Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 21:59



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 12,5V 
Autor Zpráva

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 12,5V
Dobrý den,

na Š130 mám zapojeny automaticky spínané světla na kontrolku dobíjení. Často se mi ale stává, že během jízdy, hlavně na neutrál začne svítit, případně problikávat. Tím pádem samozřejmě zhasínají světla. Přitom na síti mám podle měření kolem 12V, na neutrál třeba 11,8-12, při jízdě 12,8-13,5. Volnoběžné otáčky někde kolem 550 cca. při zahřátí cca. 600.

V čem může být prosím problém s problikáváním kontrolky?

Ve volnoběžných otáčkách, nebo regulátoru.

Děkuji MArtin


28.8.07, 08:30
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 1
MK_vs píše:
Dobrý den,

na Š130 mám zapojeny automaticky spínané světla na kontrolku dobíjení. Často se mi ale stává, že během jízdy, hlavně na neutrál začne svítit, případně problikávat. Tím pádem samozřejmě zhasínají světla. Přitom na síti mám podle měření kolem 12V, na neutrál třeba 11,8-12, při jízdě 12,8-13,5. Volnoběžné otáčky někde kolem 550 cca. při zahřátí cca. 600.

V čem může být prosím problém s problikáváním kontrolky?

Ve volnoběžných otáčkách, nebo regulátoru.

Děkuji MArtin


550ot/min. je málo!...zvyš volnoběh, předepsaný je myslím 800, klidně dej 900, problém se vyřeší.


28.8.07, 09:10
Profil ICQ

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Re: Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 1
Protoze do otáček nevrtám, prosím o radu, kde a kterým šroubem.děkuji Martin


28.8.07, 09:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Když se podíváš do motoru na karburátor tak uvidíš přímo z čela táhlo plynu a nad ním budou na karburátoru dvě takový jako trubice a v každej je mosaznej šroub na šroubovák v tej spodní je takovej maličkej a v horní je velkej tak ten velkej při nastartovaným ohřátým motoru začni pomaaaallliiiiinku vyšroubovávat a otáčky se začnou zvedat nastav si cca 800-900, no jak kdo já se snažím většinou v tomhle rozmezí protože pak když chceš rychle zmizet z křižovatky tak ten náběh toho plynu je maličko rychlejší. Pak změř dobíjení a pokud tam bude dál 11,5-12,5 tak je něco s altíkem nebo pokud máš ještě takový starý rele tak s ním může něco být.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


28.8.07, 09:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Kristensen píše:
Když se podíváš do motoru na karburátor tak uvidíš přímo z čela táhlo plynu a nad ním budou na karburátoru dvě takový jako trubice a v každej je mosaznej šroub na šroubovák v tej spodní je takovej maličkej a v horní je velkej tak ten velkej při nastartovaným ohřátým motoru začni pomaaaallliiiiinku vyšroubovávat a otáčky se začnou zvedat nastav si cca 800-900, no jak kdo já se snažím většinou v tomhle rozmezí protože pak když chceš rychle zmizet z křižovatky tak ten náběh toho plynu je maličko rychlejší. Pak změř dobíjení a pokud tam bude dál 11,5-12,5 tak je něco s altíkem nebo pokud máš ještě takový starý rele tak s ním může něco být.


Přesně tak, jen dodám, že ve 130ce určitě nemá ten starý typ regulátoru z výroby ;)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


28.8.07, 20:44
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí :!:

A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.8.07, 21:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


28.8.07, 21:32
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Šemik píše:
Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí :!:

A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....


Na volnoběh při 550ot/min? Ani náhodou, když má motor takové otáčky tak alternátor nevali, co vím tak i u fáčka když podtočím motor pod 800 (při rozjezdu nebo jízdě bez plynu) tak napětí jde ke 12V. Na 130ce zcela běžná věc. 14,5V nebude mít na volnoběh se světlama ani náhodou.


28.8.07, 21:32
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
cyz píše:
Šemik píše:
Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí :!:

A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....


Na volnoběh při 550ot/min? Ani náhodou, když má motor takové otáčky tak alternátor nevali, co vím tak i u fáčka když podtočím motor pod 800 (při rozjezdu nebo jízdě bez plynu) tak napětí jde ke 12V. Na 130ce zcela běžná věc. 14,5V nebude mít na volnoběh se světlama ani náhodou.


To jsem to bud špatně napsal nebo ty špatně pochopil...

Na volnoběh 14.5V samozřejmě mít nemůže, myslel jsem těch 14.5V v otáčkách se světly :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.8.07, 22:05
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nepér píše:
14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...


No, myslim ze pri městskym provozu se světly to nebude vadit, ba spíše naopak...


Já mám třeba 14.7V.... Ale taky mam baterku která vyžaduje vyšší napětí

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.8.07, 22:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Šemik píše:
Nepér píše:
14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...


No, myslim ze pri městskym provozu se světly to nebude vadit, ba spíše naopak...


Já mám třeba 14.7V.... Ale taky mam baterku která vyžaduje vyšší napětí


Ale podkud dobře čku (jestli teda nejsem úplně blbý) tak se tu řeší napětí na volnoběh :) proto jsem to asi nepochopil


29.8.07, 08:47
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
já to zase psal vzhlem k tomu napětí při jízdě co uvádí taky.. :shock: :roll: :oops:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


29.8.07, 15:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Šemik píše:
já to zase psal vzhlem k tomu napětí při jízdě co uvádí taky.. :shock: :roll: :oops:



Aha....máš pravdu, jsem slepý, omlouvám se :oops: ...na napětí 12,8-13,5V za jízdy není nic neobvyklého, pokud se měří vpředu. Bez v úvahu že elektrika ti jde zezadu dopředu přes nějaké 4m drátu a tam se vzhledem k těm proudům nějaké ty desetiny voltu ztratí a taky nějaká ta chyba přístroje... Já měl na svojí škodovce vpředu normálně napětí kolem 13-13,5V, přímo na altíku bylo tak 13,8-14 a nikdy jsem problém s dobíjením neměl.


29.8.07, 15:49
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Souhlas, ztráty na vedení jsou u škodovky už znatelné...

I já třeba mam na vedení od startéru k předním přídavnám světlům ztrátu 500mV :!:

A to nejsem nejaký šetřílek na vedení, od startéru mám taženo 6mm2 a teče tam maximálně 20A...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


29.8.07, 16:00
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz