gokralik - Škoda Favorit 135L '92 LPG
Tak už došlo i na mě a představím vám své přemisťovadlo.
Někdy v říjnu roku 1992 (taky mohli počkat dva měsíce...) se v Mladé Boleslavi zrodil můj vůz. Jakožto vývozní artikl do SRN dostal výbavu skrývající se pod označením L, příplatkovou barvu červená Apollo 8302, neřízený katalyzátor "S2" (ten bych nejradši vyhodil), dále pak stírač zadního skla, otáčkoměr, rozpěrnou tyč tlumičů, přední lízátko, přední zástěrky a dělená zadní sedadla. Možná že některé doplňky jí byly dány darem a nebo možná to byla zvláštní výbava, nevím netuším.
Bohužel (nebo naštěstí) pan němec neodhadl nástrahy československé výroby a otloukl auto z levého předního rohu. Z této nešťastné události mi zbyly boule na střeše. Majitel se asi zalekl a vůz putoval zpět do své vlasti. Po celní prohlídce byl svěřen do péče novému majiteli, který s ním dlouho nepobyl - 16. listopad 1995 - 4. prosinec 1995 (tipoval bych, že se zde podrobil opravě a bohužel měněný blatník už shnil, maska začíná a i kus přestříkávané kapoty) no a čtvrtého prosince se schoval do garáže mého dědečka.
Tmavěčervený krasavec dostal do kufru nádrž na proan-butan
60l! (do kufru se nic moc nevlezlo a rezerva šla vytáhnout stěží) a s ní samozřejmě i zařízení na provoz alternativního pohonu LPG Lovato.
Dále pak vkusné digitální hodiny, které nebyly umístěny do stropního panelu kam patří, nýbrž do přihrádky na peněženku. Zbývající asi 2cm zaplnil panelek se 4 LE diodami (falešný alarm, kontrolka dobíjení, tlumená světla a směrová světla - již odstraněno). Interiér doplnil ještě tajný vypínač, imobilizér (již odstraněn), zamykání řadící páky, hlídač rozsvícených světel (ten bych snad nejradši rozflákal
), plastový středový tunel do nějž je nalepen digitální teploměr, centrální zamykání na DO a třetí brzdové světlo. Motorový prostor je odhlučněn a výfuk zdobí chromovaná koncovka.
Dravou vizáž umocňují přední světla do mlhy s mřížkou Wessem. Ty již vzaly za své a nahradil jsem je Diamondkama (až bude někdy peníz, snad koupím PALky)
to je snad všechno, jestli ještě na něco příjdu, dám vědět
24. února 1999 bylo auto prodáno a svěřeno do péče mému otci a jeho capartovi (tedy mě). Fanouš se dočkal GO brzd, nových tlumičů a řízení. Kromě neustálého umývání, leštění a měnění provozních náplní a filtrů se mu jinak nedostávalo větší péče. Jen před STK léta páně 2003 jsem natřel celý spodek a podběhy Tlumexem. (to už jsem capart nebyl
)
Bohužel děda ani otec neznali slova jako "nástřik dutin" nebo "vyvářka" a tak auto pod tlumexem hnilo dál a dál.
V srpnu roku 2006 po návratu z brigády, kde jsem si byl vydělat na vlastního Favorita mi na nádraží otec oznámil, že si koupil VW Passat '92 (v provedení malý náklaďák) a že tudíž Favorit spadá do mé péče.
4. září 2006 se vůz stal mým majetkem a již se mu dostává veliké zadostiučinění a snad se i zbavím koroze.
Po optické stránce jsem Ladyně spravil vizáž
kytováním a novým blatníkem. Druhý blatník dopadl opravdu stejně hezky
. Bohužel levý kytovaný lem dostal nejdříve Vapkou (na starší auto už nikdy!) a následně byl doražen
pro mě úzkými vraty (už nebudu pít ani kofolu a řídit
). Po první zimě bylo vidět, že kytování - zvlášť na tak kritických místech - nemá cenu a tak jsem nakoupil plechařinu i lak, bohužel jsem nesehnal nikoho s CO...tedy sehnal, ale Favority už nechtějí dělat, a nebo jsou moc drazí a nebo to nechcou půjčit (mám šikovného bratrance - bez CO)
. Takže nové prahy a lemy si lebedí v garáži a barva už mi ve sklepě zaschla.
Další co se neobešlo bez oprav bylo potrubí přívodu a odvodu paliva nádrž/motor. Dlouho jsem si říkal co mi to v garáži smrdí benzínem a až po několika dnech jsem zjistil, že pod autem je loužička
. Následovala nutná výměna tlakové nádoby...nyní již na rozumných 45l. Ještě mě čekají nové membrány.
Výměny se dočkala i přístrojová deska. (zvlášť mi vadila prasklina na překrytu). Nová je z Black Line.
(počet km na nové přístrojovce jsem pěkně stočil přesně na odpovídající údaje)
Nové vzpěry pátých dveří byly nutností, taky oprava jednoho lůžka čepu. Na Vánoce 2007 dostal Fanouš pod stromeček repro Roadstar 80W a tudíž už si můžu i pustit nahlas rádio
Ještě jsem si udělal světlo v zavazadlovém prostoru, jehož funkčnost si můžete ověřit
zde a
zde.
Btw. Za dveřní spínač i s těsněním 61,- to je krádež
Na mé lásce mě ještě čeká spousta práce...v létě po brigádě už snad dojde na vyvářku těch prahů a lemů....jestli si opravdu máknu, dojde i na nový lak. Ohledně barvy jsem ještě hodně nerozhodný ale vede u mě ta Červená Rallye nebo opravím stávající lak. Taky na mě čekají u strýce ve sklepě opískovaná hliníková sportovní kola, jejichž vzhled představím až ve finální podobě na Ladyně i s novými pneumatikami (odhadem podzim 2009).
Předem děkuju za vaše komentáře (ať již kladné či nikoliv) a připomínky k mému přemisťovadlu.
Ještě pár ukázek
hrabání,
smýkání,
test zrychlení a
další test zrychlení