Citace:
tak to presne neviem, viem iba že tá podtlaková regulácia má dosť veľký vplyv na prechodové režimy motora. tú hadičku som mal vo veľmi zlom stave(popraskaná tak že bolo počuť ako saje vzduch) a po výmene (nič iné som nerobil), auto lepšie reaguje na prudšie zošliapnutie pedálu, nie je také lenivé...

podotýkam na LPG mám základný predstih 10°


A co fávo 135 s naturalem 95,mám dát 3-5stupňů jak píšou,nebo mám dát kousek větší?

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


6.2.07, 16:34
Profil

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Neřiď se stupněma, ale tím jak auto jede. Já měl podle stroboskopu 16st. ale auto jelo jak drak. Byl to favorit, sériový motor, ale fábie a felicie zůstávaly vzadu. Nebyl problém dostat ho na 150 se spotřebou kolem 6l.

_________________
Mazda 323, červená


7.2.07, 07:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No sakra, že bych si přidal?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


7.2.07, 10:08
Profil ICQ

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Fakt nevím, ale když jsem se ptal na technický, tak mi říkal, že to nebude měnit, protože to nezávisí na tabulkových hodnotách, ale na autě. A nebýt toho, že se rozpadla kastle, tak bych ho neprodal.

_________________
Mazda 323, červená


7.2.07, 12:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz