|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 12,5V
Autor |
Zpráva |
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 12,5V
Dobrý den,
na Š130 mám zapojeny automaticky spínané světla na kontrolku dobíjení. Často se mi ale stává, že během jízdy, hlavně na neutrál začne svítit, případně problikávat. Tím pádem samozřejmě zhasínají světla. Přitom na síti mám podle měření kolem 12V, na neutrál třeba 11,8-12, při jízdě 12,8-13,5. Volnoběžné otáčky někde kolem 550 cca. při zahřátí cca. 600.
V čem může být prosím problém s problikáváním kontrolky?
Ve volnoběžných otáčkách, nebo regulátoru.
Děkuji MArtin
|
28.8.07, 08:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 1
MK_vs píše: Dobrý den,
na Š130 mám zapojeny automaticky spínané světla na kontrolku dobíjení. Často se mi ale stává, že během jízdy, hlavně na neutrál začne svítit, případně problikávat. Tím pádem samozřejmě zhasínají světla. Přitom na síti mám podle měření kolem 12V, na neutrál třeba 11,8-12, při jízdě 12,8-13,5. Volnoběžné otáčky někde kolem 550 cca. při zahřátí cca. 600.
V čem může být prosím problém s problikáváním kontrolky?
Ve volnoběžných otáčkách, nebo regulátoru.
Děkuji MArtin
550ot/min. je málo!...zvyš volnoběh, předepsaný je myslím 800, klidně dej 900, problém se vyřeší.
|
28.8.07, 09:10 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Re: Sviti (problikava) kontrolka dobijeni i kdyz napeti je 1
Protoze do otáček nevrtám, prosím o radu, kde a kterým šroubem.děkuji Martin
|
28.8.07, 09:13 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Když se podíváš do motoru na karburátor tak uvidíš přímo z čela táhlo plynu a nad ním budou na karburátoru dvě takový jako trubice a v každej je mosaznej šroub na šroubovák v tej spodní je takovej maličkej a v horní je velkej tak ten velkej při nastartovaným ohřátým motoru začni pomaaaallliiiiinku vyšroubovávat a otáčky se začnou zvedat nastav si cca 800-900, no jak kdo já se snažím většinou v tomhle rozmezí protože pak když chceš rychle zmizet z křižovatky tak ten náběh toho plynu je maličko rychlejší. Pak změř dobíjení a pokud tam bude dál 11,5-12,5 tak je něco s altíkem nebo pokud máš ještě takový starý rele tak s ním může něco být.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
28.8.07, 09:39 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Kristensen píše: Když se podíváš do motoru na karburátor tak uvidíš přímo z čela táhlo plynu a nad ním budou na karburátoru dvě takový jako trubice a v každej je mosaznej šroub na šroubovák v tej spodní je takovej maličkej a v horní je velkej tak ten velkej při nastartovaným ohřátým motoru začni pomaaaallliiiiinku vyšroubovávat a otáčky se začnou zvedat nastav si cca 800-900, no jak kdo já se snažím většinou v tomhle rozmezí protože pak když chceš rychle zmizet z křižovatky tak ten náběh toho plynu je maličko rychlejší. Pak změř dobíjení a pokud tam bude dál 11,5-12,5 tak je něco s altíkem nebo pokud máš ještě takový starý rele tak s ním může něco být.
Přesně tak, jen dodám, že ve 130ce určitě nemá ten starý typ regulátoru z výroby
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
28.8.07, 20:44 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí
A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.8.07, 21:12 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
28.8.07, 21:32 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Šemik píše: Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly....
Na volnoběh při 550ot/min? Ani náhodou, když má motor takové otáčky tak alternátor nevali, co vím tak i u fáčka když podtočím motor pod 800 (při rozjezdu nebo jízdě bez plynu) tak napětí jde ke 12V. Na 130ce zcela běžná věc. 14,5V nebude mít na volnoběh se světlama ani náhodou.
|
28.8.07, 21:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
cyz píše: Šemik píše: Ba ani tam ve spojení s 55A altíkem být nesmí A to napětí máš nějaké nízké ne? Ideální by bylo mít tak 14.5V se světly.... Na volnoběh při 550ot/min? Ani náhodou, když má motor takové otáčky tak alternátor nevali, co vím tak i u fáčka když podtočím motor pod 800 (při rozjezdu nebo jízdě bez plynu) tak napětí jde ke 12V. Na 130ce zcela běžná věc. 14,5V nebude mít na volnoběh se světlama ani náhodou.
To jsem to bud špatně napsal nebo ty špatně pochopil...
Na volnoběh 14.5V samozřejmě mít nemůže, myslel jsem těch 14.5V v otáčkách se světly
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.8.07, 22:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nepér píše: 14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V...
No, myslim ze pri městskym provozu se světly to nebude vadit, ba spíše naopak...
Já mám třeba 14.7V.... Ale taky mam baterku která vyžaduje vyšší napětí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.8.07, 22:07 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Šemik píše: Nepér píše: 14,5 V, tolik? Já myslel 13,8 až 14,4 V... No, myslim ze pri městskym provozu se světly to nebude vadit, ba spíše naopak... Já mám třeba 14.7V.... Ale taky mam baterku která vyžaduje vyšší napětí
Ale podkud dobře čku (jestli teda nejsem úplně blbý) tak se tu řeší napětí na volnoběh proto jsem to asi nepochopil
|
29.8.07, 08:47 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.8.07, 15:09 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Aha....máš pravdu, jsem slepý, omlouvám se ...na napětí 12,8-13,5V za jízdy není nic neobvyklého, pokud se měří vpředu. Bez v úvahu že elektrika ti jde zezadu dopředu přes nějaké 4m drátu a tam se vzhledem k těm proudům nějaké ty desetiny voltu ztratí a taky nějaká ta chyba přístroje... Já měl na svojí škodovce vpředu normálně napětí kolem 13-13,5V, přímo na altíku bylo tak 13,8-14 a nikdy jsem problém s dobíjením neměl.
|
29.8.07, 15:49 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Souhlas, ztráty na vedení jsou u škodovky už znatelné...
I já třeba mam na vedení od startéru k předním přídavnám světlům ztrátu 500mV
A to nejsem nejaký šetřílek na vedení, od startéru mám taženo 6mm2 a teče tam maximálně 20A...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
29.8.07, 16:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|